Skip to main content

LA..AWAT RUPA ANAK AKU GINI???

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
ada ramai ibu bapa yang bila lahir je anak dia
terdetik jugak dalam hati ..

"la..kepala nya jadi panjang.."

"kembang nya hidung anak aku.."

"gelap nya kulit dia.."

"awat badan dia banyak bulu nih??"

Ianya bukan la jadi masalah besar pun..
lagi2 anak sendiri..kan??
cemana rupanya tetap sayang..
tetap nampak comel walaupun tidak kat mata orang..
tapi risau sikit tu adala..kan??

masa mula2 mikhail lahir dulu
terdetik jugak kat hati ni..

"awat entah dahi dia jadi lagu tu??"

hahah..padahal maisara dulu pun dahi jendul jugak..
dah sah2 la adik nya pun ikut gitu..kan??
sampai pi mana2 mesti orang tegur tang dahi dia tu..

baru2 ni pi klinik nurse pulak tegur tentang dahi adik ni..
jadi tak banyak,sikit mesti la rasa jugak kan pelik kat dahi tu..

warna kulit,kepala lonjong,idung besar ke kecik,
badan banyak bulu,itu semua sementara saja..

dah besar nanti sikit2 benda tu akan berubah..
jadi jangan ada yang risau ye bila
keluar anak korang nanti..

sekarang tengok dahi Maisara
rasanya kurang sikit dah jendul tu..hehehe
kurang keeee?????
sekian..

Comments

  1. x kisah la..janji anak kita sihat..kan?

    ReplyDelete
  2. jendul pun anak kita jugak kan...cute mikhail...done nuffnang

    ReplyDelete
  3. sama mcm Nur Iman lah lahir-lahir dulu mmg agak gelap kulit dia, tp dah besar ni makin cerah plak..ikut AK kot..kikiki..

    ReplyDelete
  4. Kalau saya, org suka tegur nazif ni tembam...

    ReplyDelete
  5. dh genetiknya jendul, maka jendul lah ank tu..kann? hikss~

    ReplyDelete
  6. jendul ok apa..:) tapi kan masa anak saya zara dulu lahir saya pun confuse sebab banyak bulu, huhu..tapi ok jelah tetap comel di mata saya..

    ReplyDelete
  7. owh,,,, mcm tu perasaan dia ek... baru tahu... saya sedang menelaah perasaan ibu-ibu blogger smbil berangan ehehhe, ehhehe....

    ReplyDelete
  8. jendul tuu tanda cerdik D ...
    luas pandangan dia nanti ..
    sama macam telinga cenggeng !;)

    ReplyDelete
  9. Ala...apa nak dihairankan. Yg penting, comel dan sihat!! GEramnya tgk si kenit tu!!!

    ReplyDelete
  10. kasi urut2 skit pale baby tu.. hehe

    ReplyDelete
  11. rezeki memasing.. janji sihat waafiat kann..:)

    ReplyDelete
  12. org tua2 ckp dahi jendol bijak....

    ReplyDelete
  13. jendul bkn tanda budak bijak ke?? ^_^

    ReplyDelete
  14. takpe2... dahi dato ct pun mcm tu juga masa kecik2 dulu

    ReplyDelete
  15. dahi jendul pakai tudung nampak cantik.. bee suka tgk hehe ..

    ReplyDelete
  16. yg penting sihat walafiat kak.... dan jadi anak2 yg berguna bila dewasa nanti...

    ReplyDelete
  17. Berubah je..bab bulu tu mmg ketara kan? Adoii. Eh syafiq masa baby putih pastu jd itam..sedih gak masa tu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …