Skip to main content

KALAU NAK BE KENA LA.....

Assalamualaikum...

Selamat petang semua..dah masuk tahun baru nih..
harap2 tahun 2013 akan datang rezeki kita semua mencurah2 lagi..
aminn..

Bila cakap pasal rezeki salah satu benda yang
kita bayangkan ialah duit.
hari ni dapat duit lagi..
orang bagi kita jangan tolak.rezeki tu...

Kali ni duit dari nuffnang..
aku dapat BE lagi..
terima kasih nuffnang...


Sekarang ni kalau dapat be naik nya sikit2 je..
sehari paling banyak naik 20 sen.
kalau masa aktif berblog dulu sehari be aku tu
naik rm5.kadang2 rm4.

huii..jauh nya beza dengan sekarang ni..
dulu update  sehari 8-9 entry.
sekarang 2 minggu baru dapat 8-9 entry..hahaha..
jadi memang patut la be aku naik 20 sen sehari.

ha..tips untuk korang kalau 'nak be naik cepat dan
membiak2 sila rajin update,
update la 3 jam sekali.
selain tu jangan lupa blogwalking.
komen kat post jugak kena la banyak.
kalau komen tak penting tak la kat survey nuffnang tu dia
tanya berapa komen kita dapat untuk setiap post..

sekian..


Comments

  1. susah nak biakkan BE banyak2 macam dulu...

    ReplyDelete
  2. Ohhh begitu rupanya... Baru tahu.

    ReplyDelete
  3. takpe la kak , janji masyukk . hehe .

    ReplyDelete
  4. tahniah kak..hehehe...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. woooooo..cmtu ke..thanks..AK tk pernah lagi dapat BE

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Diana

    moga tahun depan bertambah2 rezeki lagi

    ReplyDelete
  7. be tu kadang2 halimunan tah masa bila dia kuo tak tau..yg penting dia ada ye dak :)

    ReplyDelete
  8. kalau hapdet selalu kak...bila remy nak buat kerja.....he3....
    nak BW pun separuh hari tak habis.....
    remy redha takde BE tu,....memang bukan rezeki remy disini....

    ReplyDelete
  9. er,... saya masih tak faham ape benda BE ni,,, tgok org dapt duit walau 2kupang.. tapi tu lah... saya tak sempat nak belajar lagi ni....

    ReplyDelete
  10. tahniah kak..
    macam tu rupanya nak naikkan earning... baru sy tau :)

    ReplyDelete
  11. banyak nya pendapat...ada kata xrajin updtae dpt BE..tp aku memang xpernah dpt setakat ni...

    ReplyDelete
  12. hehe. biasalah tu kak. ada naik turunnya. apapun , rezeki ada dekat mana-mana kan?

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …