Skip to main content

APA PERLU BUAT KALAU LELAKI MENANGIS DI DEPAN ANDA

Assalamualaikum...

pernah tengok lelaki is menangis???
kalau tak pernah tengok bukan bermakna lelaki tu tak pernah menangis.
cuma tak menangis kat depan kita je..
tapi ada jugak lelaki yang menangis di depan orang.
sama ada memangis depan kawan,isteri,kekasih atau ibu bapa.
kalau kita sebagai kawan apa perlu kita buat
kalau lelaki menangis depan kita:-


LELAKI MENANGIS KERANA AHLI KELUARGA MENINGGAL
-pujukdia..tapi bukan macam pujuk anak kecik..
katakan pada dia korang juga turut bersimpati.
kalau anda seorang lelaki mungkin pelukan boleh membuat dia tenang.

MENANGIS KESAKITAN
terdekit jugakdalam hati "sakit sikit pun nak nagis"
cakap dalam hati sudah.jangan cakap depan2 dia gitu.
yang rasa sakit nya dia.bukan kita,..sebaik nya tolong dia..
bawak pi hospital ke..,sapu ubat ke..


MENANGIS KERANA PUTUS CINTA
ucapkan kata2 yang oleh buat dia tenang.jangan diejek2 pulak..
"ei..hati tisu la ko ni.."jangan cakap gitu ye..
ayat paling ringkas "tak pela..ada yang lebih baik lagi..InsayaAllah"


MENANGIS DISEBABKAN FILEM/DRAMA
ingat tak de ke??ada..ramai..
yang nikorang boleh tanya dia gini..
"eh!ko nangis ke?drama /filemni memang sedih.."
mungkin ada sejarah hidupdia yang kebetulan
sama dengan jalan cerita yang ditonton.
siapa tau lepas tu dia akan cerita kisah hidup dia pada korang.
boleh gak buat idea update blog..hahhaha


MENANGIS TIBA2 TAK KETAHUAN HALA
sebaiknya jangan dekati orang macam ni..
sah2 ada masalah mental..
silap2,sambil nangis dia ambik pisau
kerat telinga korang...hahhhaha


sekian...


Comments

  1. usaplah guna tangan mu yg lembut itu.hehehe

    ReplyDelete
  2. hahahahahaha! petang sy yg kendur ni tiba2 terus jdk tegang!

    ReplyDelete
  3. menangis sebab filem saya pernah buat..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. saya nangis sebab tengok cerita kartun one piece. hahaha

    ReplyDelete
  5. menangis sebab dia bersalah dan kesal =__=

    P/s: stkt ni yui pakai ini ok kak.. hihi, tu ramai komen pakai dan kata ok.. kat kedai biasa mmg takde ni ..

    ReplyDelete
  6. pernah alami situasi ni..mmg blur tak tahu nak buat apa

    ReplyDelete
  7. sangat membantu.
    bila lelaki menangis siyesli saya buntu. bagi coki2 pun xjalan. -..-"

    ReplyDelete
  8. susah rasanya nak tengok lelaki menangis depan saya .. tapi teringin jugak nak tengok .. hehe

    ReplyDelete
  9. hahahaha
    sangat setuju yang ayat untuk gambar last tu
    hehehehe

    ReplyDelete
  10. belalang ada sorg kawan yg dia klu ada prob, dia akan nangis dulu sepuas-puas dia... pastu bila dia dah ok, baru dia pikir mcm mana nak settle prob tu... mcm tu pun ada kan? huhuhu

    ReplyDelete
  11. alahai kak diana xde yg lg sweet ke gambo laki ngis hahaaa.. :P

    ReplyDelete
  12. salam..
    ermm..tak macho la kalo
    nangis depan pumpuan kan?
    he he..

    ReplyDelete
  13. buruk sangat diana, tapi kalau situasi yg betul2 sentap jiwa raga memng akn berasa sedih....

    ReplyDelete
  14. secara jujur nya, memang tak pernah lagi tengok lelaki menangis sebab filem/drama

    ReplyDelete
  15. tak der lagi lelaki menangis depan saya..hehe

    ReplyDelete
  16. JR selalu menangis di sebelah isteri bila bantu dia hiris bawang di dapur....hehehehe..

    ReplyDelete
  17. tak salah nak nangis......
    tapi biar bertempat....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …