ZUL MUHAMMAD

MAISARA::pobaiiitttttt...

Assalamualaikum...

Selamat petang semua..
nak muntah je rasa petang ni...
panas sangt..kan??

sambil dok online ni ,layan2 la maisara berbual..
kadang2 kelakar je dengar dia bercakap..
dia suka belagak bercakap macam orang dewasa.
kadang2 ada perkataan2 yang
dia susah nak sebut
tapi dia bedal je...

dengar kat tv sekali dua je perkataan tu..
lepas tu mula la dia pun nak guna perkataan tu.
teringat tahun lepas pertama kali dia tengok Boboiboy..
lepas tu hari2 dok sebut "pobaittttt"
memula dengar pelik je..apa benda la yang dia sebut..
rupa2 nya dia sebut "terbaikkkk.."hehehe

sekarang ni dah boleh sebut "terbaik" tu
tapi ada lagi perkataan2 pelik
yang dia sesuka hati je sebut walaupun tak betul..


~Bukutatakaan-perpustakaan
~jempon-jepun
~koya-korea
~wangmeliat-buang tebiat

kalau ayah buat lawak ke...
"apa pasai ayah ni..wangmeliat ke apa??"

heheheh

sekian..

Post a comment

22 Comments

  1. waaaa...bestnye eh tengah pokpek gtu..hehe

    http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/vios-terbang-moving-foward-ke-moving.html

    ReplyDelete
  2. kikiki...layan budak yg petah memang seronok..;)

    ReplyDelete
  3. Esok dah ada adik, mesti macam2 dia bualkan, kan? :)


    Kat pejabat kakcik ni sejuknya sampai ke tulang!

    ReplyDelete
  4. mesti kelakar kalau dengar maisara sebut perkataan tu......

    ReplyDelete
  5. hahahahaha sabo jelah.mcm adik rara dulu kalau sebut jururawat dye sebut juwawat.

    ReplyDelete
  6. hahaha..boboiboy memang bagi kesan baik kat budak2...saya sekolah cina pun set anak cina ni dok layan...

    ReplyDelete
  7. Bukutatakaan. Hahahahahahahha.... sian maisara.

    ReplyDelete
  8. masa camni seronok layan dia borak, kan.

    ReplyDelete
  9. Jangan dia belajar perkataan tidak elok sudah..

    ReplyDelete
  10. hahaha..tak abis2 pelay maisarah ni ye

    ReplyDelete
  11. terbeli lidah nak tiru cakap maisara

    ReplyDelete
  12. time ni hanya ibu je paham dia cakap apa. Dan ibu jugak la kena jadi translator bagi orang lain yg nak sgt tahu dia cakap apa...kannnn

    ReplyDelete
  13. Hahaa..elok la diana abadikn kat blog ni. esok dh besar dia baca telatah dia ni..mmg comel!

    ReplyDelete
  14. **haha...nk tau ke depa cite pe?mane leh cite..p&c..kih3..biasela kak..bdk2 zmn skrg...

    ReplyDelete
  15. Hahaha, tiru siapalah agaknya ayat buang tebiat tu?

    ReplyDelete
  16. haha...kalau budak kecik yg cakap comel la..kalau org dewasa cakap mcm ni..serius..pelik ok...haha~

    ReplyDelete
  17. tingat plak zman adik bongsu sy wktu kecik2 dulu.. dia x dpt sebut nama buah-buahan leklok, skali dia nk mkn buah tu tp sebut x btul jenuh kami tnya apa dia, huh...

    ReplyDelete
  18. haa kemain kata ayah dia wangmeliat kehkehkeh

    ReplyDelete
  19. Bukutataan mcm buku tatabahasa je... Hihi

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)