ZUL MUHAMMAD

LELAKI MACHO BUKAN LAGI PILIHAN WANITA

Assalamualaikum...

Selamat petang semua..
dalam keadaaan ekonomi yang tak berapa stabil ni,
korang setuju tak kalau aku
kata kebanyakan wanita sangt berhati2 dalam memilih pasangan.



Ada satu survey dilakukan oleh Southampton Solent University,united kingdom
menemui salah satu kesan dari ekonomi yang tidak
stabil ialah cara wanita memilih teman lelaki.
salah satu nya ialah wanita kurang berminat
dengan lelaki yang macho

bagi wanita lelaki seperti ini
sukar untuk menghadapi saat2 sukar dalam kehidupan.
wanita lebih tertarik dengan lelaki yang sensitif.

wanita juga merasakan lelaki yang macho akan
menguasai perhubungan atau mendominasi hubungan tersebut.
selain itu lelaki yang macho juga berpotensi untuk berlaku curang
berbanding dengan lelaki yang lembut dan penuh kasih.
ianya lebih mudah dikawal dan
layak menjadi seorang ayah yang baik.

Wanita juga berpendapat lelaki2 macho lebih suka berhibur,
cenderung menjauhkan diri dari masalah, suka memerintah,
tidak berani mengambil risiko, dan sukar diajak bekerja keras.
Oleh sebab itu lelaki macho di nilai sebagai seorang yang
kurang bertanggungjawab dan sukar bertindak sebagi ketua keluarga yang baik.

tak tahu la
apa sebenarnya makna lelaki macho ni..
mungkin lelaki yang terlalu menjaga penampilan diri,badan ketul2..
tak buat lawak bodoh depan orang ramai..
dan serius je orang nya..
itu ke lelaki macho??

yang tak macho lak cemana??
tak control kacak..
tak de control2 macho..
dan mungkin yang bersiap pun setakat
pakai gel rambut dan deodorent..
baju pun takat pakai apa yang ada je la..
tak de la sampai dok umah pun pakai jaket
dan cermin mata itam..ekekekek...
gitu ke lelaki tak macho??

sekian..

Post a comment

12 Comments

  1. definasi macho mungkin berbeza bg setiap org.pd sy macho = intelligent / smart...
    kalu gitu tafsirannya..sian la lelaki sebegitu...jd bujang terlajak la gamaknya hehehe

    ReplyDelete
  2. Sebab nak jadikan teman seumur hidup mestilah nak memilih jugakan pasangan,tp dah jodoh kita kena redha x kiralah macho x macho,janji pasangan tu org yg bertanggungjwb.

    ReplyDelete
  3. kena memilih juga
    tapi kita lebih percaya pada takdir kan .. insyaallah macho atau tidak kalau hati x baik susah juga huhuh
    biarlah x handsome atau macho janji romantik dan pandai jaga hati isteri huhuh

    ReplyDelete
  4. kadang kadang kene pilih yang terbaik tapi kalau dah ditetapkan oleh-Nya dia jodoh kita, terima jer la ;-)

    ReplyDelete
  5. macho dari segi hati yg budiman..menjadi pilihan saya.. hehehehee.. :)

    ReplyDelete
  6. mmg betul!.,laki yg macho n hencem sumenya xreti jga ht pmpuan..kira nk kontrol je keja...mmg la sedap mata memandang..tp sedap jgak mata org len memandang dia..:))

    ReplyDelete
  7. Nasib baik den tak macho....ada pilihan ni...ahakz

    ReplyDelete
  8. macho ker remy nie....huh!!!! jauh dari panggang...... boyot ade ler..... tak perlu macho2... just be a simple man dah ler.....

    ReplyDelete
  9. macho rupa xkekal sis..huhuh..macho budi pkerti smpai mati pun org ingt ^_^

    ReplyDelete
  10. sy ada terbaca pompuan inginkan lelaki lembut.. bukan lembut tulang..tapi lembut dalam berkasih sayang.. tanak la macho2 ni.. ajdi lembut best.. hehehe

    ReplyDelete
  11. kalau asyik nak jaga macho confirm dlm rumah x nak tlg punya

    ReplyDelete
  12. jangan macho tp hancur sudah le...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)