Skip to main content

KASI TAYANG LA...RAMAI NAK TENGOK NI!

Assalamualaikum...

Selamattengahari semua...
petang ni kena pi klinik..
kena tulis ni dan ingat sebab takut lupa..
tak pernah lagi la kena pi petang..
selalunya pagi je..minggu ni kena pi petang pulak...
tu yang takut lupa tu...heheheh..

Nak cerita pasal baju raya ni..
sapa dah siap semua baju raya dia??angkat kain..hehehe
orang perempuan ni kan
kalau bab baju raya,kasut raya
memang kita cukup2 ambil berat..kan??

Bukan takat kain baju sendiri je kita sibuk..
yang suami punya pun kita jugak nak kesah kan..
yang mak mertua punya pun kalut kita nak uruskan..
bukan apa..takut nanti bila raya tak sedondon la pulak..
bila tak sedondon tak boria la..kan???

Dari awal tahun lagi dah siap bincang dah dengan biras,
dengan mertua dengan ipar duai
nak pakai kaler apa raya ni..
kalau tak sama kaler boleh kena buang keluarga la..
hahahahah

Aku dengan suami tak pernah lagi pakai sedondon warna ni..
last kami pakai sama kaler masa hari kawen..muahahh..
tu pun ikut kan hati nak je aku pakai kaler lain
dengan dia..hahahah..

mungkin tahun2 akan datang terbuka la pintu hati kami ni nak
berdondon.. hehehehh..
maklum la..
warna kegemaran aku dengan suami ni tak sama..
bab kaler baju ni memang kami tak sejiwa la..
hahahha...

pada yang dah siap baju raya tu,apa lagi...
kasi tayang la kat blog..
ramai nak tengok ni oi..
heheheh..kalau boleh lengkapkan sekali
dengan kasut dan beg tangan..:p

sekian...

Comments

  1. confirm takde yang nak tayang...kang kantoi la fesyen raye thun ni..hahaha

    ReplyDelete
  2. saya pulak takde istilah baju raya. beli baju bila2 suka/perlu. sbb saya tak kerja, baju kurung byk2 tak guna pun.

    mcm thn ni, takde baju raya. tapi ada baju baru dh beli beberapa bln lalu..dah pakai pun. Smlm ada beli utk suami je, sbb dah lama tak beli baju melayu dia.

    ReplyDelete
  3. dni tengah tunggu baju raya sampai dengan debaran :D

    ReplyDelete
  4. xley nk tyg bju raye sbb blom beli lg..hihi

    ReplyDelete
  5. Myra suka pakai sedondon dengan hubby, dari jauh dah tau..heheee ;)

    ReplyDelete
  6. kami sejak anak 2 mula pki sedondon.sbb dah besar family, leh bergambar sama pki baju sama..konon je la.haha.

    tapi mmg sentap bab baju sedondon ni, nak beli kain mahal tuk anak rugi, maknye nak pki kain murah..alahai.akhirnya skrg dah mudah, sy hentam cotton je, mak2 sekali cotton.lawak pun ada, cam sarung bantal la nnt.

    takmo la letak kat blog, tp ada gak org tepek kat fb dan blog henbeg dia, purse dan kasut..kikiki.klu saya buat, sah2 tido depan gate mlm ni.hihi

    ReplyDelete
  7. baju raya tahun ni kaler grey, tak taulah kenapa nak grey, saya buat baju kurung je pun, itu pun tak sempat nak beading dll, so baju kurung yang simple je..tapi akan beli lagi sepasang kot.

    ReplyDelete
  8. belum ada baju raya kak diana...camne nak tnjuk..heheh

    ReplyDelete
  9. rara tahun ni jelah pon nk berdondon dondon.hehehe

    ReplyDelete
  10. beli yang ready-made..sonang cite..malas nak pikir kain, kaler maler..nak tempah bagai..hehe...

    tapi..takmo tayang dulu lah...x suspen..ekekeke

    ReplyDelete
  11. hahaha.. sbb entri akak ni sy tak jadi nak tayang..

    ReplyDelete
  12. lepas raya baru tayang..ehehehe

    ReplyDelete
  13. Appointment petang ke Diana? Biasa pagi kan?

    Eh, mana bleh tayang nanti tak ceperais... Hehe. padahal baju raya pun takde lagi. Tema umah mak mentua tahun ni kuning.

    ReplyDelete
  14. PM tahun nih tema warna turqouise...warna pilihan wife...warna sedondon tapi corak nyer lain2...hehe

    ReplyDelete
  15. remy pakai peach tahun nie......sedondon gak.....he3

    ReplyDelete
  16. family deno sejak dulu bila raya, baju tak pernah sedondon.. lain2 citarasa.. ma abah je kdg2 sama2.. hihi.. tp family kaklong dan kakngah sedondon.. yg bestnye raya tahun ni giliran kat sini, umah ma abah,,, raya ke tiga baru kaklong kakngah balik kampung suami... hihi :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …