Skip to main content

CERITA APA LAGI KALAU BUKAN TENTANG SAKIT..HEHHE

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
alhamdulillah hari ni aku sihat...
2 hari rasa macam nak mati dah..
tak tahu la kenapa lepas buka puasa hari jumaat tu
bangun je nak ke dapur
terus rasa dunia memusing2..

tak tahan sangat,sabtu malam
suami terus ajak ke klinik sebab risau.
bayangkan la sabtu petang tu
muntah sampai tak keluar apa dah.
berbuka puasa pun cuma setakat makan laici.
sebab tak boleh nak masuk apa pun.

bila ke klinik rupanya
tekanan darah rendah.
alahai..baru seminggu puasa dah kurang darah.
belum sebulan lagi..



dalam banyak2 sakit masa mengandung ni,
ini lah sakit yang paling sakit.
inilah sakit yang paling merisaukan suami
sampai dia sendiri papah aku ke klinik.

tapi bila sakit2 gini rasa bersyukur sangt
sebab nampak yang tersayang sentiasa
sanggup buat apa je untuk kita..kan??

eh!sebenarnya nak cerita
pasal benda lain tadi...hahahah..
selalu jadi gitu kan??
nak tulis cerita lain,
cerita lain pulak yang keluar..
korang pernah tak jadi gitu..hehehe

tak pe la..lepas ni ok..


sekian...

Comments

  1. sabo la akk..at least akk meraasa jg dugaan pregnant time bln pose ni..

    ReplyDelete
  2. haa macam ieda lah D ..
    rasa kepala pusing2 ..
    macam duk dlm BOT kan
    hurmm kalau ieda panggil pusing mata lah tu D .. darah naik ..

    sib baikk x jadi apa2 ye D .. ngandung nie kena jaga sikit lahh , nak2 dah sarat ..
    insyaallahh x der ape since dah ke klinik .. ;)

    ReplyDelete
  3. agak normal sebenarnya..lagi2 kalau mmg dah ada rekod tekanan darah rendah..masa sahur cuba makan secukupnya supaya boleh tahan kenyang lama sikit..contoh buat shake kurma (kurma+susu+oat+almond diblend) mana tau berkesan..

    ReplyDelete
  4. semoga baby dan ibu sihat-sihat aje...

    ReplyDelete
  5. semoga sihat-sihat aje ye..:)

    ReplyDelete
  6. jg diri diana. saya ni mmg tiap kli mengandung mmg akan tekanan darah rendah.lg pun time biasa pun mmg rendah pun..dah biasa bab pitam tiba2 tu. mmg gerun sbb takut tumbang tmpt tak sepatunya. risau yg dlm perut tu ha

    jg diri tau.rasa cam pening dan mula kabur cpt2 duduk atau menundukkan kepala.jgn paksa diri.

    ReplyDelete
  7. k.diana makan ubat regularly k..macam bahaya jer darah rendah..huhu..

    eh selalu jadi gitu kak..citer lain nak tulis sudahnya jadi citer lain..haha

    ReplyDelete
  8. tak pernah la kena camni...koi ade darah tinggi..tp tak pernah la kena attack setakat ni...

    ReplyDelete
  9. ciannye akak.. tp xpela, at least ade hasben akak setiap mase di sisi :)










    Luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  10. bln pose mmg sgt mencbr bg ibu2 peknen..sy dulu syukur sgt dpt penuhkn pose sebuln..tu pn bila dh ujung2 mmg dh nyawa2 ikan je..haha dgn gastrik lg..darah rendah lg..tp xde la smpi memudaratkn..boleh la nk berjln wat keje lg..cuma letihhh sgt2..slalu je mc =)

    ReplyDelete
  11. ala...kesian kat akak.... kalau tak larat jgn ler puasa.....
    nanti memudaratkan kesihatan....
    jaga diri akak elok2 tau..... jgn lupa mkn ubat....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …