Skip to main content

MAISARA:kata kat orang ....

Assalamualaikum...

Selamat malam semua...
maisara ni kan kalau tengok
orang menangis bukan main lagi dia tau..
macam la dia tu bagus sangat..

tadi petang dia intai2 Faiz (sepupu ayah dia)
menangis kat dalam bilik..
menangis nak balik la..
tak habis lagi ..
nak tau cerita sebenar klik sini.

bila dia dengar je Faiz menangis bagai nak rak..

maisara:apa la..itu pun nak nangis kuat2..
mesti dulu kat sekolah suka menangis ni..

Ibu:alah..kata kat orang..
yang awak tu susu tak panas
pun nak menangis apa cerita???

Maisara:ibu..cakap pelahan2 sikit.abang kat sebelah tu dengar nanti.

ha..tau malu!

*abang kat sebelah =budak2 bujang kat umah sebelah.


sekian..

Comments

  1. Heheheh.. Cute jek Maisara ni tau..

    Alaaa D. Akk selalu konpius Diana ngan Dieyna.. Isk!

    ReplyDelete
  2. petah berkata-kata si maisara ini..

    ReplyDelete
  3. mengata org pandai..
    ang pon sama la maisara....
    :p

    ReplyDelete
  4. hik2.. comel jew... tahu plak dia malu. :p

    ReplyDelete
  5. Comel je Maisara kata macam tu ^^ hehe

    ReplyDelete
  6. hikhik...tau pun dia malu...:) but somehow..kids are still kids..tetap sweet n adorable gitu!

    ReplyDelete
  7. mengata org pandai maisara nie...kalau kena kat dia, pandai2 suruh cover line....he3

    ReplyDelete
  8. maisara pandai malu... heee :)

    ReplyDelete
  9. ooo ekekke takut abang bujang dgr erkk muhahahah maisara2 ...

    ps : sabar D , preggy memang adakalanya emo sikit .. banyak pun ada .. ujian allahh tuu ;))

    ReplyDelete
  10. hahahaha pandai pulak malu kat abg abg tu.

    ReplyDelete
  11. Heheee, dekat orang pandai je, kena kat diri sendiri pandai suruh orang cover :)

    ReplyDelete
  12. hahaha..jawapan yang iklhas...

    ReplyDelete
  13. Ececeh... malu kat abang sebelah ye maisara. Hahaha...

    ReplyDelete
  14. haha siap malu takut budak bujang dengar tu

    ReplyDelete
  15. maisara suka budak bujang sblh ke??heheh...

    ReplyDelete
  16. perghh...nak susu yang panas je..bagi yang mendidih dari cerek je...hehe

    ReplyDelete
  17. hamboi... pandai nk jaga air muka kat abg2 sebelah.. haha

    ReplyDelete
  18. amboi maisara..kemain lagi malu kat abg2 sebelah..hihi

    ReplyDelete
  19. pandai jugak maisarah malu dengan bujangan erk.. hehe..

    ReplyDelete
  20. haahaa.. pandai plak dia malu kt abg umah sebelah, erkk...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …