Tuesday, 5 June 2012

KONSERT UNTUK MEMPERINGATI ORANG YANG DAH MENINGGAL??

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua..
semalamkan..aku tengok tv..

ada dengar artis2 cakap..
ayat nya lebih kurang gini la..
ingt2 lupa dah aku...

Artis A:konsert ni untuk memperingati seniman "tutttt"!

Artis B:ni je cara paling dekat yang kita boleh buat untuk memperingati seniman "tutttt"..

artis c:ramai2 datang ke konsert malam ni dan sama2 kita memperingati seniman 'tutttt"

Artis D:seniman "tuttt" akan merasa bangga dengan konsert ni.

agak pelik kan cara depa..
macam omputih la..
setahu aku seniman tu orang islam..
artis2 yang nak menyanyi kat
konsert tu pun islam..

adakah ini je cara paling dekat yang depa boleh buat??
terpengaruh sungguh dengan budaya barat..

sekian...

23 comments:

  1. kalau konsert y islamik xpe la skit

    ReplyDelete
  2. kaaaannnnnnnn....ce buat tahlil ade gak pekdah sedekah pahala kat arwah sudirman tu..

    eh,tersebut pulak :p

    ReplyDelete
  3. macam2 budaya barat la kan

    ReplyDelete
  4. tuutttt... alfatihah utk allayarham. banggalah sangat.. tersiksa kat sana. setuju dgn diana..

    ReplyDelete
  5. kesian..kalau diorang promote buat tahlil berapa punya besar pahala boleh sedekah kat allahyarham..

    ReplyDelete
  6. yg nk nyanyi tu nanti plak sume stok pakai cekci2..dedah sana sini..dorg xtau ke seniman tu nnt terseksa je dlm kubur? hurmm =.=

    ReplyDelete
  7. Diana, dah tu nak buat cemana... Hanya menyanyi je yg mereka reti buat. Nak bermusabaqah nanti tak reti plak. Kalau baca doa senyap2 kat rumah nanti org lain tak tau plak. So, buat le konsert tu. Lagipun buat konsert kan memang salah satu trend sekarang ni.

    ReplyDelete
  8. tau xpe.. dah lame dah pasan.... klu wat bacaan yasin beramai2 pn oke gak.. hmm..dunia2..

    ReplyDelete
  9. hahaha. seniman tuut akan merana dalam kubur. haha

    ReplyDelete
  10. tu lah pasal kak.saya dh lama xsuke benda ni.saya pelik saya.org kalau nk mengigati buat tahlil.ni x,buat consert.pelik.

    ReplyDelete
  11. lagi gile kan ! .. huhuh

    ReplyDelete
  12. cara ingatan yg tak islamik..
    dan tak membantu roh di alam sana.

    ReplyDelete
  13. rosak2..sy pun rasa mnjengkelkan gak konsert tu...memperingati seseorang dengan buat konsert....pelikss..

    ReplyDelete
  14. Dia mcm nie tau Diana. Org tu smyg, pki tudung, pose tapi amalkan benda bid'ah.

    Mcm tu gak org yg bt konsert tu. Org Islam. Tapi amalkan gaya barat.

    Plg2 pun, org kate hutang wajib byr. Tapi tak sedar dosa org yg kutip riba. Hahahahah (Ok. Lame!)

    Ironik, kan?

    ReplyDelete
  15. yang meninggal tu harapkan doa dan tahlil daripada yang masih hidup. tapi last2 dpt konsert. huhu dasat gile pemikiran

    ReplyDelete
  16. kan..pe la bt konsert gitu..bkn org tu idup g nak merase bangge..ntah la..pelik dunie glemer..

    *ni link ke blog http://khaili-moshimoshi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. patutnya buatlah tahlil besar besaran...... ajak semua peminat dtg..... lagi berkat dan diperlukan oleh seniman yg dikenang!

    ReplyDelete
  18. makin azab artis tu..pemikiran cetek lg artis artis ni..

    ReplyDelete
  19. Kesian seiman kat dalam kubur...Apa salahnya buat bacaan tahlil..lagi elok...Dah ikut budaya barat pulak...

    ReplyDelete
  20. betul jugak cakap akk tue.. lau drg wat majlis tahlil pun lagi bagus dari wat benda2 yg langa tue. huhu...

    ReplyDelete
  21. Cer buat program ingat Nabi
    yang gempak2 kt tv tuh..
    jenuh mnunggu..

    ReplyDelete
  22. buat konsert mcm tuh bukan org yang dah meninggal tau pun...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();