Tuesday, 12 June 2012

GEMOK ATAU COMEL??

Assalamualaikum...

tak sihat..
sebab tu dok diam2 je...

cuma nak tanya...
kenapa??

bila tengok kanak2 yang gemok kita
akan kata.."comel nya..."

tapi kalau tengok orang dewasa yang gemok...
"ya ampun...gemuk nye dia..."
"hang ni gemuk la.."

awat tak kata 'comel" jugak??

kan??kan???


sekian..

41 comments:

  1. sebab kalau budak keci gemuk memang nmpk comel...

    kalau owg tua gemuk memang x comel..eh! betul kew komen nie? hehe

    ReplyDelete
  2. Sebab satu badan bosa...tu yg panggil gemuk....masa kecik...nampak pipi je yg bosa....

    ReplyDelete
  3. erm pandangan org kak

    comel jugak

    due kali comelnye

    ReplyDelete
  4. t'ingt kat anak2 sedara leez yg bulat2 & comel. he3..

    ReplyDelete
  5. akk xsihat knp.ptt senyap je.hmm ada jugak org kata org dewasa gemok tu comels.tp dlm bahasa perli lah tu.

    ReplyDelete
  6. sbb kenyataannya mmg comel bdk2 bdn berisi ni. berbeza dgn org dewasa.

    ReplyDelete
  7. comel je.. singgah jgk sbb dah follow kan

    ReplyDelete
  8. cmne tu ye..emm..huhu ala org dewasa gemok comeyy jgk pe..hehe *sedapkan hati sendiri..

    ReplyDelete
  9. sebab budak2 ni buat apa saja, comot, gemuk atau apa jua yg ada pada dia mmg semua nampak comel, tp cer kalau nampak yg dewasa perangai mcm budak2 mesti kita meluat tgk kan, samalah tuuuuuu bila tgk size badan pun semua nak mengata...huhu.

    Sbb tu zaman kanak2 paling best sekali kan diana

    ReplyDelete
  10. kalau dah gemuk dan selekeh..nak kata comel pun tak terkeluar...

    ReplyDelete
  11. budak kecik gemuk yang kita panggil comel akan menyebabkan masalah bila mak bapak mereka anggap gemuk/obese=comel=sihat..

    sebab tu zaman sekarang banyak budak muda2 da kena diabetes..

    ReplyDelete
  12. dewasa pun comel...tapi definisi nyer lain sikit...hehe

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum Diana

    bila panggil comel...dia kata kita perli pulak.....

    ReplyDelete
  14. budak kecil semuanya nampak comel.. org besar, akak setuju dengan kata2 atuk tu..

    ReplyDelete
  15. Demam ke? Dah ok lom ni? Hopefully seme ok.

    Ouh, entahlah ye? Bila org dewasa, suke sgt nak menghina. Pelik tatau nape.

    ReplyDelete
  16. A'ah..kan..ye tak ye gak....
    hehe...

    tapi kalau yg dewasa, gemok..lebih suka panggil montel kot...ngeee... hehe

    ReplyDelete
  17. masih wek..wek ke diana :)

    betui tu panggil comel
    kena lempang pulak..hihi

    ReplyDelete
  18. sape kata org gemok dewasa x comel?

    ReplyDelete
  19. x sihat upenye die..huhu

    sy copy paste komen yg first skli tuh.hehe

    ReplyDelete
  20. Semoga cepat sembuh...Biasa la pandangan orang...Tapi aku baru je cabai mulut orang sebab cakap aku gemuk..Dia tak reti nak bezakan gemuk dengan tough! Marah betul aku!

    ReplyDelete
  21. gemuk itu comel..tak kisah budak budak atau dewasa..kan.^__^

    ReplyDelete
  22. Ada jgk org dewasa yg bila gemuk org panggil comel. Cuma jarang la. Kekeke. Gemuk ke kurus ke, org biru ke orang putih, kita semua rakyat malaysia.

    ReplyDelete
  23. he3..... tak kisah tua atau muda...... gemuk atau comel.... janji sihat walafiat.....

    ReplyDelete
  24. mungkin sbb tue budak2.. budak2 lau gemuk, msti org yg nmpak akan nmpak comel. tapi org dewasa, jarang org ckp comel. xpn drg akn guna gelaran len. hehee..

    ReplyDelete
  25. huhu..org gemuk tetap comel.. hehe

    ReplyDelete
  26. la comelnya akak!!

    err akk sy bukan perli..saya jujur ikhlas tabligh fatahnah ni huhuhu :D

    ReplyDelete
  27. org dewasa gemuk sebut sihatnya badan..huhuu kata gemuk mcm kejam sgt...;p

    ReplyDelete
  28. hmmm... betul jugak... huhu :)

    ReplyDelete
  29. budak2 mmg kompem2 comel sbb budak2 bese la.. tp bila yg dah dwasa gemok, bukan xcomel. ad sstgh tu comel je.. tp mostly seksa tgk.. nk bwk bdn brt2..huhu..ksian pn ad.

    ReplyDelete
  30. Hi D..
    Itulah lumrah kejadiannya.

    Tapi skarang ramai ibu2 yang dah concious bila baby mula obese.

    Akak harap awk jaga kesihatan diri dan kandungan leklok k. :)

    ReplyDelete
  31. hahaa
    entahnye, kan kan.. asal tak ckp comel gak

    hehe.. sibuk + mls2 skt berblog skrg. ce akk suh maisarah bg nasihat sepotong dua utk sy rjn sket >_<

    ReplyDelete
  32. entahlah tapi mmg tue realitinya..huhu

    ReplyDelete
  33. Gemuk masa kanak2 nmpak comel, gemuk sekarang terlebih comel..heheee

    ReplyDelete
  34. Alaaa...susah jugak nak komen entry ni. Tapi itulah hakikatnya..huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  35. orang kurus ja takkan ada yg ckp comey.. :(

    ReplyDelete
  36. salam gan ...
    menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
    di tunggu kunjungan balik.nya gan !

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();