Skip to main content

UMUR 46 TAPI MACAM ANAK GADIS

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
malam tadi tak boleh tidur..
pusing sana pusing sini tak boleh lelap jugak.
mujur tak de apa2 kat dapur yang boleh dimakan..
yang ada biskut kering dengan chocolate brownies.
manis2 tak boleh nak telan la tengah2 malam..
kalau ada nasik goreng ke..
cucur udang ke...
sah2 aku bangun lewat2 malam tu untuk menjamu selera..hahaha..

aih..cemana la tak makin bulat kan??
perut naik seiring dengan pipi,betis,lengan..
lepas bersalin nanti siap la bertempur dengan lemak.

sebenarnya nak kurus ni kena rajin bersenam je..kan??
tengok macam sorang wanita kat Korea ni..
umur dah 46,anak tapi dapat balik bentuk badan idaman dia
dengan hanya bersenam je..tak de sedut2 lemak ke..
makan2 pil ke..tak de!
ni gambar sebelum kurus.berat 70kg

berat badan asal nya 70kg..
semuanya bermula selepas dia melahirkan anak kedua.
usia pulak meningkat
jadi berat badan pun naik la seiring dengan usia.


selepas bertungkus lumus inilah hasilnya...

berubah sangt kan ..
nampak macam anak dara pulak...

p/s:entry penaik semangat untuk kawan2 yang nak kurus.heheh


sekian...

Comments

  1. stress kn nk krus..ekekeke..jgn mkn nsi lps kul 7...byk gerakkan bdn2 tu.. cewaahhhh

    ReplyDelete
  2. Wah! Memang berubah betul. Ni yang tambah semangat nak kurus ni. Pagi ni timbang turun 300gm lagi...alhamdulillah...:)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah sy takda masalah berat badan walau dah 2 kali bersalin..tp tak taula bila dh makin lanjut usia nnt huhu..dahla malas senaman..tp kerja rumah pun kira cam senam gak kan hehe

    ReplyDelete
  4. aceh betul ker nie kak? kalo kat oversea nie berita derang cam soo soo jer nak caya.. hahahhaha ok kat motifnya rajinlaa bersenam nak ramping kan kak?? ok ok bersenam bersenam....

    ReplyDelete
  5. memang kena rajin bersenam..yag bekerja masa nak bersenam agak terhad.. atau lebih kepada malas...hehehehe

    ReplyDelete
  6. Marilahhh bersenam.....

    Ok azam tekad-nak bersenam..heheeee (azam yang lapuk buatnya idak-MALAS tu banyak)

    ReplyDelete
  7. foto pemberi semangat mmg berlambak...tapi....x jln jg.
    Kalau lapar memalam, minum air kosong je....punca berat naik salah satu sebab sukar tidur, akk ler tu....adoi.

    ReplyDelete
  8. wow.... nie baru betul usaha tangga kejayaan

    ReplyDelete
  9. Kena kerja keras ni kalo betul2 nak jadi mcm tu.

    ReplyDelete
  10. akak, bdn sy pun tak mcm tu =.=*

    ReplyDelete
  11. Tak naklah badan mcm tu. T sy ade intention nak pki baju seksi2....paling tak pun, baju konon tutup aurat tp nmpk bentuk badan. Hehehehe...

    P/S - Gurau je.

    ReplyDelete
  12. pewit...terus rasa bersemangat.i anak 4 mungkin mustahil kot?huhu..patah semangat lagi

    ReplyDelete
  13. masalah org pompuan y beriya2 nak kurus ni kan satu je... pas dah kurus, mula lah nak pakai baju kecik2 tunjuk body yang kurus tu... aisshhhh tp x sume lah kan? =P

    ReplyDelete
  14. Wow!! macam anak daralah hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …