Skip to main content

SIKAP TERSEMBUNYI ORANG YANG CEPAT BOSAN

Assalamualaikum...

Selamatpetang semua...
kalau sapa2 nak bagi pendapat tentang masalah kesihatan yang aku
tengah alami sila la komen2 kat entry sebelum ni ye..
segala komen anda sangt la saya dan suami hargai.
terima kasih...

tetiba je jadi saya..hahahah
aku nak cerita pasal cepat bosan.
adakah korang jenis yang cepat bosan dengan seseorang??

bila bercinta je tak boleh la jumpa kerap2..
mula la bosan.bila bosan tau nak bergaduh je..

bila berkawan tak boleh nak
kerap2 sangat berbual..
mula la nampak kawan tu tak elok je..

sebenarnya orang gini
dia lebih selesa bersendiri.lebih tenang.
bukan bermakna dia tak suka berkawan.
cuma tak suka lebih2.

dia jugak agak kedekut dan
lebih menghargai diri sendiri berbanding orang lain..
dia sangat sayangkan harta benda dia sendiri.
dia tak suka membebankan dan dibebankan.

Jika dia sudah berkahwin
dia sangat mengutamakan pasangan nya dan anak2.
dia seorang yang berjimat cermat dan agak berhati-hati.

kalau kita tengok fakta2 tentang orang macam ni..
dia sebenarnya mencari kesempurnaan..
jadi jangan pandang negetif orang yang
cepat bosan dan suka menyendiri ni..


sekian..

Comments

  1. ieda lakkk
    sesekali bosan tu dtg ...
    malas sgt nak layan
    tapi bila dia dtg .. x leh buat kerja seharian .. huhuh

    ReplyDelete
  2. owh...
    rasa mcm org itu adalah saya...ho3~~~

    ReplyDelete
  3. tp kalu ye pon jgn la penting kn diri..bla org kt sombong mrh la plaj knn

    ReplyDelete
  4. lea lak jenis cepat bosan dgn sesuatu keje
    dgn org, x cepat bosan sgt

    ReplyDelete
  5. ada kebenaran disebalik kata kata kak diana.....

    ReplyDelete
  6. saya cpt bosan..dgn mknn, situasi..
    tapi dgn suami dan kwn2 tak le pulak.

    ReplyDelete
  7. kalu macam awe ni kak...paling lama berkawan 3 tahun..lepas tu mesti ada je yang tak kena...huhu

    ReplyDelete
  8. rara nasib lah opis ada 4 org pompuan,sume satu kepala.so xde lah bosan sgt.hehee

    ReplyDelete
  9. cepat jugak..tapi tak semua perkara la..

    ReplyDelete
  10. cepat bosan jgak la sy ni...tp suka ramai kwn

    ReplyDelete
  11. kadang ada je rasa cepat bosan, tapi saya suka kawan, dan kadang saya kecoh kadang memang suka diam dan menyendiri..senang kata ikut mood laa

    ReplyDelete
  12. tgh garu kepala sambil pikir .. KC orang camtu ke? Hehehe.

    ReplyDelete
  13. sue kalau bosan, sue diam je. nak layan org pun sue malas... :)

    ReplyDelete
  14. Bosan bila ada kwn yg mulutnya x henti2 potpet2....

    ReplyDelete
  15. mcm la diri dia x membosankan. hehe... buang sikap yg buruk, amalkan sikap yg baik.

    ReplyDelete
  16. oo begitu.yelah kan,masing masing ade sikap tersendiri yang suakr difahami.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …