PENSIL WARNA YANG BAGUS UNTUK KANAK-KANAK

Assalamualaikum..

Selamat tengahari..
nak pi ambik maisara ni..
tapi sebelum tu nak cerita pasal pensil warna ni..
baca tajuk tu..
macam iklan kat tv pulak..heheheh

aku selalu jugak beli pensil warna.
maklum la anak aku kan suka melukis.

sejak umur 2 tahun aku dah start belikan pensil warna untuk dia.
ni antara pensil warna yang aku beli untuk dia sejak umur 2 tahun .
yang ketot2 pun di simpan lagi.


sebenarnya banyak tapi sebab kawan2 nya pinjam dan tak
pulang kan ,ada yang bagi hilang..
ada yang simpan buat harta sendiri..
dan ada yang anak aku sedekah tanpa aku suruh..
tu yang aku suruh dia jadi kedekut tu..

tapi nak pilih pensil warna yang terang tu agak susah la.
sebab nya kebanyakan pensil warna mesti warnanya malap2 je.



dah macam2 jenama pensil warna aku beli
dan aku rasa pensil warna yang aku beli kali ni
memang sangat terang.aku beli jenama Stabilo
pensil nya pun besar2.
kalau beli yang saiz biasa tu memang tak terang.
harga dia pun tak mahal mana pun.
yang kotak besar tu 12 ringgit kot.
aku beli yang kotak kecik je sebab ingat kan nak cuba je.

boleh tengok kan beza 2 gambar ni??
yang malap tu pensil warna faber castle.
dan yang terang tu dari stabilo.
cantik kan warna dia..
lukisan tu memang tak cantik pun..hahahah


jadi kalau nak belikan pensil warna yang terang
untuk anak2 apa kata beli je yang jenama Stabilo ni..
yang saiz jumbo punye..
memang sedap je pegang.
sebab besar2..sesuai la dengan jari2 comel anak kita..:)

sekian..

Post a comment

14 Comments

  1. ain pon suke stabilo .umor 19 tahun pon ain main colour-2 lagi .hekhek .punye lah rindu zaman kecik .

    ReplyDelete
  2. saya pun pernah belikan pensel warna stabili yang besar2 ni untuk anak2, tapi tulah, anak ramai kan, pulak tu sorang2 semua pesen sama, cepat je hilang, sudahnya beli pensel warna yang biasa2 semula...huhu

    ReplyDelete
  3. wahhhh akk mempromot eh.hehehe

    ReplyDelete
  4. lukisan maisara mesti ada awan dengan matahari kat atas dulu kan..huhu

    Ha'a terang..baru la nmpk cantik walopun lukisan tak cantik. hehe

    ReplyDelete
  5. betul..ia mahal sikit kot, tapi mmg lukisan jd cantik. Yg rege murah2 tu mewarna sambil menekan pun takmo keluar warna dia.

    ReplyDelete
  6. samelah kita D .. ieda nie selalu dah beli .. naik bosan sebenarnya ,
    skrg nie banyak noo benda murah tapi membazir dan x kualtiti ..
    konon nak kasi semua rakyat x susah dan merasa semua .. padahal hurgh ! ..

    ReplyDelete
  7. Tak lama lagi, sy mst nak kena beli pensil warna utk Aydin. TQ sbb share pensil warna yg bagus.

    Sbnrnya kan, org yg sgt2 mahir saja pandai gunakan pensil warna. Bygkan, sy sendiri tak pandai gunakannya. Bermakna, anak2 kite semua mmg bijak belaka. Kan? Hehehehe...

    ReplyDelete
  8. ok.nanti leh suggest kat akak fiza ni..hehe..anak buah fiza suka mewarna.

    ReplyDelete
  9. rajin gak beli stabilo utk maisarah dan adik2.klu murah hati br beli luna..haha. diana tau tak br brp mgu sek maisarah dah sedekah beberapa btg pensil warna dia pd kwn..grrr..ummi naik hantu dah.nak exam dia minta lg yg baru

    ReplyDelete
  10. akk mcm cikgu lukisan la heheh

    ReplyDelete
  11. remy dulu pakai luna jer.....
    best kaler pakai luna..... cantik....
    \tak tahu ler skrg ada lagi ke tak ????

    ReplyDelete
  12. nanti nak beli stabilo jugaklah...kaler yg jenis lain..warna malaplah...luna mahal sikit..

    ReplyDelete
  13. stabilo jumbo ni mmg baguslah utk anak2 yg suka mewarna. lagipun selain terang warnanya, matanya tak mudah patah sbb besar kan...

    ReplyDelete
  14. saya pun dah brtukar kepada stabilo. dulu awal tahun beli staedtler kot, memang malap. exam tengah tahun dapat C untuk seni. bila tukar stabilo, terus dapat A masa exam hujung tahun. mmg lebih terang stabilo

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)