Skip to main content

PEMBANTU RUMAH ORANG KAYA

Assalamualaikum...

jom baca cerita lucu..
*************

Ketika mengunjungi rumah seorang kawan yang kaya,saya didatangi
pembantu rumahnya yang berasal dari indonesia..
dan …..

Pembantu: Mau minum apa .. jus buah, soda, teh, coklat, cappuccino, frapuccino, atau kopi?
Saya: Teh saja,terimakasih

Pembantu: Tehnya teh ceylon, teh india, teh herbal, teh alang-alang, teh alang-alang madu, atau teh hijau?
Saya: Teh Ceylon

Pembantu: The ceylonnya pake es atau hangat?
Saya: ais je la..

Pembantu: esnya mau es batu, diserut kasar, diserut salju atau dihancurkan acak?
Saya: ais batu biasa saja..

Pembantu: es batunya mau yg bentuk kubus, pipih, bulat, atau love
Saya: yang bentuk love boleh??

Pembantu: baik, Anda mau tehnya hitam atau putih?
Saya: putih

Pembantu: Dengan susu, atau krim segar?
Saya: susu

Pembantu: Susu kambing, atau susu lembu
Saya: susu lembu ..

Pembantu: lembu new zealand atau lembu Afrika?
Saya: kalau macam tu susu putih je la..

Pembantu: Mau pakai pemanisnya dengan gula atau madu?
Saya: Dengan gula

Pembantu: Gula bit atau gula tebu?
Saya: Gula tebu

Pembantu: Gula tebunya putih, coklat atau kuning?
Saya: tak payah teh la..bagi air kosong je la.

Pembantu: Air mineral, air rebus atau air suling?
Saya: Air mineral

Pembantu: sejuk atau biasa?
Saya: yg sejuk je la.

Pembantu: minus 5, 10, 20, 30.. atau berapa?
Saya:tak pe la..saya balik dulu la.
*****************
hahahahha...
pitam aku kalau ada pembantu rumah macam ni..

sekian..

Comments

  1. memang bijak bibik itu

    biarlah bibik jadi bos ya.. hahahha

    ReplyDelete
  2. hahahahaha....adui...balik jelah...

    ReplyDelete
  3. Bijaknya bibik tu, patutlah gaji mereka tinggi...berbaloi kan?

    ReplyDelete
  4. boleh naik angin kalo ada bibik camni..haha

    ReplyDelete
  5. ceh..banyak sangat pilihan lah nyh..hahah

    ReplyDelete
  6. wah kena buat menu la camni. Senang tunjuk jer...

    ReplyDelete
  7. bibik tu pemalas sebenarnya...... he3

    ReplyDelete
  8. haha..maid educated..

    ReplyDelete
  9. adohai, nak minum pun susah..hehe

    ReplyDelete
  10. melampau..... hahahhaa...

    ReplyDelete
  11. hahaha... bersoal jawab je tekak pun dah kering kontang. baik balik umah terus. minum air kat umah lebih baik ni.

    ReplyDelete
  12. Huh, takutnya. Kalo jawab "air apa-apa je la" nanti dia jawab plak "mau apa-apa khabar, apa-apa boleh terjadi atau apa-apa barang?". Heheh.. pengsan.

    ReplyDelete
  13. aduh.berair mata aku gelak

    ReplyDelete
  14. pingsan nak layan pembantu rumah macam ni..hehe

    ReplyDelete
  15. hahahaaha saya yg baca pon penin.

    ReplyDelete
  16. Hahahahah! Siap ade minus2 tu. Tak tahan betul.

    ReplyDelete
  17. ahaha..daripada haus..jadi tak haus..

    ReplyDelete
  18. pergh..byk beno soal jwbnya!
    mmg camtu agaknya majikan dia pun cara. ^__^

    ReplyDelete
  19. wahhh soo detailll pening kepala mak akekekekkek

    ReplyDelete
  20. pehhh..bukan senang nak jadi bibik macam tu..waitress hotel pun kalah tu..haha..mau jugak makan penampor tanya banyak2 sangat..hak3..

    ReplyDelete
  21. hahahahaha!! gelak besar baca entry nii! :P

    ReplyDelete
  22. betul nk kasi mium air ke alasan xnk wak air.hihi..

    ReplyDelete
  23. 1 hari kat situ pun belum tentu dapat minum air lagi agaknya

    ReplyDelete
  24. hadoi...detail sungguh pembantu rumah tuh...haha

    ReplyDelete
  25. Kah3.. adoi2.. berbelit mintak order smpai penin dibuatnya.. terlebih prihatin btol.. heheh..

    ReplyDelete
  26. hehehe... kalau betul ada bibik mcm ni... pengsan!

    ReplyDelete
  27. haha...nak minum air kosong pun byk tanya lagi...haha~

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …