Wednesday, 9 May 2012

PEMBANTU RUMAH ORANG KAYA

Assalamualaikum...

jom baca cerita lucu..
*************

Ketika mengunjungi rumah seorang kawan yang kaya,saya didatangi
pembantu rumahnya yang berasal dari indonesia..
dan …..

Pembantu: Mau minum apa .. jus buah, soda, teh, coklat, cappuccino, frapuccino, atau kopi?
Saya: Teh saja,terimakasih

Pembantu: Tehnya teh ceylon, teh india, teh herbal, teh alang-alang, teh alang-alang madu, atau teh hijau?
Saya: Teh Ceylon

Pembantu: The ceylonnya pake es atau hangat?
Saya: ais je la..

Pembantu: esnya mau es batu, diserut kasar, diserut salju atau dihancurkan acak?
Saya: ais batu biasa saja..

Pembantu: es batunya mau yg bentuk kubus, pipih, bulat, atau love
Saya: yang bentuk love boleh??

Pembantu: baik, Anda mau tehnya hitam atau putih?
Saya: putih

Pembantu: Dengan susu, atau krim segar?
Saya: susu

Pembantu: Susu kambing, atau susu lembu
Saya: susu lembu ..

Pembantu: lembu new zealand atau lembu Afrika?
Saya: kalau macam tu susu putih je la..

Pembantu: Mau pakai pemanisnya dengan gula atau madu?
Saya: Dengan gula

Pembantu: Gula bit atau gula tebu?
Saya: Gula tebu

Pembantu: Gula tebunya putih, coklat atau kuning?
Saya: tak payah teh la..bagi air kosong je la.

Pembantu: Air mineral, air rebus atau air suling?
Saya: Air mineral

Pembantu: sejuk atau biasa?
Saya: yg sejuk je la.

Pembantu: minus 5, 10, 20, 30.. atau berapa?
Saya:tak pe la..saya balik dulu la.
*****************
hahahahha...
pitam aku kalau ada pembantu rumah macam ni..

sekian..

29 comments:

  1. memang bijak bibik itu

    biarlah bibik jadi bos ya.. hahahha

    ReplyDelete
  2. hahahahaha....adui...balik jelah...

    ReplyDelete
  3. Bijaknya bibik tu, patutlah gaji mereka tinggi...berbaloi kan?

    ReplyDelete
  4. boleh naik angin kalo ada bibik camni..haha

    ReplyDelete
  5. ceh..banyak sangat pilihan lah nyh..hahah

    ReplyDelete
  6. wah kena buat menu la camni. Senang tunjuk jer...

    ReplyDelete
  7. bibik tu pemalas sebenarnya...... he3

    ReplyDelete
  8. haha..maid educated..

    ReplyDelete
  9. adohai, nak minum pun susah..hehe

    ReplyDelete
  10. melampau..... hahahhaa...

    ReplyDelete
  11. hahaha... bersoal jawab je tekak pun dah kering kontang. baik balik umah terus. minum air kat umah lebih baik ni.

    ReplyDelete
  12. Huh, takutnya. Kalo jawab "air apa-apa je la" nanti dia jawab plak "mau apa-apa khabar, apa-apa boleh terjadi atau apa-apa barang?". Heheh.. pengsan.

    ReplyDelete
  13. aduh.berair mata aku gelak

    ReplyDelete
  14. pingsan nak layan pembantu rumah macam ni..hehe

    ReplyDelete
  15. hahahaaha saya yg baca pon penin.

    ReplyDelete
  16. Hahahahah! Siap ade minus2 tu. Tak tahan betul.

    ReplyDelete
  17. ahaha..daripada haus..jadi tak haus..

    ReplyDelete
  18. pergh..byk beno soal jwbnya!
    mmg camtu agaknya majikan dia pun cara. ^__^

    ReplyDelete
  19. wahhh soo detailll pening kepala mak akekekekkek

    ReplyDelete
  20. pehhh..bukan senang nak jadi bibik macam tu..waitress hotel pun kalah tu..haha..mau jugak makan penampor tanya banyak2 sangat..hak3..

    ReplyDelete
  21. hahahahaha!! gelak besar baca entry nii! :P

    ReplyDelete
  22. betul nk kasi mium air ke alasan xnk wak air.hihi..

    ReplyDelete
  23. 1 hari kat situ pun belum tentu dapat minum air lagi agaknya

    ReplyDelete
  24. hadoi...detail sungguh pembantu rumah tuh...haha

    ReplyDelete
  25. Kah3.. adoi2.. berbelit mintak order smpai penin dibuatnya.. terlebih prihatin btol.. heheh..

    ReplyDelete
  26. hehehe... kalau betul ada bibik mcm ni... pengsan!

    ReplyDelete
  27. haha...nak minum air kosong pun byk tanya lagi...haha~

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();