Skip to main content

MAISARA::suami ibu..

Assalamualaikum...

Selamat malam semua...
maisara ni dari dulu sampai sekarang
memang suka punggah barang2 mainan dia
lepas tu tak reti nak kemas..
Agaknya dia seronok kot rumah penuh dengan mainan sampai
nak duduk bersila pun tak de tempat.

Tadi petang pun gitu...

Ibu:Ni apa pasai yang bersepah sangat ni...kemas cepat..

Maisara:satgi la..maisara tengah sibuk ni..

Ibu:kemas cepat..bersepah sangat ni..takut ibu tengok!

Aku kata takut tu sebab
bersepahnya luar biasa dari selalu..
takut2 aku yang kena kemas..

maisara:ibu nak takut apa...ibu kan ada suami....

apa kena mengena pulak
dengan suami aku ni???
tetiba je melibatkan suami aku pulak...


sekian...

Comments

  1. kekekeke.. yelah ada suami kononnya ada teman la tu kot. Memang kat umah semua ckp loghat Utara termasuk Maisarah ker?? bestnya...

    ReplyDelete
  2. Kihkihkih..ibu takut lain, dia dok paham takut lain.

    ReplyDelete
  3. aiyoo..pandai nye berkata-kata maisara tu...

    ReplyDelete
  4. hahahahahaha jawapan yg lucu and chomei....
    gamaknya dia fikirkan...
    if u takut, ada 'hero' yg leh backup kot kan ...

    ReplyDelete
  5. amboi maisaraa

    minum susu apa ni? pandai bebenor

    hehe

    ReplyDelete
  6. hahaha. rncgan tv mane la pengaruh die?

    ReplyDelete
  7. hahhahha.. mesti dia ingat takot benda lain kan........


    haish maisara nak kene cubit pp ni...

    ReplyDelete
  8. pandai bebenor maisara nie....... ade jer alasan dia yg munasabah......he3

    ReplyDelete
  9. cis memandai je maisara ni grrr

    ReplyDelete
  10. ohh boleh jadi pembahas bila besar nanti! Ada bakat tu...:)

    ReplyDelete
  11. macam dah dewasa je bila bercakap maisara ni..:)

    ReplyDelete
  12. haha..anak2 sekarang memang pintar menjawab...kelakar pun ade dgn kejujuran dorang...mcm ank buah ari tu...cakap mcm ni kat die.. 'fifi comel...macam?" die pun sambung.. 'gajah'..ngahahaha...lain org nk ckp..laen die ckp..

    ReplyDelete
  13. haha..anak2 sekarang memang pintar menjawab...kelakar pun ade dgn kejujuran dorang...mcm ank buah ari tu...cakap mcm ni kat die.. 'fifi comel...macam?" die pun sambung.. 'gajah'..ngahahaha...lain org nk ckp..laen die ckp..

    ReplyDelete
  14. bdk2 mmg suka sepah2 kan menan la kak..klu kazen2 sy yg kecik2 dtg rmh kompem jd tongkang pecah rmh tu..kena bebel, mrh2, paling xthn offer bg upah duit or mekdi baru dorang kemas...haha sabo je lerr =.=

    ReplyDelete
  15. Maksudnya, biar suami ibu la yg kemas. hehehe.

    ReplyDelete
  16. hahhah... tu la, sy pun pelik gak ni... tiba2 kait suami.. heheh

    ReplyDelete
  17. maksud maisara tu mungkin kalau ada suami tak payah la takut2 lagi sebab ada orang temankan..gitulah agaknya maksud dia.. :)

    ReplyDelete
  18. haha..pandai je maisara ni menjawab ek.nanti ada adik entah mcm mana la..hee

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …