Skip to main content

LELAKI KATA DAN PEREMPUAN KATA

Assalamualaikum...

bila orang perempuan minat tunggang motor besar...

lelaki:tergedik2 nya perangai pompuan tu..

Bila lelaki minat jahit manik..

Perempuan:bagusnya dia ni..halus je kerjanya..

Bila perempuan minat bola

lelaki:minat kat pemain je tu.bukan tau apa pasal bola.

bila lelaki masuk masterchef

perempuan:dia ni masak bagus la..selalu juri puji..

Bila perempuan jadi makenik

lelaki:boleh harap ke dia ni??habis kereta aku nanti..

bila lelaki susukan anak(guna botol ye..)

perempuan:untungnya isteri dia..baik suami dia tu..

sampai bila la orang
lelaki ni nak pandang rendah pada orang perempuan ye??
padahal mereka sendiri pun ada masa2nya belajar dari wanita jugak.
tapi sebab memang jenis suka
belagak bagus tu yang berasa macam dia je hero dan mampu...
kita ni lemah je bagi depa.

Sekian

Comments

  1. kalo bab drive keta pempuan selalu kena kutuks..huks :)

    ReplyDelete
  2. ade kebenaran disebalik kata2....
    selalu jugak dgr teman2 ckp cam tu.... tapi remy cuba elakkan....lelaki dan wanita ada keistemewaan masing2.....

    ReplyDelete
  3. suka entri ni..nice..ingat tak wujudnya lagu Seksis yg Anita Sarawak penrah nyanyi dulu..lirik dia memang kata lelaki ni ego dan suka pandang rendah pada perempuan kan

    ReplyDelete
  4. aip! bukan semua ye akak.. bukan semua.. sorg dua je lelaki mcm tu.. ;-p

    ReplyDelete
  5. bukan propaganza..tp mensyukuri nikmat yg dikurniakan oleh NYA.

    ReplyDelete
  6. kadang perempuan sendiri yg kutuk perempuan.. itu yg geram jugakan.

    ReplyDelete
  7. setuju dengan akak senyum. lelaki memang tahu con dam...

    ReplyDelete
  8. hihi..lelaki memang nak MENANG je, tu pasal camtu..^_^

    ReplyDelete
  9. tu la jenis lelaki yg tahu nak berlagak pandai je..haha..macam dia je yg bagus..wekkkk :P

    ReplyDelete
  10. tanpa wanita siapa la lelaki kan...:)

    ReplyDelete
  11. Setuji dgn solihin... Sorang dua je tau.. Infect kagum tengok perempuan yang mampu buat kerja kerja yg selalunya dimonopoli olh lelaki..:D

    ReplyDelete
  12. berlagak bagus..suke word tuh..hehe

    ReplyDelete
  13. err.. tak semua kot... hehehe~.. :3

    ReplyDelete
  14. lelaki mmg camtu kak..kecuali suami saya..keh3

    ReplyDelete
  15. lelaki.. kadang2 geram jugak dgn laki yg bajet bagus ni. cam poyo je kn ;)

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum Diana

    kalau perempuan boleh buat...boleh bantu lelaki

    ReplyDelete
  17. lau dgr pujian dr lelaki, sjuk ckit tinge ni dengar...

    ReplyDelete
  18. hahaha... mungkin tak semuanya macam tu. in general je la sebab lelaki ni ego terlebih sikit.

    ReplyDelete
  19. hehe..biasalah tu kak diana...lelaki mmg suka berlagak...dan layak diberi lempang namploh das sebab berlagak..heh

    ReplyDelete
  20. tapi sm puji perempuan..terbalik lak..kih2..

    kalau mak masak sedap..
    kalau ayah masak kurang sedap..

    ternyata perempuan lg pandai masak..:)

    ReplyDelete
  21. Nama dah lelaki haruslah tunjuk macho gitu. hehe..

    ReplyDelete
  22. lelaki ego..so,bila perempuan blh bt apa yg dorg blh bt,dorg tkot t'cabar..ego je lebih..

    ReplyDelete
  23. Kalau isteri kemas rumah, lelaki akan kata : dah mmg tugas dia.

    Kalau suami kemas rumah , perempuan akan kata : rajin suami dia, beruntung isteri dia.

    Cess...

    ReplyDelete
  24. glad that my partner tak macam tu tapi masih ada sikap mcm tu. peliklah

    ReplyDelete
  25. dia pun belajar dr mak dia.so bangga la kita jd pompuan :)

    ReplyDelete
  26. kalau nampak pompuan tu berdikari dan lebih hebat dr lelaki pun, sesetengah lelaki tetap tak akan iktiraf.. tp tak semua. ada yang berfikiran lebih terbuka.

    ReplyDelete
  27. baik lelaki maupun perempuan berhak melakukan apa yang mereka inginkan selama mereka mampu..

    ReplyDelete
  28. yg first tu cool okay, pempuan minat motor besar..so cool~ haha..pempuan jd mekanik pun cool...tetiba terbayang megan fox dlm transformer..huh jgn pandang rendah tauu (tetiba emo, haha)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …