Skip to main content

KENDURI??TAK SUKA LA..

Assalamualaikum...

Selamat tengahahri semua...
terlalu lama beraksi kat padang awal pagi tadi. .
sudahnya lepas subuh baru tidur..
jadi bangun pun matahari dah tinggi...
hahahha....tak baik tidur lepas subuh ye adik2...
jangan ikut cara ni tau,..

ada apa2 rancangan hari ni???
ada yang nak pi kenduri..
rasanya minggu depan memang banyak la jemputan kenduri..
sebab dah cuti sekolah.
rumah mertua kat kampung pun kenduri jugak..

Aku ada sorang kenalan dia cukup tak suka pi kenduri.
orang jemput pun dia tak mau pi.
macam2 alasan la dia bagi..
rimas ramai orang la..panas la..

sampaikan sorang kawan pernah cakap yang
dia tak nak jemput orang ni pi kenduri..

"buat apa jemput dia..buat tambah dosa dia je..
kan menghadiri jemputan tu wajib kalau diri tu mampu.
kesian la kat dia.jadi tak nak la jemput dia.."

jadi bila kawan2 kenduri memang tak jemput la dia..
kesian kan??
sebab tu orang kata
rezeki jangan ditolak..
tolak rezeki sama macam mencari musuh..
bila orang dah tak peduli kat kita
rasa seronok tak???huhu...


sekian...

Comments

  1. lah..ada jugak camni ya..g kenduri lah best...boleh menternak lemak puas2..haha

    ReplyDelete
  2. huhu...maybe sebab dia tak suka tempat yg ramai org, allergic kot...huhu...sian pulak kat dier...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Diana

    ingkar arahan Nabi tu....

    ReplyDelete
  4. Wajib kan hukumnya penuhi jemputan... Kalau tak silap salah satu dari enam tanggungjawab seorang Muslim kepada saudaranya yg lain :)

    ReplyDelete
  5. akak.. deno tak berapa sihat minggu ni... tapi join jugak walk a payung.. hihi.. deno baru balik tengahari tadi.. :)

    ReplyDelete
  6. tak seronokkkk kakkk...hehe

    mmg tak baik la buat camtu. sy plak pantang jemput...nasi kenduri tu bukan tiap2 hari boleh makan kan. mmg rugi la sapa tak pi kenduri..huhu

    ReplyDelete
  7. aku suke tau g kenduri. meriah :)

    ReplyDelete
  8. kalau org jemput pegi laa kan...mcm2 la orang2 ni :)

    ReplyDelete
  9. kenduri aka makan freeeeeeeee

    ReplyDelete
  10. kalau berkemampuan pergi lah kan.bukan bagi alasan..tu malas nak pg namanya kalau bg alasan.

    ReplyDelete
  11. Saya suka pergi kenduri ^_^

    ReplyDelete
  12. nak bagi mkn free pun susah....he3

    ReplyDelete
  13. Kelakar bila ada yang tak suka pergi kenduri. Makan free kot :)

    ReplyDelete
  14. kalau kita tak suka pi kenduri org, nnt org pun tak hingin nk pi kenduri kita..

    masa tu baru merasa tersisih..

    ReplyDelete
  15. arwah mak sy dulu cukup marah kalau dpt jemputan kenduri kawin tapi tak nak pegi..especially dari sedara mara..salah sorang kena gak pegi sbb takut nanti kalau kita buat kenduri orang pulak tak nak datang..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …