Skip to main content

KANAK-KANAK INI KETAWA SELAMA 12 TAHUN

Assalamualaikum...


SELAMA 12 tahun kanak2 ini tidak pernah berhenti ketawa.malah dia tidak boleh bercakap.
Xu Pinghui (13), dikatakan mulai kertawa sejak dia mengalami demam pada usia lapan bulan. Ibu bapanya sekarang sudah berputus asa untuk berikhtiar mencari penawar..
Ayahnya, Xu Weiming,berkata "Kami sedih, melihat dia ketawa tapi melihatnya menagis itu lebih menyedihkan

sekian...

Comments

  1. siang malam ketawa jelah dia. kecuali tidoq je kot kan. kesian budak ni..

    ReplyDelete
  2. Ciannye kat budak nie Huu >.<

    ReplyDelete
  3. chomel budaknya ni... tapi kesian kan all she know is laugh.. baru betul laugher the best medicine nie.

    ReplyDelete
  4. Sedihnya. Suka dgn quote bapak die tu. Boleh dijadikan motivasi.

    ReplyDelete
  5. sure wajah budak ni tak dimamah usia sbb ketawa aje.

    ReplyDelete
  6. tangisan dalam ketawa.. atau ketawa dalam tangisan.. cian budak ni kn...

    ReplyDelete
  7. Ya Allah, kesiannya... mesti waktu demam tu, otak dia affected sket2...

    ReplyDelete
  8. Kesian dia. Semoga ada penawar bagi penyakitnya itu.

    ReplyDelete
  9. oloh comelnya...... mesti time tido je dia berhenti ketawa

    ReplyDelete
  10. Kesian kan...

    Tp comel budak ni..

    ReplyDelete
  11. tak dapat remy bayangkan... menangis dalam ketawa.....
    by the way... comel sangat muka dia....

    ReplyDelete
  12. marah pun ketawa.
    hm.kesian.

    ReplyDelete
  13. alahai... kesian pun ada. tapi betul juga kata bapa dia, drp tgk dia menangis...baik dia ketawa kan...

    ReplyDelete
  14. mak aihh..pelik gak budak nie..kesian kat dia..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  15. kesiannya...mukanya comel sangat-sangat...

    ReplyDelete
  16. susah jugak camni..mesti letih ni

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …