Skip to main content

JANGAH MAIN CUCUK-CUCUK

Assalamualaikum...


korang pernah sedar tak
sewaktu korang sedang dicucuk??
bukan cucuk2 kat klinik atau hospital tu ye..


ni kes cucuk2 di hati dan perasaan ..
cucuk2 yang ni lagi bahaya dari cucuk2 botox tu..
Biasanya kita tak sedar pun..
sedar2 je dah berbalah dengan orang ..heheh

Bahaya sebab dia nya boleh
memutuskan silaturrahhim..kan??

"jah..ko asyik balik kampung suami je..
kampung sendiri jarang2 je aku tengok ko balik"

ni contoh cucuk2 yang guna jarum halus ni..
dia nak kita sendiri yang berfikir..
lepas tu balik umah mula la..

"abang,asyik balik kampung u je..
kampung i jarang2 balik..tak adil la u ni.."

kalau cucuk yang guna jarum besor sikit..

"aku tengok suami kau asyik sms je..
Aku rasa la suami kau tu tengah angau2 dengan
perempuan lain la..ko tak try ke check enpon dia ke..
check inbox facebook dia ke..mesti ada sesuatu kat situ.."

hati2 la ye dengan tukang cucuk ni..
kalau korang jenis mudah terpengaruh memangjadi mangsa dia je la..
kalau korang mula bergaduh dengan kawan2 ke,suami ke..
tukang cucuk ni bukan nak tolong pun..
dia lepas tangan je..
sebab kerja dia dah bereh!

sekian..

Comments

  1. org yg tak de keje selalu nya cm ni.huh xsuke.

    ReplyDelete
  2. memang pernah jumpa org yg kaki cucuk nie......
    sengaja jer... nak timbulkan
    perbalahan....

    ReplyDelete
  3. apa lah agaknya yang tukang cucuk tu dapat selain dari kepuasan peribadi...

    ReplyDelete
  4. amboi cucuk ni y mnakutkan kan kak?

    ReplyDelete
  5. hana xmakan dek cucuk-cucuk nie.

    ReplyDelete
  6. tukang cucuk mmg bahaye.. klu cpt terpengaruh.. jauhilah mereka2 ini.. :))

    ReplyDelete
  7. owch.. main cucuk pulak ye.. dah selalu kena cucuk kak.. nasib baik la dah agak kebal :)

    ReplyDelete
  8. ini cocokkan sgt bahaya...ish, tak suka jgk dgn org yg suka cucuk2 ni.

    ReplyDelete
  9. memang bahaya cucuk2 cmtuu

    ReplyDelete
  10. Bab-bab mencucuk ni, mmg le kita taknak terpengaruh, tapi kadang2 wp dah tau benda tu hal kecik yg kita pun tak kisah, tapi hati tetap ada skit goyah kan? Cuma kena kuatkan hati je la.

    ReplyDelete
  11. Bahaya cucuk mencucuk ni, especially part rumahtangga orang..
    Takut merosakkan je..

    ReplyDelete
  12. Salam kak diana..
    JANGAH main cucuk2?

    ermm..susah klu ade manusia yg x reti dok diam tgk org lain senang dan bahagia..

    sungguh kata kak diana tu..jgn percaya dgn cakap dorang..bahaya..

    ReplyDelete
  13. ada org cucuk saya..kalau takde anak nanti suami lari..

    baru je buat entry ni tadi..^_^

    ReplyDelete
  14. sejak jarang keluar rumah
    lama tak jumpa org mcm gitu..
    kalau boleh tak mau jumpalah..hik3

    ReplyDelete
  15. tukang cucuk ni ada yg boel nampak ada tak tak bole nampak. yg bole nampak dengan jelas, manusia sendiri. wujud kan org org cenggini.

    ps : akak bgn tidur terus jd katun?? *tengah bayangkan* hihiihih.

    ReplyDelete
  16. betul tu, ramai tukag cucuk2ni..

    ReplyDelete
  17. mmg ramai yg kaki cucuk ni..kdg2 xsedar kwn sendiri pun suka buat perangai mcm ni...

    ReplyDelete
  18. bahaya org y mencucuk ni..... nampk la ada motif kat situ... DENGKI!

    ReplyDelete
  19. astagfirullahalazim..
    takut jugak tergolong dalam golongan cucuk2 ni tanpa sedar. mudah2an dijaukan sikap sedemikian

    ReplyDelete
  20. org mcm ni mmg bahaya betul...penyakit hasad dengki @ phd kuat bebeno...mntk kita dijauhkan dr org cenggini n tak jd mcm ni..aminn...

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum Diana

    dalam kelembutan dia menyucuk....

    ReplyDelete
  22. eikkkkk
    tak sukanya............

    kalau jumpa org cucuk2 tu.. mcm nak bagi pelempang jer

    ReplyDelete
  23. Ramailah org seperti ni! Paling tak suka...biasanya dengar je n bagi juga lah nasihat! Itupun kalau dia nak dengar!!

    ReplyDelete
  24. mintak dijauhkanlah dari tukang cucuk ni..

    ReplyDelete
  25. cucuk la kalau berani..ni memang jenis manusia yg tak boleh tengok orang lain bahagia..

    ReplyDelete
  26. sekarang sy dengar jadi jadi trend cucuk utk vitamin C..hehe..ade gak a few member sy yang gi cucuk Vitamin C..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  27. tak dak untung jadi tukang cucuk nihh...baik jual cucuk susuk zaman skang...akekekkeeke

    ReplyDelete
  28. Cucuk cmni mmg bahaye sgt...
    Kene jaohkan laaa

    ReplyDelete
  29. cucuk dgn kata-kata ni lagi berbisa. tapi mmg biasanya kita tak sedar time kita dicucuk tu. So, kena berhati2.

    ReplyDelete
  30. org mcm ni kita cucuk dia dgn berus jamban kasi dia senyap ;-)

    ReplyDelete
  31. Biasanya disebabkan si tukang cucuk nilah hidup seseorang porak-peranda. Dalam diam dia menyucuk, kita pun tak terasa sakit. Tau-tau dah bengkak je!

    ReplyDelete
  32. Salam, haaa betul tu! tukang cucuk ni buat aku sakit hati je~ mcm batu api, suka melaga2 kan org, pastu dia relax je cm xde pape..eh, batu api kan? haha lupa plak :P

    ReplyDelete
  33. nasib baik tak berkawan atau ade dengan tukang cucuk ni..bahaya wooo

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …