Skip to main content

EURO:DULU SOTONG SEKARANG BABI..

Assalamualaikum...

Kalau dulu,sewaktu di piala Dunia 2010 sotong kurita yang bernama paul
menjadi perhatian peminat2 bolasepak.Paul berjaya
meramal 7 perlawanan dengan tepat.

Euro 2012 sekali lagi haiwan digunakan untuk meramal
perlawanan2 yang akan berlangsung.
tapi kali ni bukan lagi sotong.
ianya adalah seekor babi asli ukrain.
namanya belum dipastikan lagi.


Babi tersebut akan meramal keputusan perlawanan setiap jam 4 petang
sebelum perlawanan bermula.
Caranya, dia akan meramal dengan cara menghidu
bendera pasukan yang bertanding.
dengan cara itu lah dia menentukan pemenang nya..

**lepas ni babi pulak jadi perhatian..
ada2je la depa ni..
percaya kat babi nak buat apa???
hahahaha

Comments

  1. hahaha. nak tergelak bace , dunia skrg dah tak pakai tukang tilik ag .. gune binatang je la nak ramal .. merepek. huhu.

    ReplyDelete
  2. Hihihi...cara terbaik mat salih menguji minda peminat2 bola sepak beragama Islam...

    ReplyDelete
  3. pakat2 dok terpesong akidah lepas nie....
    astaga.....tahyul semua tu....
    semuanya agenda utk merosakkan....

    ReplyDelete
  4. lepas ni, byk tak restoren berebut nk masak vavi ni kalau dia ramal team diorg kalah mcm jd kt paul sotong dlu.. hehe..

    ReplyDelete
  5. rilex je si babi tu sengeh2.. babi itu mmg babi.. haha :p

    ReplyDelete
  6. haha memang kelakar lah depa ni macam2 , sama jugak kalau pilih binatang lain pun untuk buat tilikan , binatang tetap binatang

    ReplyDelete
  7. nape babi tu macam tersengih? :-)

    ReplyDelete
  8. entah apa2 la dia orang ni. lepas tu keluar pulak seekor babi lain pulak nak lawan dgn babi tu. huhuhu...

    ReplyDelete
  9. kekekkekkee......lepas ini ramai ler yangpelihara bab*..hahhaa

    ReplyDelete
  10. lah..kenapa teruk camni..
    guna sotong boleh tahan skit.ni guna binatang haram pulak..

    apa2 pun kenapa lah taksub nk percaya ngn benda ni semua...

    ReplyDelete
  11. tgk lepas ni ada yg tukar profile pic gambar babi tu ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …