Skip to main content

BAYI LAHIR BERSAMA AL-QURAN

Assalamualaikum...

Selamat tengahari semua...




seorang bayi dilahirkan bersama sebuah al-quran kecil..
bayi yang diberi nama Abdul Wahab Iyanda Aderemi Irawo
oleh sorang ulamak itu dilahirkan pada 7 mei 2012.

Dalam pemberian nama tersebut, ulamak terkenal tersebut Ustaz Abdul Rahman,
menasihati ibu bayi tersebut bahawa bayinya bukanlah seorang nabi
walaupun ia lahir dari rahimnya sambil memegang Quran.

Beliau juga menambah bahawa hal tersebut merupakan kehendak Allah,
untuk mengirim bayi tersebut ke dunia dengan cara yang menakjubkan,
iaitu lahir dengan membawa Quran dari rahimnya.

Ulama lain yang ikut serta dalam acara menamakan bayi
tersebut antara lain Sheikh Abdulraman Sulaiman Adangba,
Ketua dari Komuniti Nasrulifathi,Ustad Alhaji Abdullahi Akinbode,
dan Dr Ramoni Tijani dari Komuniti Islam Alifathiquareeb.

Ahad (13/5), ibu bayi ini memeluk Islam setelah melihat bayinya
lahir dengan membawa Quran dari rahimnya.

Kini,ibu berusia 32 tahun yang dulu bernama
Kikelomo Ilori ini kemudian menukar nama menjadi Sherifat.

sekian...

Comments

  1. Subhanallah.. Allahu Akbar!!
    betol2 ajaib~

    ReplyDelete
  2. segala yg berlaku hanya dengan izin-Nya

    ReplyDelete
  3. kuasa Allah tiiada siapa boleh pertikaikan

    ReplyDelete
  4. subhanallah , keajaiban allahh ..

    ReplyDelete
  5. speechless..kuasa Allah ..

    ReplyDelete
  6. subhanallah..semuanya kehendahNYA

    diana dan baby..sihat ke?

    ReplyDelete
  7. Keajaiban dari Allah....sykur menjadi hidayah kepada ibunya memeluk Islam kan.

    ReplyDelete
  8. subhanallah..... petunjuk diakhir zaman......

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Diana

    Subhanallah

    ReplyDelete
  10. sy ade dapat email pasal nie tadi..memang ajaib kuasa allah.s.w.t kan kak??

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. Kuasa Allah...
    mesti ada hikmah dia buat camtu...

    ReplyDelete
  12. subhanallah..inilah kebesaranNya..semoga kita sentiasa ingtnya..itu lah pencipta kita.

    ReplyDelete
  13. biar betik ni? Subhanallah..

    dari paper mana ni?

    ReplyDelete
  14. Betul ke ni? mcm tak percaya tp ini semua kuasa Allah..yang Maha Mengetahui

    ReplyDelete
  15. kuasa allah... tapi harap sgt x de lah org2 yang jahil agama tu anggap apa2.... risau jugak jd terpesong kan?

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …