Jumaat, 18 Mei 2012

BAYI LAHIR BERSAMA AL-QURAN

Assalamualaikum...

Selamat tengahari semua...




seorang bayi dilahirkan bersama sebuah al-quran kecil..
bayi yang diberi nama Abdul Wahab Iyanda Aderemi Irawo
oleh sorang ulamak itu dilahirkan pada 7 mei 2012.

Dalam pemberian nama tersebut, ulamak terkenal tersebut Ustaz Abdul Rahman,
menasihati ibu bayi tersebut bahawa bayinya bukanlah seorang nabi
walaupun ia lahir dari rahimnya sambil memegang Quran.

Beliau juga menambah bahawa hal tersebut merupakan kehendak Allah,
untuk mengirim bayi tersebut ke dunia dengan cara yang menakjubkan,
iaitu lahir dengan membawa Quran dari rahimnya.

Ulama lain yang ikut serta dalam acara menamakan bayi
tersebut antara lain Sheikh Abdulraman Sulaiman Adangba,
Ketua dari Komuniti Nasrulifathi,Ustad Alhaji Abdullahi Akinbode,
dan Dr Ramoni Tijani dari Komuniti Islam Alifathiquareeb.

Ahad (13/5), ibu bayi ini memeluk Islam setelah melihat bayinya
lahir dengan membawa Quran dari rahimnya.

Kini,ibu berusia 32 tahun yang dulu bernama
Kikelomo Ilori ini kemudian menukar nama menjadi Sherifat.

sekian...

25 ulasan:

|| NaFiRaa || berkata...

Subhanallah.. Allahu Akbar!!
betol2 ajaib~

KhaiRin : anies berkata...

tanda2 akhir zaman?

IeRa berkata...

SUBHANNALLAH..

Naz berkata...

segala yg berlaku hanya dengan izin-Nya

Miss Purple Ungu berkata...

subhanallah...maha suci Allah

~~zana@pb~~ berkata...

kuasa Allah tiiada siapa boleh pertikaikan

gadisBunga berkata...

Allah maha berkuasa. :)

ieda berkata...

subhanallah , keajaiban allahh ..

munna berkata...

Subhanallah.....

sis92 berkata...

speechless..kuasa Allah ..

Ati Masrif berkata...

subhanallah..semuanya kehendahNYA

diana dan baby..sihat ke?

~ yus ~ berkata...

Keajaiban dari Allah....sykur menjadi hidayah kepada ibunya memeluk Islam kan.

Azhafizah[フィザ] berkata...

Subhanallah...

remyhazza berkata...

subhanallah..... petunjuk diakhir zaman......

atuk berkata...

Assalamualaikum Diana

Subhanallah

Azlan Strider berkata...

sy ade dapat email pasal nie tadi..memang ajaib kuasa allah.s.w.t kan kak??

Regards,
-Strider-

Daddylicious berkata...

tiada yg mustahil...

CIK TOM berkata...

Subhanallah....

Udinz.com berkata...

Kuasa Allah...
mesti ada hikmah dia buat camtu...

Amirah Adnan berkata...

Allahurabbi.. kuasa Allah

Selendang Merah berkata...

subhanallah..inilah kebesaranNya..semoga kita sentiasa ingtnya..itu lah pencipta kita.

caliph shuriken berkata...

subhanallah...

Solihin Zubir berkata...

biar betik ni? Subhanallah..

dari paper mana ni?

Elih Japahar berkata...

Betul ke ni? mcm tak percaya tp ini semua kuasa Allah..yang Maha Mengetahui

hyz berkata...

kuasa allah... tapi harap sgt x de lah org2 yang jahil agama tu anggap apa2.... risau jugak jd terpesong kan?

Related Posts with Thumbnails