Breaking

Friday, 18 May 2012

BAYI LAHIR BERSAMA AL-QURAN

Assalamualaikum...

Selamat tengahari semua...




seorang bayi dilahirkan bersama sebuah al-quran kecil..
bayi yang diberi nama Abdul Wahab Iyanda Aderemi Irawo
oleh sorang ulamak itu dilahirkan pada 7 mei 2012.

Dalam pemberian nama tersebut, ulamak terkenal tersebut Ustaz Abdul Rahman,
menasihati ibu bayi tersebut bahawa bayinya bukanlah seorang nabi
walaupun ia lahir dari rahimnya sambil memegang Quran.

Beliau juga menambah bahawa hal tersebut merupakan kehendak Allah,
untuk mengirim bayi tersebut ke dunia dengan cara yang menakjubkan,
iaitu lahir dengan membawa Quran dari rahimnya.

Ulama lain yang ikut serta dalam acara menamakan bayi
tersebut antara lain Sheikh Abdulraman Sulaiman Adangba,
Ketua dari Komuniti Nasrulifathi,Ustad Alhaji Abdullahi Akinbode,
dan Dr Ramoni Tijani dari Komuniti Islam Alifathiquareeb.

Ahad (13/5), ibu bayi ini memeluk Islam setelah melihat bayinya
lahir dengan membawa Quran dari rahimnya.

Kini,ibu berusia 32 tahun yang dulu bernama
Kikelomo Ilori ini kemudian menukar nama menjadi Sherifat.

sekian...

25 comments:

  1. Subhanallah.. Allahu Akbar!!
    betol2 ajaib~

    ReplyDelete
  2. segala yg berlaku hanya dengan izin-Nya

    ReplyDelete
  3. kuasa Allah tiiada siapa boleh pertikaikan

    ReplyDelete
  4. subhanallah , keajaiban allahh ..

    ReplyDelete
  5. speechless..kuasa Allah ..

    ReplyDelete
  6. subhanallah..semuanya kehendahNYA

    diana dan baby..sihat ke?

    ReplyDelete
  7. Keajaiban dari Allah....sykur menjadi hidayah kepada ibunya memeluk Islam kan.

    ReplyDelete
  8. subhanallah..... petunjuk diakhir zaman......

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Diana

    Subhanallah

    ReplyDelete
  10. sy ade dapat email pasal nie tadi..memang ajaib kuasa allah.s.w.t kan kak??

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. Kuasa Allah...
    mesti ada hikmah dia buat camtu...

    ReplyDelete
  12. subhanallah..inilah kebesaranNya..semoga kita sentiasa ingtnya..itu lah pencipta kita.

    ReplyDelete
  13. biar betik ni? Subhanallah..

    dari paper mana ni?

    ReplyDelete
  14. Betul ke ni? mcm tak percaya tp ini semua kuasa Allah..yang Maha Mengetahui

    ReplyDelete
  15. kuasa allah... tapi harap sgt x de lah org2 yang jahil agama tu anggap apa2.... risau jugak jd terpesong kan?

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox