Skip to main content

TERLUPA BUKAN KERANA TAK CINTA

Assalamualaikum..

Selamat Pagi..dah lama tak cerita pasal cinta.:p
pernah tak korang yang sedang bercinta ni
terlupa sekejap pada kekasih korang..

keluar makan dengan kawan2
lepas tu dah beberapa jam baru teringat..
"eh!!apa cerita la kekasih ku itu.."
"la..terlupa pulak kat kekasih hati ku..apa la yang dia tengah buat.."



sebenarnya bila korang terlupa
pada si dia dalam4,5 jam tu
bukan bermakna cinta korang tu tak kuat.
bukan bermakna tak cinta..
tapi itu bermakna hubungan korang dan si dia berjalan dengan baik.

korang boleh melalui hidup seharian tanpa ditemani kekasih.
boleh menikmati hubungan dengan kawan2 dan keluarga.
kehidupan percintaan korang
tak mengganggu ruang untuk aktiviti sosial dan kerjaya..
bukan kah itu bagus..??

itu lah cara orang yang matang bercinta..
jangan bercinta macam budak2.
biasanya cinta akan buat kita berkelakuan seperti anak2 kecil.
itu bermakna kita jadi hamba cinta.
biar kita kawal cinta.
bukan cinta yang mengawal kita..

sekian..

Comments

  1. iya bu....bercinta ya ngak boleh bersosial makanya lepas kahwin jadi queen control....

    ReplyDelete
  2. setuju
    kita yang mengawalnya

    ReplyDelete
  3. betul kak..saya setuju.kita bercinta bukan bermakna kita nak mengadap dia 24/7. bukan makna kita tak cinta.. tapi mengakui yg kita dah punya smone spesel.ada masa kita untuk si dia.. dan ada masa untuk kita ngan yang lain. bercinta tak bermakna kita memutuskan hubungan ngan yang lain..tetapi menambahkan lagi ahli baru ke dalam hidup kita :)

    ReplyDelete
  4. betul sy setuju.. kalu msg2 bz mmg x igt nk call ke msg ke.. bla da x sibuk ms tu bru tingat..alamak..lom kontek lg la..

    ReplyDelete
  5. betul tu.. tak akanlah 24 jam nak ingat kekasih je! banyak lagi perkara yang perlu dilakukan..

    ReplyDelete
  6. betul2..manusia tak bole lari dari terlupa..tapi itu tak bermaksud mereka tak sayang pada bekas kekasih mereka..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. yeah~~
    Betul sekali..
    BUdak2 zaman skrg ni..
    belum kawen dah berkepit..
    da kawen sok, tinggal2 kan..
    macam lah dia sorg bercinta..

    ReplyDelete
  8. lagi jarang berjumpa
    lagi bestkan..lindu linduan..hik3

    ReplyDelete
  9. awe kalu dah bz..hp pun entah ke mana..haha

    ReplyDelete
  10. kalau jauh perasaan sayang dan rindu lagi menebal

    ReplyDelete
  11. Sy dulu ms mula2 kenal cinta, selalu kalah dgn cinta. Tp tidak skg!

    =(

    ReplyDelete
  12. Ada logiknya teori ni. Saya selalu jgk lupa sekejap kat pasangan. Tapi bila tersedar terus je terfikir apa yg dia buat. So, nmpaknya saya matang. Hehehe. *booo...

    ReplyDelete
  13. betul betul betul....
    harus ada waktu 'sendiri' juga....

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum Diana

    saya selalu tewas dgn cinta ....he he

    ReplyDelete
  15. absolutely right.pandai bahagi masa dengan sesape juga supaya takdelah orang annoying sangat kan.sampai ada yang ckp macam belangkas tu sah sah lah org menyampah..berkepit je kan.luangkan masa seadilnya so dapat jalinkan hubungan sesama manusia dgn baik ^_^

    ReplyDelete
  16. setuju, setuju, setuju!
    bebudak becinta skrng sejam xreply msg pun dah mengamuk sakan, merajok patblas malam.. :P

    ReplyDelete
  17. yer...papa mifz sgt bersetuju...!!

    ReplyDelete
  18. setuju ngan akak.....
    ada masa dan ada ketikanya.....
    tak payah nak merindu setiap hati..... padahal... kita akan bersama selamanya....

    ReplyDelete
  19. setuju dengan entry ni. lupa tak semestinya tak cinta. lupa kejap je pun. hehe.

    ReplyDelete
  20. hehe..saya pun kdg lupa kat suami kalau dah syok borak dgn adik beradik prmpuan.

    ReplyDelete
  21. asalkan tak lupa terossss .. hehe

    ReplyDelete
  22. Sememangnya betul,klu berjauhan lg tebal perasaan cinta dan rindu itu...

    ReplyDelete
  23. Cinta kat Tuhan lagikan kdg2 terlupa, apatah laie cinta sesama makhluk!

    Macam aku...cintakan AllahSWT pun masih belum sekuat mana,

    camna nak cintakan anak org!

    Uhuk uhuk...!!!

    ReplyDelete
  24. yup selalu juga lupa.klu pergi kerja misalnya en suami selalu pesan dh smp nti kol.tp dh berjam2 smp lupa plak nak kol..pastu beliau akan msg.'amboi dh lupa dekat suami'..haha

    cinta yg matang kan?

    ReplyDelete
  25. hmm..teringat cinta monyet dulu ....

    ReplyDelete
  26. hmm..teringat cinta monyet dulu ....

    ReplyDelete
  27. yeke yeke..kalo ingat dan kaco dia 24jam manja tak? haha

    ReplyDelete
  28. saya setuju..tak kan nak berkepit je..bercintalah secara matang..

    ReplyDelete
  29. hmmm ada betulnya.. cinta Allah cinta hakiki

    Jom terjah : Bukti GST Naikkan harga barang!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …