Skip to main content

PERFUME???TAK SUKA LA...

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua..
biasanya lelaki ke,perempuan ke..
kalau nak pi kerja nak jugak sembur2 pewangi kat badan..kan??
kalau tak sembur pun calit2 sikit jadi la..
yang penting tak de bau yang kurang enak kita bawak
ke tempat kerja kita.

tapi ada jugak yang dah sembur,dah calit pun
masih lagi orang merungut..

"perfume dia buat kepala aku sakit la.."


tak semua orang suka wangi2 ni..bukan bermakna depa suka busuk
cuma ada setengah orang memang alah kepada
wangi2 yang ada bahan kimia ni.

kalau korang pernah ingat la..
tahun 2011 sorang wakil kerajaan New Hampshire, Michele Peckham
pernah mengusulkan semua pegawai kerajaan
dilarang memakai pewangi pada waktu bertugas.
nampak benda macam remeh tapi bila
perkara macam tu mempengaruhi orang lain
untuk melakukan tugas dengan baik rasanya kita kena
ambik perkara tu sebgai sesuatu yang serius.

jadi bagi yang suka berwangi wangian ke tempat kerja
tu ambik peduli sama keselesaan rakan sekerja yang
lain tentang pewangi yang kita pakai.
takut mengganggu orang lain pulak.

jangan tak tau ada yang kena saman
tau sebab bau perfume nya menggangu rakan setugas..
tak pasal2 kena bayar gantirugi 100000 dollar AS.
tak percaya baca sini

sekian..

Comments

  1. saya ikut mood, kalau rasa nak wangi, wangilah dia, kalau tak biasa2 je tapi takdelah busuk..tapi saya suka orang yang bau dia wangi..

    ReplyDelete
  2. saya sangat suka bau perfume suami, hari2 bau perfume dia je,..hehe. Nampak sangat lama tak masuk ofis keje...ekekek.

    ReplyDelete
  3. Kakcik adalah salah seorang dari mereka yang tak suka pada bau minyak wangi. Labih baik kakcik hidu bau minyak cap kapak. :)

    ReplyDelete
  4. klu badan tu ade bau, pki perfume sebotol pun bkn wangi..lagi busuk!

    ReplyDelete
  5. Salam D..
    Maaf lama tak jenguk D di sini.. Lemau sungguh nak BW.
    Harap D Dan kandungan sehat.. Bila due?

    Kakya pun kurang selesa dengan bauan minyak wangi
    Yang menyengat sampai ketulang rongga. Kalau dalam
    Perjalanan jauh salah seorang Pakai bauan minyak wangi,
    Kakya boleh mabok, lebih teruk Dari mabok laut. Hahaha

    ReplyDelete
  6. ckp psl perfume ni kn kak, sy dapati mereka2 yg lahir di awl bln januari adalah golongan yg x suka bau perfume.contoh terdekat, mak dan kwn sy...so kalu sy pakai perfume, sy pastikn x pakai dpn diorg..

    ReplyDelete
  7. tapi dalam iklan parfium dalam tivi tuh macam ia-ia jer. berjarak berapa kilometer pun masih mampu mempesona. malah ada yang siap jatuh dari langit para angels. haha.

    pakai kolon jer lagi bagus.

    ReplyDelete
  8. kadang-kadang calit..kadang-kadang tak pun..

    ReplyDelete
  9. kadang2 wangi sangat buat pening >,<

    ReplyDelete
  10. saya pakai perfume.. tapi saya lebih tekankan deodorant :)

    ReplyDelete
  11. Boleh je pakai perfume tapi tak payah lah selori..
    Penah ada sorg ustazah ni..
    Dia belum sampai kelas lagi, dah bau dah minyak wangi dia..
    Ish3..

    ReplyDelete
  12. Pakai biasa2 je lah..kalo org sekeliling dah ada yg kecoh tu esok kurangkanlah, sembur sikit dah ok..

    ReplyDelete
  13. badan manusia mmg busuk klau tak tercalit wangian...
    just pkai utk ttup bau je ..huhuh

    ReplyDelete
  14. mama suka pakai myk wangi tp jenis bauan lembut je.. kat office mana blh pakai wangian cam nak gi function kannnn.. sekadar halau bauan tak besh je.. hehehe

    ReplyDelete
  15. sy pun tak boleh bau sgt perfume yg baunya terlalu kuat..sakit hidung..hee~

    ReplyDelete
  16. perfume nie kalau pakai sikit2 okay lagi kak..tapi kalau kena yang jenis mandi perfume memang sakit hidung..bau yang sedap pu jadi tak sedap..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  17. teknik memakai perfume. pakai sederhana amount.... kalau diri sendiri boleh bau semerbak... itu tandanya berlebihan....
    pastu pilih yg sesuai dgn tubuh kita.... ade perfume yg bertukar bau biler kita berpeluh.....
    lagi satu... sembur pada badan... bukannya baju....

    ReplyDelete
  18. terlebih mneyengat bau tu memang buat org lain trsiksa.

    ReplyDelete
  19. sy xberapa suka pakai perfume. sakit la hidung. hee tapi deo utk ketiak kompem la kena pakai..

    ReplyDelete
  20. saya suka minyak ataq..hak3 :)

    ReplyDelete
  21. tak ada perfume rasa macam tak mandi la...hehe

    ReplyDelete
  22. suka beli perfume bau buah tapi jarang2 sekali pakai.. hehe

    ReplyDelete
  23. izan pun suka bau perfume en hubby. tapi diri sendiri ikut rajin je nak pakai perfume kat umah ni...tapi takdelah sampai busuk kan.

    ReplyDelete
  24. pakai perfume yang yang bau mesra alam sikit dan biar berpada bila pakai..tapi tu la kdg2 xtahu pasal ni kan..main pakai je..

    ReplyDelete
  25. kita suka perfume yang bau dia lembut2 je, tak kuat sangat..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …