Skip to main content

MAISARA::jangan nakal

Assalamualaikum...

nak cerita pasal malam semalam ..
tengah dok baring2 depan tv tiba2 maisara
datang kat aku sambil nyanyi lagu
Alif satar..kalau tak salah tajuknya "jangan nakal"

Maisara:please..please..please..kamu jangan nakal...

Ibu:amboi..menyanyi pulak..

Maisara:ibu tau tak nyanyi lagu tu..

Ibu:mana belajar lagu tu??

Maisara:Aliya (kawan sekelas maisara) selalu nyanyi lagu tu..
ibu tau tak nyanyi lagu tu??

Ibu:mesti la tahu..

Maisara:nyanyi la..maisara nak dengar..

Ibu:
please..please..please...kamu jangan nakal
nanti ibu rotan dengan kayu panjang..
oo..please..please..please..kamu jangan nakal..

maisara:ibu..ibu..berhenti..lagu tu bukan macam tu..
lagu yang ibu nyanyi tu menakutkan maisara la..

tau takuut..
lagu cepat je hafal..
suruh mengaji merangkak-rangkak bunyi nya..

sekian..

Comments

  1. ALlalaaa..sweetnya....hehehehe..comey..

    ReplyDelete
  2. garang tu akak senyum ni... hahaha

    ReplyDelete
  3. ekkeke anak2 kan ..
    zahrien kalau dia nyanyi siap dengan kening2 naik ekekke ;)

    ReplyDelete
  4. Hikhik..psiko gune lagu jalan jgk kak..
    Alahai bdk2 skarang ni cpt je bab2 lagu nih.. :)

    ReplyDelete
  5. Ade bakat nak jadi Bintang Kecil ke Kak? hahaha ^_^

    ReplyDelete
  6. oh please please maisara jangan nakal...hehe..kemain lagi hafal lagu ye.

    ReplyDelete
  7. haha..biasa la kak..skrg ni bila tanya dorang ni lagu apa pun hafal je...huhu~

    ReplyDelete
  8. hahahahahahahahahahah mcm2 la maisara ni..

    ReplyDelete
  9. tu lah bebudak skang kan...hehe

    anak wani lak tak abes2 nyanyi lagu 'nenek nak kawen dengan papa kakak'-lagu nenek si bongkok tiga tu...hehe

    ReplyDelete
  10. hehe.. pndai maisara nyanyi.. hehe

    ReplyDelete
  11. he..he.. pandai ibu tukar lirik yer..

    ReplyDelete
  12. haha...mmg selalu nyanyi cam tu...oh yer...pasal entri lipas kat bekas jait akak tu kan...saya beli satu set kumbang2 degn harapan dapat menakutkan 2 org hero ni..tapi hee..diorng bawak main kumbang tu semua....tak berkesan la pulakkk..

    ReplyDelete
  13. he3.... takut biler dgr bunyi rotan tu.......

    ReplyDelete
  14. heheheee..budak sekarang memang camtu! kalau nyanyi kemain lagi..

    ReplyDelete
  15. hik3...lirik diubah suai oleh ibu utk maisara...tahu dia takut..:)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …