Skip to main content

MAISARA::cikgu

Assalamualaikum..

Selamat malam semua...tadi kan...
sambil2 tengok tv aku cubit la pipi maisara.
geram sangat tengok.
makin hari makin bulat pulak.

Maisara:"takit" la ibu..

Ibu:takit???

Maisara:taakit!

Ibu:cikgu awak tak gelak ke awak cakap macam tu kat sekolah??

Maisara:tak ..cikgu tak gelak pun...

Ibu;kalau ibu jadi cikgu mesti
ibu gelak.ibu gelak guling2 kat lantai..

maisara:sebab tu la ibu tak jadi cikgu..


eleh!!!

sekian...

Comments

  1. pandai je mengenakan ibu dia ye.. :D

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Diana

    medewasakan Maisarah tu...

    ReplyDelete
  3. hehe.. sebiji cam si kembar juga. sakit tu dorg cakap takit!

    ReplyDelete
  4. haha..bajet cute la tu cakap pelat2 mcm tu kan kak...hee~

    ReplyDelete
  5. pandai naa hang maisara.. cute je.. :)

    ReplyDelete
  6. pandai je maisara jawab ek...hehehe...

    ReplyDelete
  7. Pandai dia bercakap...bila besar nanti bole jadi lawyer...

    ReplyDelete
  8. maisara buat kelakar lagi...! tak pasal2 deno gelak sorang2 pagi2 bute nie... hhahaha... :)

    ReplyDelete
  9. HEHEH..pandai maisara cakap...

    ReplyDelete
  10. Pandai yea maisara kenakan ibu dia blk.....

    ReplyDelete
  11. Dia pelat lagi ke diana? hurup s jadi t ek? Kalo seposen mesti jadi tepoten kan?

    ReplyDelete
  12. hahaa..pandai ngenakan ibu sendirik!

    *letak le gambo maisara yg dah bulat tu..

    ReplyDelete
  13. he..he.. sedas maisara bagi yer diana..

    ReplyDelete
  14. hahahaha ibu plak yg kena laser hehehee

    ReplyDelete
  15. amboi maisara...kalau gitu cerdik
    berkata2 dah boleh bula blog yek :)


    p/s: sori kak ati jarang2 dpt dtg
    sbb lappy rosak lani pakai notebk
    tapi leceh...lembab yg amat :(

    ReplyDelete
  16. huhuu jawapan balas dia kenakan balik...

    ReplyDelete
  17. hahahahaha..... kan dah kena ngan maisarah...

    ReplyDelete
  18. hahaa..dh kena balik..adoi..maisarah ni..

    ReplyDelete
  19. bila maisarah nk dpt adik ni

    ReplyDelete
  20. MAISARA...ADA JE YG DIA JAWAPAN DIA YG MENGGELIKAN HATI

    ReplyDelete
  21. pandai betul Maisarah menjawab..hehehe

    ReplyDelete
  22. heheheee..ibu yg kena balik!

    ReplyDelete
  23. jawapan best dari Maisara...hihi

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …