Skip to main content

MAISARA::buat awal-awal

Assalamualaikum...

Selamat petang semua..
selalunya..bila nak keluar pi mana2
aku selalu pesan kat maisara...

Ibu:buang air siap2 ye..satgi tak nak la singgah mana2 semata2 nak buang air.
ibu bukan suka masuk tandas2 kat luar nun.kotor..

korang pun mesti ada yang macam tu kan??
anak nak buang air terpaksa la berhenti kat
stesen minyak ..tu tak pe lagi..
tandas kat stesen minyak banyak yang bersih
yang tak best nya tandas kat kedai makan.
aduhai..boleh terbantut selera.

tapi sekarang kan..sejak aku mengandung ni...
maisara pulak yang selalu cakap..

maisara:ibu buang air siap2 ye,..
nak muntah ke nak ludah2 ke buat awal2 ni.
satgi dah sampai baru nak buang air la,nak muntah la..

aih..aku pulak yang dibalik kan nya..


sekian..

Comments

  1. wahhh... gaya kakak dah terselah kat situ. pandai betul maisara ni.

    ReplyDelete
  2. hehe..lawak la maisara ni..da mcm what goes around, comes around plak..hehehe

    ReplyDelete
  3. haha.. lawak betul maisara ni.. best layan bdk2 bercakap ni.. hehe

    ReplyDelete
  4. amboi maisara..dah bijak pandai sekarang.

    ReplyDelete
  5. hehehe kan dh terkena balik.hehehe.

    p/s : sis saya pon nk kurangkan makan nasi.tp kena bli lebih buah buahan lah.

    ReplyDelete
  6. like mother like daughter...heee~

    ReplyDelete
  7. samalah
    saya pun akan pesan kat anak2 (yg besar la) suh buang dulu apa yg patut dibuang..x suka toilet kat luar

    bijak maisara ni

    ReplyDelete
  8. cakap mcm dah orang tua maisara yer..hehehe

    ReplyDelete
  9. pandai maisara take care ibu dia..hihi

    ReplyDelete
  10. Hahaha dah terkena plk kat ibu dia,cerdiknya Maisara....

    ReplyDelete
  11. hahaha.. bijak sungguh maisarah... btl la kak.. tandas restoran jarang sekali jumpa yg bersih.. =="

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum Diana

    bijak bijak

    ReplyDelete
  13. Anak cerdik begitulah, apa yg kita cakap dia pasti ingat..

    ReplyDelete
  14. ahahah anak2 zaman skrg .. sabor aje .. wehhh ;)

    ReplyDelete
  15. Budak sekarang ni cepqat blajaq^^

    ReplyDelete
  16. hehehe..maisara ni mmg pandai..petah cakap..

    ReplyDelete
  17. amboi kemain bijaknya maisara..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …