Skip to main content

LELAKI RASA BANGGA HEBAT DIRANJANG

Assalamualaikum...

Terkejut baca satu berita hari ni..
korang pun mesti dah baca..kan??
pelakon muda yang umur 24 tahun tu mengaku
pernah tiduri 500 wanita.
dia juga mengaku pernah tidur dengan 5 wanita dalam semalam saja.
aih..apa la nak dibangga2kan dengan
perkara2 macam tu..kan??

pelakon tu bukan orang islam.....
kalau orang islam ada juga yang selalu
berbangga dengan benda2 yang tak sepatutnya..
tapi korang perasan tak
orang lelaki cukup suka menunjuk2 yang
dia hebat diranjang.

ye..kalau betul hebat pun tak payah canang la..
diam2 sudah.ada setengah tu siap
cerita kat surat kabor lagi..
memang la tujuan nya nak jual ubat je..
tapi cerita lebih2 nak buat apa.

bila cerita2 tak ke yang dengar tu membayang kan apa yang dia cerita??
dah jadi benda lain pulak.
ada juga yang dah tua lepas tu bila
berbual dengan yang muda2..mula la...

"pakcik dulu jahat...
mana2 perempuan yang pakcik nak semua pakcik dapat..
ayat2 sikit,belanja makan ,lepas tu bawak balik rumah.."

yang muda bila dengar..
dia tak peduli pun walau hujung penceritaan pakcik tu
ada bagi nasihat dan kesan2 tak elok bila buat jahat pada perempuan..
yang muda2 tu cuma seronok dengar pembuka cerita tu je..
berapa orang la yang nak nak ambik nilai2 nurni dalam cerita pakcik tu..??
1/10 ada la..kot!yang lain...??ermmm

rasanya kalau betul2 hebat baik tunjuk kat bini je la..
tak payah cerita kat orang.
yang belum kawen,kalau betul2 hebat kawen la.
jangan bazirkan kehebatan yang tuhan bagi..

sekian..

Comments

  1. eikkk... mmg tak senonoh lelaki itu

    PS: diana, alhamdullilah.. ayu boleh ke blog kamu.. agaknya sbb dh tukar lappy baru.. hahahhaha..

    ReplyDelete
  2. Setujuuu....
    Kalau hebat tu diam2 je la kan...huhuuu

    ReplyDelete
  3. Setuju sangat2 ...
    Bila nak kahwin pandai nak cari perempuan masih dara..

    Lelaki akhir zaman,sukar nak cari
    keterunaannya..

    ReplyDelete
  4. er..komen ats ni
    mcm mne nk cri teruna lelaki tu..

    ReplyDelete
  5. Salam anak ooii!

    Kok ya pun marah, jgn la sebut 'pakcik2' tu, banyak kali sgt! Sensetip oooo....!

    5 org semalam??? Kah kah kah! nak pemuhung pun...masuk la politik!

    Mak! camni punye gaya, tak menikah la aku....! Uhuk uhuk...!!!

    ReplyDelete
  6. cukup tak suka nak dengaq pakcik2 bercerita hal lama depa..konon hero la dl..benda dh lama lepas, takyah la dok ingat balik..bukan elok pun cara tu...pelik kan. dah tua kot..bawak bertaubat la sama.

    ReplyDelete
  7. diam2 sudah la..tu pun nak cerita ke...adehhh..

    ReplyDelete
  8. Salam Cik Diana!

    Sebelum kita menilai seseorg, adabaiknya, kita kenai dulu segala macam bio org tu, demi ketepatan! Nak kenal sesuatu sikap itu dgn tepat, kena merasai apa yg org tu rasa!

    Misalnya, kita buat spontan judgement pd org yg mati accident. Macam2 report yg kuaq. Lalai le, mabuk le, ngantuk le, antu lintas le! Pdhal, sebab sebenar, hanya simati je yg tahu, yg nampak & terlibat pun, belum pasti tepat!
    Doctor yg tak pernah merokok, tak layak bertanya, "eh kenapa pakcik isap rokok?"

    Jadi, jgn hanya semata-mata menilai, tanpa memahami..!

    Pasai apa org tua tu jadi gitu? Jawabnya, kita kena jadi....tua! Pasai apa si Bujang Tua tak kawin2? Pasai tak paham la....kawin tu apa menatang! Uhuk uhuk...!!!

    ReplyDelete
  9. Bila jumpa kawan2 lama mereka selalu tanya: anak berapa org la ni? Tak pernah pun depa tanya: bini berapa org la ni? Jadi apa nak bangga jika ada 4 bini, tak ada org nak tanya pun. Sebab org tak kisah pun berapa bini dia ada, yg org kisah berapa anak dia ada sebab di situlah terserlah kehebatan dan kejantanannya....

    ReplyDelete
  10. Ade juga ye begini..macam2 kan

    ReplyDelete
  11. Salam semua....

    Nak bagi komen, klu boleh bior le lengkap! Supaya persepsi audience tak berbagai arah. Benda2 camni, akan jadik soalan dlm kuboq!

    Jgn jadik macam politician, baca satu ayat, tinggal 10 ayat! Jgn jadik macam lawyer, habaq kata kita boleh lawan kes, menang kalah, dia tak crita!

    Jgn jadik macam doctor! Asyik dok kata, "kami akan cuba sedaya upaya!", Namun...dia tak bagitau yg dia ada...licence to kill !!!

    ReplyDelete
  12. Siti_btp 10:27,

    Mana logiknya, yg kata lelaki nak kawin, nak cari anak dara?

    Nak carik tang mana? Ada gerenti ka? Dara tu...apa menatang? Habaq mai sat?

    Jika yg belum berkahwin dikatakan 'dara', salah tuu...!

    ReplyDelete
  13. setuju ngan akak....tak payah ler nak canang satu dunia...kehebatan tu.... takut tuhan tarik balik kenikmatan...baru tahu !

    ReplyDelete
  14. Kawe setuju bebenor dgn komen2 bujang tua....ahakz....ahakz....

    ReplyDelete
  15. Betul tu kak, hal2 sulit ni tak perlu dicanang, kekadang memalukan diri sendiri jugak..

    ReplyDelete
  16. Org baru kenal dunia. Dah tua t, tau la die mcm ne hidup nie. Hidup nie sbnrnye bukan baik mane....

    ReplyDelete
  17. betul tu...suke canang kehabatannya...org bujang dgr bukan amik iktibar ke ape..tp lebih bernfsu lak jdnye..huhu

    ReplyDelete
  18. kalau salurkan kt tmpt yg halal x pe gak

    ReplyDelete
  19. sorang pon dh x larat ( alamak..leh sebut ke statement ni kt sini ? )

    ReplyDelete
  20. Ceh!...itu mcm org pon ada ka?...

    ReplyDelete
  21. hahaha..ada yg terkena kat atas batang idung nampaknya..

    ReplyDelete
  22. takd eapa yg nak dibanggakn pun setakat nak canang pada semua org dia hebat diranjang... apatah lagi kalau org islam yg buat camtu. mmg tak malu dgn Allah...

    ReplyDelete
  23. dalam surat kabar bersepah taktik jual ubat 'dalam kain' ni pakai kaedah ni///tunjuk pulak mak cik dan pakcik..aduhai..memalukan

    pakcik yg konon nak bg nasihat tu ibarat bukak pekong sendiri

    ReplyDelete
  24. BILA DAH TUA TERLANTAR SAKIT,BARU NAKKAN BELAS EHSAN ORANG..

    ReplyDelete
  25. errr.. siapa eh laki tu? tak baca pulak berita tu..

    power tuuuu~~ haha..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …