Skip to main content

TIPS MENGHADAPI PASANGAN KITA YANG SERING MOODY

Assalamualaikum...



Ada tak  yang menghadapi masalah pasangan yang asyik moody ?
entry kali ni nak bagi tips sikit untuk menghadapi
pasangan yang selalu moody.

1-jangan pedulikan dia.
jalani saja hidup kita.lakukan aktiviti harian kita seperti biasa.kebanyakan dari kita bila melihat saja pasangan moody kita sedaya upaya ingin mencari punca dia jadi begitu.tapi kalau kerap kali terjadi pedulikan saja.biar dia tahu sikap buruk nya itu tak bagi kesan pada kita.dan biar dia tahu yang dia sendiri menyuramkan harinya.

2-beri pilihan.
sampai satu masa kita mungkin akan berasa muak dan bosan dengan sikap begini..kan?jadi beri dia pilihan samaada ingin terus melalui hari2 dengan suasana yang suram atau masing2 menjalani hidup sendiri.

3-fikir..perlu kah diperjuangkan..
cinta ni sesuatu yang indah.dan bila kita ada dalam satu2 hubungan kita nak kan perjalanan cinta kita tu dipenuhi dengan perkara2 yang indah.tapi jika sikap moody pasangan sering memberi kesan tak baik pada perhubungan sudah sampai masanya kita memikirkan untuk membawa haluan masing2 dan sarankan padanya mencari seseorang yang boleh menceriakan harinya.

memang la bila cinta sudah mendalam agak sukar untuk memutuskan hubungan.tapi cuba bayangkan ketika kita mempertahankan hubungan yang seperti roller coaster itu terus berlanjutan, kita akan merasa sakit hati yang lebih banyak dan berulang-ulang.

sekian...


sekian..

Comments

  1. pd sy elok kite ckp je straight to the point: "awk ni asik2 moody je.. saya pon naik bosan la!"

    biar dia sedar... sbb kalu xde org tegur selama tu la perangai dia akn menyusah kn kite...

    ReplyDelete
  2. alamak..ika ni asik ngadu kt Mr AR je law ade probs..err~~

    ReplyDelete
  3. saya kalau orang moody saya suka biarkan dia sorang2..nanti dia dah nampak ceria baru ajak berbincang..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. Abaikan ... X yah layanzz .. Haha

    ReplyDelete
  5. haha biarkan aje dia nak moody sorang2.. maleh nak melayan

    ReplyDelete
  6. nasib baik husband Mas jarang moody...heheheee

    ReplyDelete
  7. tggu dia cool dlu...dia da ok kita start dgn sesuatu yg kelakar...

    =)

    ReplyDelete
  8. tapi takleh la kak nak biarkan je. mesti nak pujuk dia jugak..hehe..

    ReplyDelete
  9. kalau perangai buruk mmg kita kena bg tau pasangan tu . biar dia sedar perkara tu tak elok dia buat

    ReplyDelete
  10. aku seorang moody. memang kesian pun pakwe aku. hahaha

    ape celop?

    ReplyDelete
  11. jannah pon kalau en tunang nak moody tak tentu pasal jannah sound direct jer. tapi biasanya dia jarang moody. jannah yg selalu moody. cian dia..huhuu

    ReplyDelete
  12. psgn kena jujur..hehe...dulu muda2 cinta asyik moody je sebab nak mtk perhatian konon...tpi bila dah matang ni..benda tu tolak tepi...

    matang diri pandai kawal emosi baru pasangan senang hati

    ReplyDelete
  13. jgn pedulikan dia.. yeah.. itu yg sy biasa buat dlu.. :D

    ReplyDelete
  14. betul ler kak.....
    thanks for the tip.......

    ReplyDelete
  15. kalau asyik moody je mungkin itu petanda dia dah mau kat kita kot..hehe

    ReplyDelete
  16. saya stuju dengan kharin anies.. kalau pasangan tu xnak jawab, baru lantakkan aje.. tetapi, selagi boleh pujuk, pujuk la.. kalau dua2 nak selfish, xjadi la perhubungan yang harmoni.

    ReplyDelete
  17. lya rasa..lya selalu moody..esspecially bila datang bulan.. tp, mujur la fain tu faham.. tp moody x over lagi...

    ReplyDelete
  18. kadang2 termoody jugak , tapi bukan la selalu...hehe

    ReplyDelete
  19. msti ada masalah tu klu asik moody je..klu pakwe bley la cuba putuskan kasih syg,klu suami kena terima je la ekk.hehe

    ReplyDelete
  20. malas nk pikir sbb yg slalu moody tu saya..hehe

    ReplyDelete
  21. malas nak layan org yg moody ni.... munna buat dek je

    ReplyDelete
  22. i yg kuat moody kot...kekekeke

    ReplyDelete
  23. jangan le moody je kan..xseronok kot

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …