Breaking

Wednesday, 22 February 2012

25 RAHSIA DENYUTAN PADA TUBUH BADAN MANUSIA

Assalamualaikum...

Selamat malam semua...
pernah tak korang rasa macam mata korang berkedip
atau berdenyut dengan sendiri??
atau pun korang terasa tangan korang berdenyut tiba2..
ianya tak la sakit cuma rimas je rasa..kan??
ada orang kata itu ada makna2 nya yang tersirat.
tak tahu la betul ke tidak..
jom kita baca apa makna2 tersirat tu..

Denyutan di ubun-ubun kepala : Akan mendapatkan kebahagiaan.
Denyutan pada bagian kepala sebelan kanan : Akan sakit.
Denyutan pada bagian kepala sebelah kiri : Akan mendapatkan kemuliaan.
Denyutan pada seluruh kepala : Akan melihat perkara pelik atau ajal sudah dekat.
Denyutan pada dahi : Akan mendapat harta atau ilmu pengetahuan.
Denyutan pada tengkuk : Akan dicintai orang kaya.


Denyutann pada alis mata kanan : Akan berbahagia, tetapi terlebih dahulu mendapat kesusahan.
Denyutan pada kelopak mata kanan atas : Akan mendapat keuntungan.
Denyutan pada alis mata kiri : Akan bertemu dengan seseorang.
Denyutan pada kelopak mata kiri atas : Akan bertemu dengan kekasih/calon kekasih.
Denyutan pada kelopak mata kanan bawah : Akan bersedih.
Denyutan pada kelopak mata kiri bawah : Akan bersedih juga.
Denyutan pada ekor mata kanan sebelah atas : Akan sembuh dari sakit.
Denyutan pada ekor mata kiri sebelah atas : Akan bertemu keluarga jauh.
Denyutan pada ekor mata sebelah kanan bawah : Akan bertemu orang jauh.
Denyutan pada ekor mata sebelah kiri bawah : Akan sakit.
Denyutan pada biji mata kanan : Akan bersedih hati.
Denyutan pada biji mata kiri : Akan bersuka cita.
Denyutan pada hidung : Akan mencium kekasih.
Denyutan pada hidung sebelah kanan : Akan sembuh dari penyakit.
Denyutan pada hidung sebelah kiri : Akan tercapai cita-cita.
Denyutan pada pelipis sebelah kanan : Akan mendapatkan kesukaran, kematian dan sebagainya.
Denyutan pada pelipis sebelah kiri : Akan mendapatkan ketenangan hati.
Denyutan pada telinga sebelah kanan : Akan mendapatkan berita yang menyenangkan hati.
Denyutan pada telinga sebelah kiri : Akan kedatangan keluarga dari jauh.

entah ye entah tidak..baca boleh percaya jangan..hehehhe

sekian..

23 comments:

  1. owh ada maksud rupenya semua tu..hehe.

    oke baca jew x percaya..^^

    ReplyDelete
  2. mmg selalu terasa denyutan2 sebegitu kan.. ada makna2nya rupanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Percaya lah bnda mengarut mcm ni..org melayu

      Delete
  3. Denyutan nadi = alhamdulilah masih bernyawa ;-)

    ReplyDelete
  4. selalunya akak denyutan kat montot..mmg nak gi jalan2 la tu..dah terbiasa dah signal tu...malas nk percaya tp selalu terjadi secara kebetulan..boleh ke dipanggil deria ke 6 ?? wallahualam :)

    ReplyDelete
  5. sy selalu berdenyut2 kat kepala..tapi tu sbb sakit kepala kot.

    ReplyDelete
  6. kalo denyut hati kak? bukan rindu ke namanya..hehe

    ReplyDelete
  7. Haha, style jugak... Dapat dari mana ni? :D

    ReplyDelete
  8. pernah jugak merasa sebahagian dari di atas..tak pasti benda tu jadi ke tak.^^

    ReplyDelete
  9. denyut kat kepala sbb sakit kepala ada...tp lepaih makan panadol,ilang denyutnya :)

    ReplyDelete
  10. kalau kepala berdenyut, selalu bawa tido je..huhu..ada makna jugak denyutan ni rupanya :)

    ReplyDelete
  11. Err...tak leh percaya ke...?....ingatkan nak percaya tadi...

    ReplyDelete
  12. hehe.. bace je.. jgn percaya..betul tu akak..hehe

    ReplyDelete
  13. denyutan tu ada kaitan dgn saraf kan? hehe.. xpercaya kot.. maybe ada gak y btol kdg2

    ReplyDelete
  14. tenz for sharing. selalu sgt brdenyut dekat mata.. huhuhu~

    ReplyDelete
  15. Bahaya ni kalau suami saya ada 'Denyutan pada kelopak mata kiri atas'. Hehehe.

    ReplyDelete
  16. banyak sgt laa tempat..payah nak ingat nie..nanti mesti confused..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  17. sy berdenyut2 kat gigi: tanda nk kena kuar duit la tu (jumpa dentist) hehehe

    ReplyDelete
  18. "Denyutan pada tengkuk : Akan dicintai orang kaya".

    Saya pernah rasa denyutan ini, siapa pula mak Datin yang akan jatuh cinta dengan saya?

    (Isteri saya tentu tak percaya dengan firasat mimpi yg boleh menggugat kedudukannya ni...)

    ReplyDelete
  19. saya sedang mengalami denyut2 pada kening kanan ni. bukan petanda migraine ke?

    ReplyDelete
  20. Sekarang ni tengah berdenyut denyut atas hidung. Maknanya akan mencium kekasih. Hee kalau kekasih halal saya nak percaya je lah ape yg akak tulis tu 😁

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox