Breaking

Monday, 9 January 2012

KENAPA TAK BOLEH MELAKUKAN HUBUNGAN SEKS KETIKA HAID.

Assalamualaikum..

Melakukan hubungan seks ketika sedang datang haid sewajarnya dihindari, kerana ada beberapa keburukan yang terjadi bila melakukan hubungan seksketika haid.

Salah satunya ialah ketika haid pembuluh darah di rahim banyak yang melebar dan terbuka, sehingga ia sangat mudah untuk kuman yang menyebabkan jangkitan.

Kedua bila terjadi orgasme,akan terjadi kontraksi otot bawah pelvis dan dinding rahim yang menyebabkan darah haid yang berada di dalam rahim menjadi terdorong keluar. darah ini boleh melalui mulut rahim,dan melalui saluran telur yang bermakna darah haid akan masuk ke rongga pelvis.

Darah haid ini juga mengandungi sel kelenjar rahim yang akan tumbuh di tempat dia berada. Bila sel kelenjar ini masuk ke rongga pelvis maka ,ketika menstruasi akan menghasilkan darah yang tidak dapat dikeluarkan oleh tubuh yang dikenali dengan endometriosis.

Dengan adanya akibat buruk yang mungkin terjadi bila melakukan hubungan seks ketika haid, jadi sebaiknya kita menghindari hubungan seks ketika haid. untuk beberap pasangan ini mungkin sukar dielak kan ,kerana ketika haid beberapa perempuan merasa libidonya lebih tinggi dari biasanya. Namun hal ini dapat diatasi, anda dan pasangan masih dapat merasakan keintiman dengan berbagai cara yang lain, ataupun mengisi hari-hari saat menstruasi dengan berbagai kegiatan berdua.


sekian...

SUMBER:wolipop

20 comments:

  1. ada jugak bangsa yang buat2 tak paham..yang paling tak menahan org Islam sendiri.dah di kata haram itu jugak yg dia nak..macam tak boleh tunggu hari lain :(

    ReplyDelete
  2. itu ler..yg tak blh tu la nk dicubanya..

    ReplyDelete
  3. sbb tu la islam larang dr awal2 lg...

    ReplyDelete
  4. tak rse geli ke kalo bersetubuh wktu haid..kan3??? anyway, haram ttp haram

    ReplyDelete
  5. kalau yang faham..kes rogol tak menjadi pun ada disebabkan mangsa nak dirogol tengah haid...

    ReplyDelete
  6. erm...tak boleh nak imagine..mcm mana la gayanya buat hubungn ketika haid...haih....tak ke bersepah2 darah tu nanti...?

    bukan2 je...yg di larang itu juga la yg suka di buat..

    see..ada hikmahnya pada setiap suruhan & larangan...

    ReplyDelete
  7. dh org kata tak boleh.takkn nk jugak.ich degil.hehehe

    ReplyDelete
  8. Ish, tak nak lah..huhu, informasi berguna buat mereka yg sudah berumahtangga..

    ReplyDelete
  9. ada ka jg ka yg dok buat tengah2 dtg bulan ni?ayoyo...

    ReplyDelete
  10. informasi berguna sebelum kahwin.^__^

    ReplyDelete
  11. kalau tertelan air mani lelaki kita boleh hamil ke?soalan luar topik .harap kak diana dapat bantu

    ReplyDelete
  12. Selain kotor ianya jugak merbahaya. Sebab tu diharamkan..

    ReplyDelete
  13. Islam itu indah..hubungan yang suci itu indah.. :)

    ReplyDelete
  14. perkongsian yang menarik kak diana..
    info sebelum kawin kene bace ni..

    ReplyDelete
  15. erghhh x terbayangkan .. huhuh

    ReplyDelete
  16. Eeee..ada ke kak yang sanggup buat seks semasa haid...gelinya la x terbayangkan macam mane.....eyek...

    ReplyDelete
  17. Ad jgk yg zmenahan eh..tp btol la..ad pmpuan yg kuat mintk time haid..haha..mmber citer..lucu pn ad.

    ReplyDelete
  18. saya nak tanya..blh x kita hamil jika kita kita bersama ng suami pada hari ke 9 period...potensi utk hamil tu ada x

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox