KENAPA TAK BOLEH MELAKUKAN HUBUNGAN SEKS KETIKA HAID.

Assalamualaikum..

Melakukan hubungan seks ketika sedang datang haid sewajarnya dihindari, kerana ada beberapa keburukan yang terjadi bila melakukan hubungan seksketika haid.

Salah satunya ialah ketika haid pembuluh darah di rahim banyak yang melebar dan terbuka, sehingga ia sangat mudah untuk kuman yang menyebabkan jangkitan.

Kedua bila terjadi orgasme,akan terjadi kontraksi otot bawah pelvis dan dinding rahim yang menyebabkan darah haid yang berada di dalam rahim menjadi terdorong keluar. darah ini boleh melalui mulut rahim,dan melalui saluran telur yang bermakna darah haid akan masuk ke rongga pelvis.

Darah haid ini juga mengandungi sel kelenjar rahim yang akan tumbuh di tempat dia berada. Bila sel kelenjar ini masuk ke rongga pelvis maka ,ketika menstruasi akan menghasilkan darah yang tidak dapat dikeluarkan oleh tubuh yang dikenali dengan endometriosis.

Dengan adanya akibat buruk yang mungkin terjadi bila melakukan hubungan seks ketika haid, jadi sebaiknya kita menghindari hubungan seks ketika haid. untuk beberap pasangan ini mungkin sukar dielak kan ,kerana ketika haid beberapa perempuan merasa libidonya lebih tinggi dari biasanya. Namun hal ini dapat diatasi, anda dan pasangan masih dapat merasakan keintiman dengan berbagai cara yang lain, ataupun mengisi hari-hari saat menstruasi dengan berbagai kegiatan berdua.


sekian...

SUMBER:wolipop
Previous
Next Post »

20 komen disini

Click here for komen disini
Irfa
admin
9 January 2012 at 14:34 ×

ada jugak bangsa yang buat2 tak paham..yang paling tak menahan org Islam sendiri.dah di kata haram itu jugak yg dia nak..macam tak boleh tunggu hari lain :(

Reply
avatar
fieda
admin
9 January 2012 at 14:46 ×

itu ler..yg tak blh tu la nk dicubanya..

Reply
avatar
9 January 2012 at 14:49 ×

sbb tu la islam larang dr awal2 lg...

Reply
avatar
Izz Faizah
admin
9 January 2012 at 14:49 ×

tak rse geli ke kalo bersetubuh wktu haid..kan3??? anyway, haram ttp haram

Reply
avatar
Mama Ema
admin
9 January 2012 at 14:51 ×

kalau yang faham..kes rogol tak menjadi pun ada disebabkan mangsa nak dirogol tengah haid...

Reply
avatar
nabilah_2908
admin
9 January 2012 at 14:52 ×

erm...tak boleh nak imagine..mcm mana la gayanya buat hubungn ketika haid...haih....tak ke bersepah2 darah tu nanti...?

bukan2 je...yg di larang itu juga la yg suka di buat..

see..ada hikmahnya pada setiap suruhan & larangan...

Reply
avatar
Cikpuan rara
admin
9 January 2012 at 14:53 ×

dh org kata tak boleh.takkn nk jugak.ich degil.hehehe

Reply
avatar
Elih Japahar
admin
9 January 2012 at 14:59 ×

Ish, tak nak lah..huhu, informasi berguna buat mereka yg sudah berumahtangga..

Reply
avatar
9 January 2012 at 14:59 ×

tengok title post dah top. hahaha

Reply
avatar
9 January 2012 at 15:02 ×

ada ka jg ka yg dok buat tengah2 dtg bulan ni?ayoyo...

Reply
avatar
khairul
admin
9 January 2012 at 15:07 ×

tobat x pernah buat

Reply
avatar
9 January 2012 at 15:11 ×

informasi berguna sebelum kahwin.^__^

Reply
avatar
Anonymous
admin
9 January 2012 at 15:13 ×

kalau tertelan air mani lelaki kita boleh hamil ke?soalan luar topik .harap kak diana dapat bantu

Reply
avatar
CikPuanHaLia
admin
9 January 2012 at 15:16 ×

Selain kotor ianya jugak merbahaya. Sebab tu diharamkan..

Reply
avatar
Tihara
admin
9 January 2012 at 15:17 ×

Islam itu indah..hubungan yang suci itu indah.. :)

Reply
avatar
♥ ieRa ♥
admin
9 January 2012 at 16:13 ×

perkongsian yang menarik kak diana..
info sebelum kawin kene bace ni..

Reply
avatar
ieda
admin
9 January 2012 at 16:26 ×

erghhh x terbayangkan .. huhuh

Reply
avatar
Amy Syaquena
admin
9 January 2012 at 16:39 ×

Eeee..ada ke kak yang sanggup buat seks semasa haid...gelinya la x terbayangkan macam mane.....eyek...

Reply
avatar
9 January 2012 at 22:48 ×

Ad jgk yg zmenahan eh..tp btol la..ad pmpuan yg kuat mintk time haid..haha..mmber citer..lucu pn ad.

Reply
avatar
owner kedai
admin
8 October 2012 at 16:33 ×

saya nak tanya..blh x kita hamil jika kita kita bersama ng suami pada hari ke 9 period...potensi utk hamil tu ada x

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment