Skip to main content

JANGAN MAKAN BENDA YANG TAJAM-TAJAM

Assalamualaikum...

selamat pagi..
satu hari isteri berbual2 dengan suaminya...

Isteri:Abang...kalau saya mengandung nak buat apa ye??

Suami:bagus la..jaga makan,jangan makan benda2 yang tajam..

Isteri:Apa benda yang tajam2 tu??

Suami:pisau,gunting,jarum..bla bla bla..


ekekkekek...
lawak tak???
tak????
huh!!!


sekian,...

Comments

  1. hehehehe akk buat lawak pg eh.hehehe.sape yg nk makan jarum tu.hehe

    ReplyDelete
  2. Lawak--lawak. Tapi motif? Heheh.

    ReplyDelete
  3. betul ke ngandung tak ble makan nanas?

    ReplyDelete
  4. puahahaha..boleh tahan lawak ye bang.

    ReplyDelete
  5. hahahaha..lawak ni hubby akak pernah cakap..kahkahkah..nanti nak suruh dia baca bila dia balik keje..kahkah

    ReplyDelete
  6. Heheee..

    Mesti isteri bengang kan :)

    ReplyDelete
  7. Heheee..

    Mesti isteri bengang kan :)

    ReplyDelete
  8. conpius kejab.... nak gelak ke tidak ??? he3

    ReplyDelete
  9. sy pernh dgr gak org tua2 ckp bila mengandung jgn makan benda2 tajam.. yg bermaksud seperti buah nenas barangkali..

    ReplyDelete
  10. baru nak cakap..tapi makan gunting pun sedap pe kak..cuba aka buat masak lemak..memang lazat..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. sengal beno la alkinya. haishh..naseb baik bini tak parang kepala. haha

    ReplyDelete
  12. hehe sapa nak makan semua tu ? ada satu lagi benda tajam jeng jeng

    ReplyDelete
  13. kalau Allah Taala nak bagi...makan nenas ke..ragi ke..jadi jugak...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …