CARA-CARA UNTUK PUTUSKAN HUBUNGAN DENGAN SIDIA

Assalamualaikum....

Selamat pagi semua...
ada tak yang sedang membaca ni
sedang berkira2 nak putuskan hubungan dengan
sidia tapi takut2 nak meluahkan..ada???
kalau takut meh nak bagi tips..

Siapa la yang tak sakit hati bila putus cinta.
tapi kalau kita mengawal keadaan tu insyaallah
tak la sakit sangt.selain dari melenyapkan pandangan
buruk dia terhadap kita,mungkin hubungan selepas putus itu tidak la terus berakhir.mungkin lepas tu boleh jadi kawan biasa saja.ok..meh tengok cara2 nya.

yang pertama sekali cari waktu yang tepat dan bersesuaian.
dalam suasana yang tenang dan
tak de gangguan sekeliling adalah waktu yang paling sesuai..
jangan lakukan dalam keadaan tergesa2..
tenangkan diri kita dan pastikan dia jugak
dalam keadaan bersedia mendengar.

kemudian yang kedua gunakan kata2 yang halus dan sopan.
jangan sesekali mengeluarkan kata2 yang kasar
dan boleh menyebabkan dia marah.

dan yang ketiga gunakan alasan yang tepat dan logik kenapa nak putus.jangan cakap belit2 dan meninggalkan persoalan "kenapa" dalam diri sidia.jangan sesekali ucap "awak tak kan bahagia dengan saya.."atau 'awak terlalu baik untuk saya.."
itu akan buat korang masih memberi sedikit harapan pada si dia..

selamat mencuba..:)

sekian..
Previous
Next Post »

17 komen disini

Click here for komen disini
11 January 2012 at 10:00 ×

kalau dia tak lepaskan jgk?

Reply
avatar
11 January 2012 at 10:03 ×

tak smpai hati nak putus, biarlah dia pergi meninggalkan kiat..eceh! sesedih plak aku ni hahahah!

Reply
avatar
Paris Lipton
admin
11 January 2012 at 10:10 ×

minta putus guna hp je dulu...huhuhuh

Reply
avatar
shedameor
admin
11 January 2012 at 10:21 ×

yess, nanti sheda praktikkan :)

Reply
avatar
suri solehah
admin
11 January 2012 at 10:29 ×

ish-ish..ada petua gak ye,,nak putus..hehe

Reply
avatar
Myra Jay
admin
11 January 2012 at 10:31 ×

Putus dengan x-BF dia guna ayat macam akak bg tu la,

'Awak terlalu baik untuk saya'

Reply
avatar
Azlan Hasan
admin
11 January 2012 at 10:36 ×

no 3 tu amat tepat kak..kalau dah tak boleh biar laa asalan tu direct..senang skit nak paham..kalau tak nanti pening plak pasangan kita..hehehe

Regards,
-Strider-

Reply
avatar
atuk
admin
11 January 2012 at 10:37 ×

Assalamualaikum Diana

tak nak mencuba la...ha ha

Reply
avatar
Prettywrite
admin
11 January 2012 at 11:19 ×

arrr..apa pun alasannya tak boleh diterima la k.diana..tetap tak logik..yang pasti dah jumpa pempuan lain lah tu..haha..
itu kalau orang yang putuskan..
kalau kita yang nak putus memang ni la praktikalnya..kah kah kah..

Reply
avatar
11 January 2012 at 11:42 ×

Dulu pnh minta putus dgn si dia (x-bf). Tapi tak pnh nak fhm bahasa. Sampai satu tahap paling teruk, dia ugut nak bunuh sy dan bf baru (skg hubby. Tu belum msk terjah umah mak ayah sy kat kmpg mendesak dgn org tua nak kawen dgn sy....

=(

Reply
avatar
adan
admin
11 January 2012 at 11:45 ×

akan di cuba kelak.. hehe.. nanti klu ada yg nak couple ngan sy.. sy try la cara ni ya akak.. hehe

Reply
avatar
lieynanilaz
admin
11 January 2012 at 12:21 ×

err...err...berani ke nak buat ni..kihkih.

Reply
avatar
11 January 2012 at 14:17 ×

mintak putus berani...tp nak putus betul2 tu xberani. hehe

Reply
avatar
deno
admin
11 January 2012 at 16:36 ×

kite belum berpunya :)

Reply
avatar
11 January 2012 at 19:08 ×

saya belum berpunya,,,hehe

Reply
avatar
11 January 2012 at 19:35 ×

pendek kata kena la beradap

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment