5 TANDA DIA TAK SUKA PADA KITA

Assalamualaikum...

selamat petang semua...korang boleh perasan tak kalau
si A tak suka kat si B..sedangkan si A tak pernah cakap pun kat sapa2 yang
dia tak suka kat si B...boleh sedar tak????korang boleh nampak tak????

petang ni aku nak kongsikan dengan korang ciri2 bila orang
tak suka dengan kita atau dengan siapa2 je la..kalau dalam hubungan
cinta boleh la dapat agakbila kekasih tu tak suka..kan??
tapi kalau bukan yang hubungan cinta...hubungan sekadar teman2
di sekeliling kita..susah nak duga..



1-setiap kali bila duduk dengan korang dia lebih suka diam dan buat hal sendiri.
belek kuku la...menyanyi sorang2 la..termenung la..
sedangkan bila dengan orang lain boleh je berbual..

2-tak boleh bergurau dengan korang.ramai yang suka label orang
"dia tu bukan boleh bergurau..".sebenarnya dia boleh je bergurau..tapi bukan
dengan korang la..sebeb dia tak suka kat korang jadi bergurau pun dia malas.
tak perasan ke dengan orang lain boleh je dia bergurau..

3-susah mintak tolong.yang ni lebih kurang sama dengan no 2 la..
senang2 je korang kata dia tu kedekut la..mintak pinjam
duit pun tak bagi..mintak tolong basuh pinggan sebijik pun dia tak mau.
bukan sebab dia malas.tapi sebab dia meluat kat korang.

4-nak kemana2 dia tak akan ajak korang.bila berjalan
dalam kumpulan,korang pulak ada dalam kumpulan tu,dia lebih
suka menolak untuk ikut serta.

5-kurang suka mendengar cerita yang melibatkan korang.
contohnya bila Jenab cerita kat Joyah yang Jennny
tak makan petai...tapi gaya joyah macam malas nak ambik tau..
ubah topik lain atau cepat2 beredar dari situ..

ha..jadi lepas ni jangan la nak kata orang tu
sombong ka.tak boleh bergurau ka...kedekut ka...sebab nya tengok betul2..
dengan orang lain dia macam mana??dengan korang pulak dia macam mana..?
mungkin ada sikap kita yang dia tak suka dan ada baiknya kita cermin2 diri kita..

sekian..
Previous
Next Post »

15 komen disini

Click here for komen disini
28 January 2012 at 14:50 ×

betul tu..then bla tanya jwb nk x nk jew

Reply
avatar
Paris Lipton
admin
28 January 2012 at 14:51 ×

tp kan no 1 dan 2 tu xbelaku kt kita, bila suka selalu senyap malu~ yg suka kt kita je yg boleh huha~ gugugu

Reply
avatar
28 January 2012 at 15:01 ×

kesian kena reject, wuwuwuwu

Reply
avatar
Mia Liana
admin
28 January 2012 at 15:07 ×

bagus ni.... selalunya orang kalau suka akan diam je.. segan nak cakap... huhuh

Reply
avatar
era-kecik
admin
28 January 2012 at 15:16 ×

pasni, boleh tau ler.. hhehe

:: thanks untuk info turr XD

Reply
avatar
diana
admin
28 January 2012 at 15:30 ×

harap maklum ye..
ini buka suka dan tak suka yang macam dalam hubungan cinta..sila baca dan paham kan betul2..
ini suka dan tak suka yang tak de melibatkan hal2 cinta..
sebab tu kalau nak komen baca sampai habis..
sekian...
heheheh

Reply
avatar
Tihara
admin
28 January 2012 at 16:13 ×

kesian kan ble org tk ske kat kita..huuuuu

Reply
avatar
remyhazza
admin
28 January 2012 at 16:19 ×

setuju....
kekadang kita tak tahu perasaan org lain...
kita mungkin menerima seadaanya...tapi dari sebelah pihak lain mungkin tidak....
terkadang ade perkara yg terguris tapi kita tak perasan....

Reply
avatar
28 January 2012 at 16:45 ×

jadi kena tgok diri sndiri =)

Reply
avatar
Niza Romli
admin
28 January 2012 at 17:46 ×

owh..camtu. setakat ni takda lagi kawan2 yg ada ciri2 camtu..semua oke, layan baik punya. :P

Reply
avatar
Ezad Skytech
admin
28 January 2012 at 18:49 ×

kadang2 hairan je...ni da tahu...paham2 je la kan..

Reply
avatar
JR
admin
28 January 2012 at 19:07 ×

Itu manusia type 1, manusia biasa yg boleh kita duga perasaannya berdasarkan perbuatannya. Manusia jenis itu tak bahaya kerana kita boleh meneka emosi dirinya..

Yang paling bahaya ialah manusia type 2, manusia hipokrit yg menunjukkan dia menyukai kita, gelak ketawa di depan kita, mudah membantu kita tapi dalam diam menikam kita dari belakang dengan panah beracun...

Reply
avatar
28 January 2012 at 21:22 ×

betul tu..tp malangnya ramai yg tak perasan

Reply
avatar
ShErA
admin
29 January 2012 at 00:18 ×

kena baiki diri sendiri dulu sebelum nak komen kat orang lain... kdg2 apa yg kita tak suka kat org lain tu la yg kita buat...

Reply
avatar
puteri airyn
admin
23 July 2013 at 09:43 ×

Betul lah tu.. last2 saya ambik jalan untuk putuskan hubungan..dia call sy pun sebulan sekali.. dulu kerap je tiap2 hari..

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment