Sabtu, 28 Januari 2012

5 TANDA DIA TAK SUKA PADA KITA

Assalamualaikum...

selamat petang semua...korang boleh perasan tak kalau
si A tak suka kat si B..sedangkan si A tak pernah cakap pun kat sapa2 yang
dia tak suka kat si B...boleh sedar tak????korang boleh nampak tak????

petang ni aku nak kongsikan dengan korang ciri2 bila orang
tak suka dengan kita atau dengan siapa2 je la..kalau dalam hubungan
cinta boleh la dapat agakbila kekasih tu tak suka..kan??
tapi kalau bukan yang hubungan cinta...hubungan sekadar teman2
di sekeliling kita..susah nak duga..



1-setiap kali bila duduk dengan korang dia lebih suka diam dan buat hal sendiri.
belek kuku la...menyanyi sorang2 la..termenung la..
sedangkan bila dengan orang lain boleh je berbual..

2-tak boleh bergurau dengan korang.ramai yang suka label orang
"dia tu bukan boleh bergurau..".sebenarnya dia boleh je bergurau..tapi bukan
dengan korang la..sebeb dia tak suka kat korang jadi bergurau pun dia malas.
tak perasan ke dengan orang lain boleh je dia bergurau..

3-susah mintak tolong.yang ni lebih kurang sama dengan no 2 la..
senang2 je korang kata dia tu kedekut la..mintak pinjam
duit pun tak bagi..mintak tolong basuh pinggan sebijik pun dia tak mau.
bukan sebab dia malas.tapi sebab dia meluat kat korang.

4-nak kemana2 dia tak akan ajak korang.bila berjalan
dalam kumpulan,korang pulak ada dalam kumpulan tu,dia lebih
suka menolak untuk ikut serta.

5-kurang suka mendengar cerita yang melibatkan korang.
contohnya bila Jenab cerita kat Joyah yang Jennny
tak makan petai...tapi gaya joyah macam malas nak ambik tau..
ubah topik lain atau cepat2 beredar dari situ..

ha..jadi lepas ni jangan la nak kata orang tu
sombong ka.tak boleh bergurau ka...kedekut ka...sebab nya tengok betul2..
dengan orang lain dia macam mana??dengan korang pulak dia macam mana..?
mungkin ada sikap kita yang dia tak suka dan ada baiknya kita cermin2 diri kita..

sekian..

15 komen disini:

KhaiRin - anies berkata...

betul tu..then bla tanya jwb nk x nk jew

Paris Lipton berkata...

tp kan no 1 dan 2 tu xbelaku kt kita, bila suka selalu senyap malu~ yg suka kt kita je yg boleh huha~ gugugu

sergeant keroro berkata...

kesian kena reject, wuwuwuwu

Mia Liana berkata...

bagus ni.... selalunya orang kalau suka akan diam je.. segan nak cakap... huhuh

era-kecik berkata...

pasni, boleh tau ler.. hhehe

:: thanks untuk info turr XD

diana berkata...

harap maklum ye..
ini buka suka dan tak suka yang macam dalam hubungan cinta..sila baca dan paham kan betul2..
ini suka dan tak suka yang tak de melibatkan hal2 cinta..
sebab tu kalau nak komen baca sampai habis..
sekian...
heheheh

Tihara berkata...

kesian kan ble org tk ske kat kita..huuuuu

remyhazza berkata...

setuju....
kekadang kita tak tahu perasaan org lain...
kita mungkin menerima seadaanya...tapi dari sebelah pihak lain mungkin tidak....
terkadang ade perkara yg terguris tapi kita tak perasan....

CekbOlat-bOlat berkata...

jadi kena tgok diri sndiri =)

Niza Romli berkata...

owh..camtu. setakat ni takda lagi kawan2 yg ada ciri2 camtu..semua oke, layan baik punya. :P

Ezad Skytech berkata...

kadang2 hairan je...ni da tahu...paham2 je la kan..

JR berkata...

Itu manusia type 1, manusia biasa yg boleh kita duga perasaannya berdasarkan perbuatannya. Manusia jenis itu tak bahaya kerana kita boleh meneka emosi dirinya..

Yang paling bahaya ialah manusia type 2, manusia hipokrit yg menunjukkan dia menyukai kita, gelak ketawa di depan kita, mudah membantu kita tapi dalam diam menikam kita dari belakang dengan panah beracun...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

betul tu..tp malangnya ramai yg tak perasan

ShErA berkata...

kena baiki diri sendiri dulu sebelum nak komen kat orang lain... kdg2 apa yg kita tak suka kat org lain tu la yg kita buat...

puteri airyn berkata...

Betul lah tu.. last2 saya ambik jalan untuk putuskan hubungan..dia call sy pun sebulan sekali.. dulu kerap je tiap2 hari..

Related Posts with Thumbnails