TIPS MENGELAK DARI DI SANTAU

Assalamualaikum...

tiap2 tahun bila sampai jer bulan disember mesti aku teringatkan tentang musim pengamal2 santau melepaskan santau mereka....

di kawasan tempat aku duduk ni di fahamkan memang ramai jugak la pengamal2 santau.pengamal2 santau ni pulak kalau tak di lepaskan nanti ilmu tu akan balik semula pada mereka

jadi kalau sampai jer musim2 hujung tahun ni mmg aku kurangkan lah makan kat kedai2 ni..bukan apa..takut jugak la.lagipun ramai dah yang terkena..apapun semua tu ketentuan takdir Allah juga la kan.

kalau elak macam mana pun nak kena tu kena juga..sebab santau ada macam2 cara dan helahnya.sebenarnya santau ni bukan nya dari taukey restoran tu yg buat tapi pengamal tu yang akan datang kat situ untuk mencari mangsa2nya secara rambang..kalau nak kena nasib la kat sapa2 pun.

jadi untuk kawan2 yg memang tak masak kat rumah dan selalu makan kat luar tu.. ni ada beberapa tips yg pernah ustaz aku bagi untuk mengelakkan santau angin ataupun santau makan.

1- makan di kedai yg berbumbung,kalau boleh duduk dekat2 dengan tiang kalau dalam kedai tu ada tiang.

2- jangan makan di luar yg ramai orang,sebab ini memudahkan santau dilepaskan secara rambang.

3-jangan duduk di bucu meja.

4- order air minuman yang jernih supaya boleh nampak,contoh mcm air sirap.

5-sebelum makan jangan lupa baca doa dan selawat banyak sebab banyak ada benda tak elok insyaAllah kita akan di beri petunjuk.

dan yg paling penting sekali mulut jgn CELUPAR...huahuahua. slmat mencuba..

sekian!
Previous
Next Post »

20 komen disini

Click here for komen disini
Cikpuan rara
admin
22 December 2011 at 14:56 ×

dulu ingat lg popular kat ipoh.sume takut mkn kat luar.sis cane buat shoutmix baru tu.tutorial please.pas tu bgtau rara eh =) hehe

Reply
avatar
Daddylicious
admin
22 December 2011 at 15:30 ×

aah kenapa popular sangat kat perak yer...

Reply
avatar
atuk
admin
22 December 2011 at 15:34 ×

Assalamualaikum Diana

Subhanallah
minta2 perkara yg dimurkai Allah itu jauhi drp kita

Wassalam

Reply
avatar
Myra Jay
admin
22 December 2011 at 16:07 ×

Terima kasih kak..
Ilmu yang baik ni..

Reply
avatar
YanaMIB
admin
22 December 2011 at 16:12 ×

ouh gitu ye..br tau pengamal santau ada ms lak utk buang santau..hee~ and thanks 4 da tips..time2 peknen ni pn sy cuba kurgkn mkn kt luar..mmg xelok sgt mkn kt luar sbnrnya kn..lbh afdal msk sendiri =)

Reply
avatar
[PCL]
admin
22 December 2011 at 16:32 ×

mohon dijaukan dari segala malapetaka kepada mereka yg suka mkn2 di luar, amalkan doa2 tertentu moga kita sentiasa dalam lindunganNYA.

Reply
avatar
22 December 2011 at 16:33 ×

adalah pakat2 semua nak dok kat tiang. he..he.. result PMR dah dapat dahhh

Reply
avatar
Prettywrite
admin
22 December 2011 at 16:40 ×

kena singgah kedai makan yang meja bulat ajerlah macam ni..hihihi..

Reply
avatar
sisdee
admin
22 December 2011 at 17:00 ×

wow..serius i baru tau..nsb bukan jenis suka mkn2 luar..tq for the info dear :)

Reply
avatar
hyz
admin
22 December 2011 at 17:15 ×

pelik la org yang mengamalkan santau tu. mcm org x beriman je....

Reply
avatar
Raisya Haris
admin
22 December 2011 at 17:20 ×

Thanks for the sharing, kak. Info yang sememangnya berguna.

Reply
avatar
22 December 2011 at 17:21 ×

wah ... boleh juga ya kne santau kalau salah gaya .. tq akk !

Reply
avatar
Tihara
admin
22 December 2011 at 17:30 ×

tempat kenduri pn kena hati2 jgak...
ade la pengalaman org terdekat yg dah kena..beringat2 lah kalo g kenduri..baca ayat kursi byk2

Reply
avatar
Juliet_iRa~"
admin
22 December 2011 at 19:18 ×

hee..thankss kak utk share tu..:)

Reply
avatar
22 December 2011 at 19:38 ×

kat gerik byk sgt santau2 kedai makan ni
opah mang x bg mkn luar
huhuhu
maseh kak utk tippss ni :))

Reply
avatar
Amanda Suria
admin
8 June 2013 at 13:54 ×

Menakutkan..la ni mcm2...bini bg nasi kangkang kat laki...hish....ntah apa2 ntah ..

Reply
avatar
8 June 2013 at 21:47 ×

NAUZUBILLAH..TAKUT DGR SANTAU MENYANTAU NI..EIII

Reply
avatar
9 June 2013 at 01:45 ×

oic, diorg aktif bulan disember rupanya..

Reply
avatar
deno
admin
13 June 2013 at 01:36 ×

bila sebut santau ni ngeri pun ada... thanks kak for da tips!

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment