Thursday, 15 December 2011

TIP MENDAPATKAN ANAK YANG COMEL

Assalamualaikum...


Comel ke???
comot ada la....hahaahha..
pantang dia la kalau orang kata dia comot..

Ada yang mintak tips dapat anak comel ni..
aih!!mana nak cari tips gitu??ada ke??
aku tak tahu la nak bagi tips..
masa kecik je comel kot..
dah besar hilang la comel nye..ekeke..

Tapi kata mak aku kalau nak anak comel
masa mengandung sebut la perkara2 yang baik2 saja..
jangan cepat marah..jaga tutur kata..
jangan hina fizikal orang lain..
pandang la benda2 yang cantik dan indah saja..
bila mandi basuh perut dulu..
dan yang semua tau...
amalkan membaca surah Yusuf,Luqman dan Maryam..
bukan saja wajah yang cantik malah
akhlak jugak molek..:)
dan satu lagi nak anak comel bubuh nama maisara..
muahahhaha

tapi aku akui la..
masa aku ngandung seminggu 4,5 hari je ngaji
bukan setiap malam..
ngaji pun 2,3 helai mukasurat je..
bukan la sampai satu juzuk..
sebab tak larat..mata cepat mengantuk..
syukur..bila bersalin tengok anak lengkap sempurna..

sekian...

21 comments:

  1. hehe.. betul2 kan. amalkan baca surah tu.. :)

    ReplyDelete
  2. iye lah yang penting dia sempurna, sihat semuanya..maisara cumel la :)

    ReplyDelete
  3. hehehe no komen.. tapi boleh jadikan tips bila dah dapat anak nanti.. hehe kahwin pun belum lagi..;p

    ReplyDelete
  4. i'm preggy mom...tp mulut sy kdg2 terlepas ckp gak, huhu...nk kene ikut petua kak diana gak ni...maseh!

    ReplyDelete
  5. yang penting sihat dan sempurna

    ReplyDelete
  6. suka bab buat anak comel ...hehe

    ReplyDelete
  7. wahhh... bagusnya.. nak cuba bile dah kawen nnti^^

    ReplyDelete
  8. janji anak cukup sifat segala

    ReplyDelete
  9. anak itu anugerah Tuhan , jagalah dia dengan sebaik mungkin , moga dia dapat menganugerahkan doa buat kita :)

    ReplyDelete
  10. tips berguna untuk masa hadapan ni. heee :]

    ReplyDelete
  11. Comel adalah sesuatu yg subjektif, anggaplah segala anugerah Allah situ bg sesuatu yg tercomel..

    ReplyDelete
  12. Comel adalah sesuatu yg subjektif, anggaplah segala anugerah Allah itu sbg sesuatu yg tercomel..

    ReplyDelete
  13. thnx for the tips..
    tak br dah nak tunggu dpt anak comey ni.. asek dok pegang anak org je jeles plak.. :P

    ReplyDelete
  14. pengalaman akak dah cukup untuk buat tips kak..tapi mmg lah kecik2 semua comel..ade ke budak kecik xcomel?xde kan..hehe..semua org pun comel ^__^

    ReplyDelete
  15. ada lak org ckp nk ank comel ms ngandung kena slalu tgk gbr baby yg comel2 je..xpun tgk kartun yg comel2..jgn tgk benda pelik2 or hantu tkt badi gitu..hihi wallahualam =)

    ReplyDelete
  16. memang comel......
    petua tu pun comel jugak ......
    thanks for sharing....

    ReplyDelete
  17. anak laki namo maisara jugak nanti dah besar jadi sotong lak kak...haha

    ReplyDelete
  18. betul lah, petua ckp, jgn tak suka atau kutuk2 org, nnt berjangkit kat baby! hiks...apapun, lebih baik jaga kata, jaga kesihatan n doa yg baik2, lihat yg baik2, cantik2, insyallah cantiklah jugak keluarnya si baby tu nanti!:)

    ReplyDelete
  19. masa ngandung jantina tolak tepi dulu..lelaki ke pompuan tak kisah asalkan sempurna akal fizikal
    alhamdulillah..ke3 nya sempurna.
    syukur sgt2 pd Allah

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();