Skip to main content

TENTANG LELAKI WORKAHOLIC YANG KITA PERLU TAHU.

Assalamualaikum...

Selamat tengahari..
ada yang nak ke masjid ni..kan??
hati2 di jalan jap lagi ye...

ku nak cerita sikit pasal lelaki workaholic..
kalau cerita pasal lelaki dari golongan ini mesti ada yang anggap mereka ni jenis yang membosankan..
mereka tertinggal banyak perkara indah
yang ada dipersekitaran mereka.

tapi tahukah kita orang perempuan yang
lelaki begini sangat bertanggungjawab terhadap kerjanya..
lelaki begini sangat mengutamakan masa depan
dan kuat memegang amanah..
mereka jugak seorang yang tidak
sambil lewa dalam menguruskan sesuatu.
segalanya tentang kerja dia akan lakukan yang terbaik..

Dari segi kewangan lelaki begini sudah pasti mempunyai
kewangan yang kukuh...
jadi bagi wanita yang inginkan lelaki yang
kukuh kedudukan kewangan nya boleh la
memilih lelaki yang sebegini..

tapi awas....
hubungan dia dan rakan di tempat
kerja mungkin lebih rapat dari isterinya di rumah..
jadi bersedia la untuk menerima segala
kemungkinan wujudnya kecurangan..heheheh


sekian..

Comments

  1. suka lelaki workaholic sbb boleh duk saje..hoho :)

    ReplyDelete
  2. workaholic guy.. boleh dipertimbangkan hee :]

    ReplyDelete
  3. takmo la..nanti kita terabai!
    nak yg sederhana.

    ReplyDelete
  4. bersederhana dlm semua hal....
    kalau dh workaholic sangat susah jugak....
    nanti buat bini nk beranak...die suruh pi naik teksi jer....he3

    ReplyDelete
  5. Kena cari lelaki yang lebih utamakn kita sbg isteri dari kerja ;)

    ReplyDelete
  6. err xsuka laki workaholic..tgk cth ayh sendiri je..hihi mmg laki jenis ni sgt jarang ada ms utk keluarga..sobsob~

    ReplyDelete
  7. tamo la..nanti asik keje-keje-keje je kejenyee... huhuhuhuh

    masa untuk anak-anak pun takde... hari minggu pun nak keje. huh.

    duit x menjamin kebahagiaan.. :angguk
    tp kalau x de duit pun x bahagia jugak :apa

    biase2 je la... XD

    ReplyDelete
  8. yang penting niat yang ikhlas

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …