Skip to main content

TAK SEMPURNA SEBAB NAK CEPAT

Assalamualaikum...

Gigih aku hari ni..
saja je nak buat senarai blogger tegar tu
untuk kembalikan semula mood berblog aku ni.
cuti 2 hari betul2 buat
jari aku ni lembap menaip..hahhah..

senarai nye hampir siap..
lepas entry ni aku publish..
sebelum tu nak cerita pasal "nak cepat".

semua orang kalau boleh nak cepat.
tak mau lambat2..lagi2 kalau
orang tu masa yang dia ada singkat je..

tapi walaupun kita nak cepat
kesempurnaan tu biarlah ada..
jangan cepat saja tapi hasilnya tak sempurna.
benda dah cukup simple pun kita
tetap uruskan dengan tak sempurna..
gara2 nak cepat...

gara2 nak cepat jugak ada yang
tinggal komen tapi baca lompat2..
hehehe..
aku rasa entry aku sebelum ni ringkas je..
baca seminit pun boleh habis..
tapi sebab nak cepat,lompat2 je la..
sudahnya kita komen pun buat orang gelak..

sekian..

Comments

  1. kikiki
    kalo entri pnjg gileeeee gedaaaabaaak tu yg tercungap2 melompat2 kan diri
    hehee 9padahal sendiri pon suke menaip panjg..huhuhu)
    kalo x taw sgt, x komen la jwbnye
    takot tersalah komeng2
    kikiki

    ReplyDelete
  2. haha..terkena jgk ni..nak cepat punya psal typo manjang

    ReplyDelete
  3. ekekek tul tuu D

    ada je blogger yg komen bukan dari tajuk .. ieda senyum je bila baca ..
    ekekek tulah
    kalau boleh elakkan entry yg panjang2 .. kita tahu bukan blog kita je mereka nak singgah , kalau dah panjang
    lompat2 je .. komen mana yg betul2 boleh ambil perhatian kita ;)

    ReplyDelete
  4. komen tak kena ngan isi... pernah buat... haha...

    ReplyDelete
  5. ok apa kak..ada gak bahan nak ketawa..:)

    ReplyDelete
  6. Betul tu, setengahnya baca tajuk je terus komen, padahal entry kita berkenaan lain sikit :)

    ReplyDelete
  7. ciannyer dia melompat...sambil tercungap2....tak apelah diana...lepas nie boleh baca balik mana yang tertinggal...

    ReplyDelete
  8. bukan seminit tapi dua minit jg ni kena baca.hehhe

    ReplyDelete
  9. haha..mmg ada org gitu. kalau tak smpt, sebaiknya jgn komen..

    tapi kalau entri diana..sume pendek & mudah faham.

    ReplyDelete
  10. dalam dunia serba moden nie semua benda nak cepat kak..tapi yg saya kesian adalah suami yang kena tunggu isteri make up sebab kes tak nak cepat...hehehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. tu la kak..lain yang kita nak sampaikan..tapi komen macam da jauh menyimpang je...heee~

    ReplyDelete
  12. hmm btol tu.tp kan kak.entry akk sy akan baca smpai habes.tp kalau yg entry berjela2 tu.tp isi nan hado.xkuasa nk baca panjang2.

    ReplyDelete
  13. hehehe..kdg2 otak pikir lain taip lain..atau salah komen box..nak cepat sangat kan..sampai lupe nak check semua dan faham kan.

    ReplyDelete
  14. haha,..bse la tu kalo nk cepat..men lompat ajelah..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …