Skip to main content

SENYUM MINTAK KAKI

Assalamualaikum..

Selamat pagi ...ada yang baru mula nak berblog ke??
semoga hari ni ceria2 je ye??
jangan monyok2 okey..senyum...;)

jom cerita pasal senyum...
pernah tengok orang senyum menyindir tak??
senyum yang senget tapi
muka macam mintak kaki..muahahahah

lebih kurang senyuman yang
tak nampak ikhlas la..lebih kepada mengejek.
sakit hati je tengok orang senyum gitu
senyuman tu tak de suara tapi kita
boleh tau apa yang tersirat tu berdasarkan dari cara
senyuman senget dia tu..

mungkin kah dalam hati dia
berkata sesuatu yang tak baik tentang kita..
atau senyuman dia tu seolah2 nampak
kita seperti bodoh..

nak tahu tak ..
orang yang suka buat senyuman mengejak ni
kebanyakan nya ialah mereka2 yang
suka berkata2 yang buruk
dibelakang orang..
mereka tak berani untuk berterus terang..
mereka sangat pandai bermuka2..

jadi jauhi lah orang macam ni
dan elak kan sikap begini ok...

senyum biar ikhlas..
baru la nampak manehhhh!!

sekian...

Comments

  1. betul2
    jauhi org yang berperangai cm nie

    ReplyDelete
  2. tu bukan mintak kaki lagi. tu mintak penumbuk...

    ReplyDelete
  3. Agak setuju,
    memang kalau senym nganjing,
    dalam hati tu lain ceritanya :)
    * ada pengalaman, heee

    Latest Post:
    1. Yang kau kahwin tu, kau pernah kahwin sebelum ni?
    2. Lupakan cinta lama. Kau boleh?

    ReplyDelete
  4. Sy selalu jengkel dgn org mcm tu. Tapi, dlm ms yg sama...kesian pun ada. Diorang mmg tak kan belajar smpi bila2 sbb dah selalu sgt perasan bagus!

    ReplyDelete
  5. senyum seindah suria dalam kehidupan..senyumlah dari hati duniamu berseri..senyum umpama titian dalam kehidupan..kau tersenyum..ku tersenyum..kemesraan menguntum..:)

    ccecece..k.diana nyanyi taw..haha

    ReplyDelete
  6. mmg penah jumpa org gini..kita pulak yg sakit hati.

    ReplyDelete
  7. waaa.
    lme xdtg blog ni!!
    hehe. :D

    ReplyDelete
  8. eh! akak tengah senyum2 ni..
    nampak tak??? :D

    ReplyDelete
  9. orang yg mcm tu adalah org yg busuk hatinya. dengki, irihati dan cemburu dgn kita... kesian kan org cmtu. hati sendiri dah busuk pun taknak berubat!

    ReplyDelete
  10. owh, sy tau, nama dia senyum sinis kan, :) sellalu je nampak org buat macam ni, selalunya yang lebih atas dr kita..baru sekarang paham huhu

    ReplyDelete
  11. owh..saya tak suka beraktiviti ngan makhluk camni.

    ReplyDelete
  12. hehehe..tapi senyum paling bahaya ialah senyum lepas buat salah..biasanya dia dah ade calon untuk dipersalahkan..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  13. saya kalau tak ikhlas nak senyum, mmg takkan senyum..
    and tak suka buat senyum sindir ke senyum minta sinis ke, sebab saya pun tak suka kalau org bagi saya senyuman macam tu...

    ReplyDelete
  14. Senyumlah selalu (senyuman ikhlas, bukan senyuman mengejek). Bukan susah sangat nak senyum, tak perlu gunakan banyak tenaga dan ia percuma saja, tak perlu berbayar...

    Tajuk entri terbaru di blog JR: "Ganas Giler...Polis Sepak, Pukul, Seret Dan Koyak Tudung Wanita"

    ReplyDelete
  15. huhuhu memang banyak org macam nie D .. sedih sbb bila kita cuba buat terbaik dia saja cari kesalahan kita huhuh

    ReplyDelete
  16. senyum x perlu kata apa2..kikiki..menyampah sgt kalau nmpak org senyum camtu kat kita.rasa mcm nk bagi penampar tahap seratos je! argghhhh

    ReplyDelete
  17. bkn stakat kaki, periuk, selipar smua rasa nak baling

    ReplyDelete
  18. senyum seindah suria yang membawa bahagia..senyumlah seikhlasnya..tak perlu bayar pun kan..xyah nak senyum senget

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …