Thursday, 22 December 2011

SARAPAN PAGI ITU WAJIB

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
sihat ka pagi ni???
sarapan apa ye pagi ni??

selalunya pagi2 gini beli je..kan??
kalau suri rumah macam aku pun ramai yang beli
apatah lagi kalau yang bekerja..ye dak??

Tapi aku jarang2 beli sebab
sarapan aku dan maisara setiap pagi memang
ringkas dan mudah disediakan.

Ada anak2 yang tak biasa sarapan pagi..
masa aku kecik2 dulu
cukup susah nak sarapan pagi
sebelum pegi sekolah.

jadi sekarang ni memang aku biasakan maisara
untuk ambik sarapan selepas bangun tidur.
tak kisah la dia nak mandi dulu ke tak nak
yang penting kena sarapan dulu.
sebab aku tak nak dia jadi macam aku dulu..
tak biasa makan awal pagi sebelum kesekolah..
sampai sekolah perut dah lapar..
nak tunggu rehat jam 10 tu lambat je rasa..

ok la..tercerita pasal diri sendiri pulak..hehe

sekian...

19 comments:

  1. kalu ezzu plak memg kurg sarapan pgi..tkut masuk kelas sakit perut..hehehe...

    "selamat pagi"

    ReplyDelete
  2. betul2..nak pi cari sarapan la..hhee

    ReplyDelete
  3. baguih tu ..jgn biar maisara skip sarapan dari sekrg

    ReplyDelete
  4. waalaikumusalam yawwwww....
    pagi..
    boleh tahan..terlampau sihat pulak..hehehe
    makan pa? makan roti..janji alas perut sbb nak jga badan.. (kalau xsarapan nnt lunch makan bnyak woo..) bahaya3..hehehe

    ReplyDelete
  5. betul tu..kalau nak diet lagi kene sarapan pagi..hihihi

    ReplyDelete
  6. ok terima kasih.. satu pelajaran baru untuk cik semut. cik semut dlu pun jarang sgt sarapan.. mungkin boleh praktikan kaedah yang sama bila cik semut ada anak satu hari nnati.. =)

    ReplyDelete
  7. dok tggu sarapan pagi tak sampai2 balik lagi ni...huhu

    ReplyDelete
  8. sy breakfats ngan roti je pg ni.. cz jap lagi kul 11 ada jmuan mkn.. hehe

    ReplyDelete
  9. Myra dulu masa sekolah rendah xamik sarapan kt rumah, sbb kul 10pagi dah rehat so kira sarapan la ;)

    ReplyDelete
  10. yna pun dulu macm tu lah..tak suka breakfast..skrg pun sama..kdg2 time beli tu makanla tapi dah pukul 10 jugak..haha

    ReplyDelete
  11. Morning akak diana~ :) Saya jarang breakfast.

    ReplyDelete
  12. sarapan penting utk kesihatan kita

    ReplyDelete
  13. sarapan roti canai sekeping jer..selalunya dua keping leh habis

    ReplyDelete
  14. betoooolll
    cintailah sarapan
    nnti otak x lemah :))

    ReplyDelete
  15. alamak! deno slalu tak makan sarapan...

    ReplyDelete
  16. pagi tadi saya sarapan dgn nasi lemak double.. hihihi..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();