Skip to main content

SARAPAN MACAM DALAM DRAMA

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua..
ada yang baru buka blog ni..
dah sarapan ka?
bila pagi2 ja mesti nak buat entry pasal sarapan..

Korang biasa kan tengok drama2 tv..
kalau babak waktu sarapan tu
mesti meja depa penuh atas tu..
lagi2 kalau yang ditunjuk tu keluarga kaya.
dengan roti,bihun,karipap..
heran aku..yang makan nye 3 orang je...
tak logik kan..??

umpama macam disogok dalam
kepala otak kita ni yang
orang kaya memang makan banyak
dan suka membazir..

lepas tu kita yang menonton ni
pun bila rasa senang sikit mula nak
tiru macam dalam tv tu.bila sarapan
selagi tak penuh meja rasa tak puas hati je..

hehehe

sekian..

Comments

  1. saya sarapan mana sempat aje...dalam ketet pun dalam kete la. dlm drama ade gak kot buat mcm tu? heheh~

    ReplyDelete
  2. sy kdg2 goreng nuget 5 ketul je....nak tiru depa gemuk la kita...:)

    ReplyDelete
  3. kalau dalam drama tu, sarapan tu untuk krew-krew di belakang sekali diana, dah ada letak ajelah atas meja...hihihi.

    Biasa sarapan paling kuat pun dua makanan berlainan kan..:)

    ReplyDelete
  4. Betul tu, diorang hidang penuh meja tu sebab nak jamu krew2 sekali makan ;)

    ReplyDelete
  5. hehe..larat ke nak habis banyak2? satu pun dah cukup la..hari ni makan bihun goreng :)

    ReplyDelete
  6. kak..hanta sini sikit..hee..

    harini mkn karipap goreng..:)

    ReplyDelete
  7. kak ati dan anak2 suka makan
    roti bakar bersama butter dan jem
    saje...kenyang!

    ReplyDelete
  8. konon bnyk pilihan le tu..last2 mkn roti je kan

    ReplyDelete
  9. dia letak banyak2 untuk pengarah lagi , untuk cameraman lagi lepas habis shooting ! hahaha

    ReplyDelete
  10. Breakfast selalunya makan roti dan minum milo je. hehehe.

    ReplyDelete
  11. betul2.lg 1 kalau pg2 dprg sempat g jogging dulu,sarapan,borak2,kalau kite tak smpt dh.

    ReplyDelete
  12. sebungkus nasi pun dah cukup sangat..

    ReplyDelete
  13. ishh x pernah macam tuu .. selalu ala kadar sahaja .. lain lah kalau ramai kan :)

    ReplyDelete
  14. kalau dah byk2..hilang nikmat mkn!

    ReplyDelete
  15. jgn kata org kaya, yang org kampung pun sama je gaya sarapannya kalo dlm drama tuh..

    ReplyDelete
  16. kalau tengok drama korea lagilah..mmg penuh satu meja sedangkan makan 2 org jer..propa jer kot..*_*

    ReplyDelete
  17. betul tu kak..ape yang ade dekat TV tu serba sedikit mempengaruhi cara hidup kita..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  18. Bukan srpn je yg penuh meja. Semua adegan makan, makanan berlambak atas meja. Lengkap dgn cutlery bagai. Pastu siap tolong senduk2 kan. Padahal, tak semua la yg sempat nak makan sama2 satu family dalam dunia realiti ni. Sekali sekala ada la.

    ReplyDelete
  19. Org kita kan suka nak tunjuk kaya walhal.....malas nak ckp!

    ReplyDelete
  20. kekekek
    cr akak ckp ni teringat sy kat opah sy..hehehe
    die suke la ulasss bende2 x logik kat drama..mende utama pasal makan la
    betol gak..pelik kan..nmpak sgt meriahnye makanan tnpa org..ish2..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …