SALAH KE KALAU BERAZAM UNTUK TAHUN BARU 2012

Assalamualaikum...

Selamat malam semua..tahun 2012 nak ubah la align post aku ni.tak nak dah buat rangkap2 macam pantun.boleh dak???ekekek..ok..tipu je..memang dah gitu style aku menulis.tak nak la ubah2...selesa macam tu...

Cerita pasal azam..
aku tengok ramai yang update pasal azam tahun depan..
bagus la kita ada azam..kan??
tapi ada orang tak suka canang2kan apa azam dia..

salah ke kalau kita ada azam bila tiba tahun 2012 ni????
ada yang berfikiran jenis
nak nampak buruk orang je...

"tahun baru islam tak nak buat azam..
tahun baru omputih baru nak sibuk berazam .."

aduhai..mana hang tau dia tak berazam
masa tahun baru islam tu??
entah2 dia segan nak canang2kan...
jadi dia diam2 kan je la..

"aku berazam tahun ni tak nak tingal sembahyang.."
"aku berazam tahun ni tak mau lagi pegang awek aku.."
"aku berazam tahun ni tak mau lagi curi duit akak aku.."

nampak tak?ada azam yang tak perlu kita canang2 kat orang.
kalau setakat nak canang2 untuk tunjuk kat orang
kita ni ada azam tapi azam yang setakat kat mulut ja
bukan kat hati baik jangan kata tu azam kita.

jadi tolong la..jangan kata
orang tu setakat buat azam bila tiba 2012 ja..
tahun baru islam tak mau berazam..
nampak ayat macam suka cari salah orang tau..

sekian..

Post a comment

16 Comments

  1. eh..org nak berazam pun salah ke..suko hati kito la kan..denggi la tuh..

    ReplyDelete
  2. biarlah rahsia..tetiba jek :P

    ReplyDelete
  3. ish..tak suka cari salah orang...
    klu takmo canang azam pun, dok diam2 sudah...ye tak?

    ReplyDelete
  4. salam..
    selamat menyambut tahun baru 2012
    moga tercapai apa yang di hajati
    tahun 2012 nanti

    ReplyDelete
  5. btul 2..rmai gk wt azam awal muharam ri 2..ade bnde xleh nk heboh2 tkot org kte riak kan kak..heee

    ReplyDelete
  6. selamat tanamkan azam hari hari..^__^

    ReplyDelete
  7. masalah masyarakat blog ialah jumud kemain...

    ReplyDelete
  8. ekkeke macam2 manusia nie
    normal lah D ..
    lantaokk je
    yg penting kita x berazam macam apa yg dia azam kan .. aci ??

    ReplyDelete
  9. ada azam tapi simpan dalam hati kerana tidak mahu ade apa2 komen negatif dari org lain ..

    sekian

    ReplyDelete
  10. hehe..memang selalu
    tahun baru islam kita berazam
    sonyap2 jo..pasai malu kan...huhu~

    selamat tahun baru diana sayang!
    jumpa lagi tahun depan di maya :)

    ReplyDelete
  11. saya tak pernah ade azam tahun baru..hehehe..sampai skunk sy tak tau kenapa..mungkin azam asyik berubah dari masa ke masa kot..hehehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  12. azam jugak..hope dapat tunaikan dengan baik..selamat tahun baru..

    http://kedaikasperskyonline.blogspot.com/2011/12/rahsia-trafik-blog-tinggi.html

    ReplyDelete
  13. xsalah pun kalu nak berazam.. :)

    ReplyDelete
  14. hehe...xkisah la..yg pntg dah berazam tue mesti usahakan smpi berjaya..jgn ckp o tulis je..

    slmt tahun baru akak!

    ReplyDelete
  15. kalau nk berazam tu.... sediakan kan sekali tarikh targetnya.... baru berkesan...sebab ade dateline....

    apa2 pun... selmat tahun baru buat diana....
    saya doakan yg terbaik utk diana sekeluarga.... amin

    ReplyDelete
  16. aah,sampaikan nak ucap selamat tahun baru 2012 pun salah.bagi mas xsalah mana pun.just jangan berlebih2 dah la.tahun baru islam memang sambut tahun baru ni,pe salah nya just ucapkan jugak.mas tetap azam bila masuk tahun baru islam n 2012 mcm ni

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)