Skip to main content

SALAH KE KALAU BERAZAM UNTUK TAHUN BARU 2012

Assalamualaikum...

Selamat malam semua..tahun 2012 nak ubah la align post aku ni.tak nak dah buat rangkap2 macam pantun.boleh dak???ekekek..ok..tipu je..memang dah gitu style aku menulis.tak nak la ubah2...selesa macam tu...

Cerita pasal azam..
aku tengok ramai yang update pasal azam tahun depan..
bagus la kita ada azam..kan??
tapi ada orang tak suka canang2kan apa azam dia..

salah ke kalau kita ada azam bila tiba tahun 2012 ni????
ada yang berfikiran jenis
nak nampak buruk orang je...

"tahun baru islam tak nak buat azam..
tahun baru omputih baru nak sibuk berazam .."

aduhai..mana hang tau dia tak berazam
masa tahun baru islam tu??
entah2 dia segan nak canang2kan...
jadi dia diam2 kan je la..

"aku berazam tahun ni tak nak tingal sembahyang.."
"aku berazam tahun ni tak mau lagi pegang awek aku.."
"aku berazam tahun ni tak mau lagi curi duit akak aku.."

nampak tak?ada azam yang tak perlu kita canang2 kat orang.
kalau setakat nak canang2 untuk tunjuk kat orang
kita ni ada azam tapi azam yang setakat kat mulut ja
bukan kat hati baik jangan kata tu azam kita.

jadi tolong la..jangan kata
orang tu setakat buat azam bila tiba 2012 ja..
tahun baru islam tak mau berazam..
nampak ayat macam suka cari salah orang tau..

sekian..

Comments

  1. eh..org nak berazam pun salah ke..suko hati kito la kan..denggi la tuh..

    ReplyDelete
  2. biarlah rahsia..tetiba jek :P

    ReplyDelete
  3. ish..tak suka cari salah orang...
    klu takmo canang azam pun, dok diam2 sudah...ye tak?

    ReplyDelete
  4. salam..
    selamat menyambut tahun baru 2012
    moga tercapai apa yang di hajati
    tahun 2012 nanti

    ReplyDelete
  5. btul 2..rmai gk wt azam awal muharam ri 2..ade bnde xleh nk heboh2 tkot org kte riak kan kak..heee

    ReplyDelete
  6. masalah masyarakat blog ialah jumud kemain...

    ReplyDelete
  7. ekkeke macam2 manusia nie
    normal lah D ..
    lantaokk je
    yg penting kita x berazam macam apa yg dia azam kan .. aci ??

    ReplyDelete
  8. ada azam tapi simpan dalam hati kerana tidak mahu ade apa2 komen negatif dari org lain ..

    sekian

    ReplyDelete
  9. hehe..memang selalu
    tahun baru islam kita berazam
    sonyap2 jo..pasai malu kan...huhu~

    selamat tahun baru diana sayang!
    jumpa lagi tahun depan di maya :)

    ReplyDelete
  10. saya tak pernah ade azam tahun baru..hehehe..sampai skunk sy tak tau kenapa..mungkin azam asyik berubah dari masa ke masa kot..hehehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. azam jugak..hope dapat tunaikan dengan baik..selamat tahun baru..

    http://kedaikasperskyonline.blogspot.com/2011/12/rahsia-trafik-blog-tinggi.html

    ReplyDelete
  12. xsalah pun kalu nak berazam.. :)

    ReplyDelete
  13. hehe...xkisah la..yg pntg dah berazam tue mesti usahakan smpi berjaya..jgn ckp o tulis je..

    slmt tahun baru akak!

    ReplyDelete
  14. kalau nk berazam tu.... sediakan kan sekali tarikh targetnya.... baru berkesan...sebab ade dateline....

    apa2 pun... selmat tahun baru buat diana....
    saya doakan yg terbaik utk diana sekeluarga.... amin

    ReplyDelete
  15. aah,sampaikan nak ucap selamat tahun baru 2012 pun salah.bagi mas xsalah mana pun.just jangan berlebih2 dah la.tahun baru islam memang sambut tahun baru ni,pe salah nya just ucapkan jugak.mas tetap azam bila masuk tahun baru islam n 2012 mcm ni

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …