Skip to main content

RAMAI PELAJAR YANG TIDAK SETUJU DENGAN PEMBERIAN BAUCAR RM200








Nampak masih ramai yang tak
paham dan ramai yang tak setuju dengan
pemberian dalam bentuk baucar..
Setahu aku bukan untuk beli buku saja,
boleh jugak beli alat pembelajaran...kan??
(sila betul kan kalau aku salah..)

apa pun harap kerajaan dapat
terangkan perkara ni dengan lebih jelas
supaya masing2 dapat kelebihan..

kan??

sekian..

Comments

  1. tp mmg xsetuju pun akak.awal sem kan dah beli buku semua abis beratus,kalau dpt cash best jgk.lagipun buku kita blaja xde kat kedai buku pun.sllunya yg uitm keluarkan ataupun lec dah beli dgn dealer.tunggu kita beli je,xaci sbnrnya,nak beli alat tulis xkan abis beratus.tp kalau org bagi ambik je.boleh beli novel ke.hihihi;p

    ReplyDelete
  2. wahhh...untung la student zaman skang. makin la banyak duit yang sedia ada dibazirkan nanti. ish..jeles meh,...hahaha...

    ReplyDelete
  3. no idea..

    yg pasti saya tak dpt apa2 habuan..

    ReplyDelete
  4. entah la... :geleng

    tapi kalau voucher susah la sikit nak guna. ade tarikhnye pulak tu...

    ReplyDelete
  5. tak D .. bukan utk alat pembelajaran
    pagi tadi kuar dlm berita pagi baucer tuu hanya utk buku je dan ada kedai2 yg terpilih je utk dibeli huhuh

    ciann .. sepatutnya kerajaan bagi kelonggaran dan jelaskan secara terperinci .. nie mcm x nak bagi je .. hurmm

    ye tak ye jugak kalau budak2 tu dah beli mcm mana ?? baucer ?? buang ke ?? huhuh

    ReplyDelete
  6. alahai....... kenapa lah susah sgt nak paham. kerajaan buat ni nak ambik hati mahasiswa kat PRU tahun depan le... time ni lah nak bagi vaucer lah, bonus lah.. macam mcam lah...

    syukur dapat kerajaan macam ni (sarcasm)

    ReplyDelete
  7. setahu ayie sis, baucer rm200 itu hanya untuk buku shje.. tidak ada kaitan dengan alat2 pembljrn..

    apa yg lect ayie bgthu dekt kelas lh..

    ReplyDelete
  8. Azza Azman
    @
    rasanya yang tu semua orang paham..cuma sekarang dah orang bagi mesti lah semua nak..kan??tapi bagi macam tak bagi tu yang tak bestnye..

    ReplyDelete
  9. bagi mcm xnk bagi..

    bagi skadar buat syarat ke? =.="

    ReplyDelete
  10. Bersyukur gak dapat tapi nampak gaya macm susah je nak gunakan... Kedai terpilih lak tu...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …