Skip to main content

POLITIK OH POLITIK

Assalamualaikum...

Selamat petang semua...korang pernah jumpa tak orang yang
bercakap dengan niat untuk menyindir tapi dalam tak sedar
dia menunjuk kan kebodohan diri sendiri..

Ada sorang kawan mengadu pada aku dia ada sahabat..
kita namakan sahabat dia ni sebagai A dan kawan aku ni sebagai B.

A dan B berbeza parti politik.satu hari B berbual2 dengan A
tentang Wang RM500 yang kerajaan bagi tu..kemudian Si A kata pada B.

A:awak tak boleh ambik duit tu.sebab awak orang PAS.

hehehe..
si B mula panas telinga mendengar nye..
dan si B mula menjauhkan diri dari A.Bagi si B agak susah untuk berkomunikasi dengan A memandang kan A suka bercakap tanpa menggunakan akal.
walaupun diberi penjelasan tapi cara penerimaan nya seperti kanak2.

aduhai..aku yang jadi tukang dengar ni boleh gelak je la.
rasanya kalau dah namanya kawan tak perlu kot nak menyindir sampai menyakitkan hati.jangan la jadikan politik sebagai penyebab kita nak bermusuh..kan??

**bukan orang UMNO je yang menyumbang kepada pendapatan negara.

sekian..

Comments

  1. hehehe
    terasa lucu jugak..
    kat kg opah pon ade jadi isu gitu kak
    emm..
    bukan duet tu memang utk semua yg layak kan..

    ReplyDelete
  2. Hahahahahahahaahaah!

    Entri plg lawak ptg nie! Mmg bt ngantuk sy ilang!

    ReplyDelete
  3. kerajaan pun tak kata duit tu untuk orang Umno je, mmg kawan tu yang cetek pemikiran, nak menyindir tapi tak kena!...huhu

    ReplyDelete
  4. He.he. saya pun ada dengar..bab politik ni buat org jadi kurang akalnya.. BTW saya pun every month potong PCB..yg cakap tu tak tau la apa sumbangannya...

    ReplyDelete
  5. kadang2 org bawahan yang melebih..ai xlayak..huhu

    ReplyDelete
  6. emm sy x layak lagipun sy x penah mengundi lagiiiilah x layak :(

    ReplyDelete
  7. penin dgn situasi politik kt mesia ni

    ReplyDelete
  8. Politik di Malaysia ni agak mengelirukan...

    ReplyDelete
  9. hehe..kemaruk...macam2 jenis manusia yang heboh sangat berpolitik ni..

    ReplyDelete
  10. yang lebihnya orang2 'kecik' spt inilah...org2 'atas' tak kisahpun!

    sama halnya dgn wang ihsan...patut beri pada yg layak, bukan ikut parti!

    ReplyDelete
  11. SETUJU ...............

    hak mengundi adalah rahsia .. bukan kita berhak utk menyindir org dlm hal2 sokongan nie ..

    yg penting umno @ pas @ mana2 parti kalau baik tetap di hitung pahala , kalau jahat tetap neraka tempatnyeee ;)

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…