Skip to main content

POLITIK OH POLITIK

Assalamualaikum...

Selamat petang semua...korang pernah jumpa tak orang yang
bercakap dengan niat untuk menyindir tapi dalam tak sedar
dia menunjuk kan kebodohan diri sendiri..

Ada sorang kawan mengadu pada aku dia ada sahabat..
kita namakan sahabat dia ni sebagai A dan kawan aku ni sebagai B.

A dan B berbeza parti politik.satu hari B berbual2 dengan A
tentang Wang RM500 yang kerajaan bagi tu..kemudian Si A kata pada B.

A:awak tak boleh ambik duit tu.sebab awak orang PAS.

hehehe..
si B mula panas telinga mendengar nye..
dan si B mula menjauhkan diri dari A.Bagi si B agak susah untuk berkomunikasi dengan A memandang kan A suka bercakap tanpa menggunakan akal.
walaupun diberi penjelasan tapi cara penerimaan nya seperti kanak2.

aduhai..aku yang jadi tukang dengar ni boleh gelak je la.
rasanya kalau dah namanya kawan tak perlu kot nak menyindir sampai menyakitkan hati.jangan la jadikan politik sebagai penyebab kita nak bermusuh..kan??

**bukan orang UMNO je yang menyumbang kepada pendapatan negara.

sekian..

Comments

  1. hehehe
    terasa lucu jugak..
    kat kg opah pon ade jadi isu gitu kak
    emm..
    bukan duet tu memang utk semua yg layak kan..

    ReplyDelete
  2. Hahahahahahahaahaah!

    Entri plg lawak ptg nie! Mmg bt ngantuk sy ilang!

    ReplyDelete
  3. kerajaan pun tak kata duit tu untuk orang Umno je, mmg kawan tu yang cetek pemikiran, nak menyindir tapi tak kena!...huhu

    ReplyDelete
  4. He.he. saya pun ada dengar..bab politik ni buat org jadi kurang akalnya.. BTW saya pun every month potong PCB..yg cakap tu tak tau la apa sumbangannya...

    ReplyDelete
  5. kadang2 org bawahan yang melebih..ai xlayak..huhu

    ReplyDelete
  6. emm sy x layak lagipun sy x penah mengundi lagiiiilah x layak :(

    ReplyDelete
  7. penin dgn situasi politik kt mesia ni

    ReplyDelete
  8. Politik di Malaysia ni agak mengelirukan...

    ReplyDelete
  9. hehe..kemaruk...macam2 jenis manusia yang heboh sangat berpolitik ni..

    ReplyDelete
  10. yang lebihnya orang2 'kecik' spt inilah...org2 'atas' tak kisahpun!

    sama halnya dgn wang ihsan...patut beri pada yg layak, bukan ikut parti!

    ReplyDelete
  11. SETUJU ...............

    hak mengundi adalah rahsia .. bukan kita berhak utk menyindir org dlm hal2 sokongan nie ..

    yg penting umno @ pas @ mana2 parti kalau baik tetap di hitung pahala , kalau jahat tetap neraka tempatnyeee ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …