Skip to main content

PERBEZAAN SETIA BAGI LELAKI DAN WANITA

Assalamualaikum...

Selamat petang semua...
jom kita cerita pasal setia...
kalau dengar pasangan muda yang bercinta
soal setia ni la yang mereka harapkan
dari pasangan diaorang..

tapi mereka lupa..
setia lelaki tak sama dengan setia orang perempuan...

cara orang perempuan setia..
~dengar cakap kekasih/suami saja..
~jangan keluar dengan lelaki lain..
~nak keluar wajib bagi tahu dulu..

Cara orang lelaki setia.
~dia tetap dianggap setia bila dia masih kawen 2
dan tetap pertahankan rumahtangga
dengan isteri pertama..
~dia masih dianggap setia bila kawen 2 atau 3
tapi semua isteri mendapat perhatian
dan belaian nya..
~dia masih dianggap setia bila dia mengajak kesemua
isterinya menonton wayang bersama..

sekarang paham tak makna setia bagi lelaki dan wanita??
jadi yang wanita2 tu jangan la
bila lelaki kata "saya setia orangnya"
terus percaya yang hanya kita seorang dihati dia.
setia yang dimaksudkan ialah dia tak kan tinggalkan kita je...
heheeheheh

sekian..

Comments

  1. ek?dulu ade jugak kapel dgn laki mcm tu dan jadi pompuan mcm tu..hehe..sekarng tidak lagi...tapi, kan..laki ni tka blh dikongkong kan?hehe

    ReplyDelete
  2. Macam tu ya?

    Setia ke buaya? hehehe...

    ReplyDelete
  3. amboi2
    syok le jadi lelaki nie

    ReplyDelete
  4. wah tgk wayang bawak semuo bini...dasat..haha

    ReplyDelete
  5. nicee entry,sis diana :)
    Yeah,for me firls are more loyal compared to men,sorry harsh truth though -.-

    *sorry guys

    ReplyDelete
  6. tak semua lelaki macm tu.....
    kan kan kan......

    ReplyDelete
  7. ada lelaki yang setia pada yang satu sampai mati ..tacing nyer

    ReplyDelete
  8. setuju dgn komen kakcik seroja. Setia ke Buaya?? Hihiihi.

    ReplyDelete
  9. setia yg mendalam tu.ada udang sebalik mee..haha

    ReplyDelete
  10. hehehe..betul ke tu? xnk setia lg kan..

    ReplyDelete
  11. setuju dgn akak..itulah makna setia bg majoriti lelaki. kdg2 mmg tak kawin 2/3/4..tapi layan mesra ramai prmpn!

    ReplyDelete
  12. errr...klau setia yg cenggitu...
    rela angkat kaki...babai...hihi

    ReplyDelete
  13. bagi Mish...lama mana pun hubungan pasangan tu, jangan letak kepercayaan 100%. nanti jadik pape merana tak sudah. biasa2 aje... hehe

    ReplyDelete
  14. Cuba untuk setia kat seorangg sahaja..:-)

    ReplyDelete
  15. dh lama entry ni.. tp aku ttp nak komen... hehe takpe naa??
    tu dr pandangan sorang ppuan...
    kalo dr pandangan llaki lain ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …