Skip to main content

PERBEZAAN SETIA BAGI LELAKI DAN WANITA

Assalamualaikum...

Selamat petang semua...
jom kita cerita pasal setia...
kalau dengar pasangan muda yang bercinta
soal setia ni la yang mereka harapkan
dari pasangan diaorang..

tapi mereka lupa..
setia lelaki tak sama dengan setia orang perempuan...

cara orang perempuan setia..
~dengar cakap kekasih/suami saja..
~jangan keluar dengan lelaki lain..
~nak keluar wajib bagi tahu dulu..

Cara orang lelaki setia.
~dia tetap dianggap setia bila dia masih kawen 2
dan tetap pertahankan rumahtangga
dengan isteri pertama..
~dia masih dianggap setia bila kawen 2 atau 3
tapi semua isteri mendapat perhatian
dan belaian nya..
~dia masih dianggap setia bila dia mengajak kesemua
isterinya menonton wayang bersama..

sekarang paham tak makna setia bagi lelaki dan wanita??
jadi yang wanita2 tu jangan la
bila lelaki kata "saya setia orangnya"
terus percaya yang hanya kita seorang dihati dia.
setia yang dimaksudkan ialah dia tak kan tinggalkan kita je...
heheeheheh

sekian..

Comments

  1. ek?dulu ade jugak kapel dgn laki mcm tu dan jadi pompuan mcm tu..hehe..sekarng tidak lagi...tapi, kan..laki ni tka blh dikongkong kan?hehe

    ReplyDelete
  2. Macam tu ya?

    Setia ke buaya? hehehe...

    ReplyDelete
  3. amboi2
    syok le jadi lelaki nie

    ReplyDelete
  4. oh begitu..perempuan mmg setia ^__^

    ReplyDelete
  5. wah tgk wayang bawak semuo bini...dasat..haha

    ReplyDelete
  6. nicee entry,sis diana :)
    Yeah,for me firls are more loyal compared to men,sorry harsh truth though -.-

    *sorry guys

    ReplyDelete
  7. tak semua lelaki macm tu.....
    kan kan kan......

    ReplyDelete
  8. ada lelaki yang setia pada yang satu sampai mati ..tacing nyer

    ReplyDelete
  9. setuju dgn komen kakcik seroja. Setia ke Buaya?? Hihiihi.

    ReplyDelete
  10. setia yg mendalam tu.ada udang sebalik mee..haha

    ReplyDelete
  11. hehehe..betul ke tu? xnk setia lg kan..

    ReplyDelete
  12. setuju dgn akak..itulah makna setia bg majoriti lelaki. kdg2 mmg tak kawin 2/3/4..tapi layan mesra ramai prmpn!

    ReplyDelete
  13. errr...klau setia yg cenggitu...
    rela angkat kaki...babai...hihi

    ReplyDelete
  14. bagi Mish...lama mana pun hubungan pasangan tu, jangan letak kepercayaan 100%. nanti jadik pape merana tak sudah. biasa2 aje... hehe

    ReplyDelete
  15. Cuba untuk setia kat seorangg sahaja..:-)

    ReplyDelete
  16. dh lama entry ni.. tp aku ttp nak komen... hehe takpe naa??
    tu dr pandangan sorang ppuan...
    kalo dr pandangan llaki lain ;)

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …