Skip to main content

MUDA2 DAH KENA SERANGAN JANTUNG

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua..
ada jiran mati semalam..
anak lelaki india kat sebelah umah aku.
umur nya dalam 20 lebih kot.
kena serangan jantung kat
cyber cafe dekat dengan rumah aku ni la..

Mayatnye masih ada dalam rumah tu..
kesian jugak la kat mak dan adik2 dia
sebab anak lelaki dia tu la
tempat depa bergantung.
ayahnya dah lama tak de.

Tambah2 pulak adik dia 2 orang
masih bersekolah..
cemana la depa nak mulakan seisi persekolaha
nanti kan??

Anak lelaki dia ni badan besar..
agaknya pasal tu kot
kena serangan jantung..
walaupun masih muda..

Adik2 sekalian..
walaupun masih muda tapi
makan dan cara hidup kita biarlah sihat ye..
jangan lupa bersenam..

sekian..

Comments

  1. selamat pagi kak diana.. :)
    yup.. orang2 muda skang banyak yg dah ade penyakit..
    cam my cousin sendiri.. bru umor 14 taun dah ade darah tinggi..
    myb sbb bdn die besar kot..

    same2 jg pemakanan...

    ReplyDelete
  2. selamat pagi,zaman sekarang darah tinggi tak kenal muda ke tua..kena jaga makan dari kanak2 lagi..

    ReplyDelete
  3. Kena jaga makan dan kesihatan ni, takut plak nanti adik yang kena. huuuuu~

    ReplyDelete
  4. LEmah jantung bkn ssbb badan yg besar. Badan kecik pun berisiko. Antara sbb risiko tinggi; terlalu push badan bekerja. Di samping tabiat makan dan lifestyle.

    =(

    ReplyDelete
  5. kesiannya dia... memang kena jaga pemakanan. ada yg kecik dah kena kencing manis.

    ReplyDelete
  6. Alahai..kesiannya semoga ada
    yang datang membantu mereka nanti..

    kak ati ni pun tgh berdiet :)

    ReplyDelete
  7. baik kak..akak ku ingat pesanan mu itu..skang ni susah nak cari makanan berkhasiat.semuanya campuran!

    ReplyDelete
  8. tu lah kan kak.kalo skrg ni muda2 dh kena sakit jantung kn.

    ReplyDelete
  9. morning kak...hehe..zaman skunk muda2 pun dah dpt penyakti cam orang tua..isk..isk...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. kesian kat family dia.
    al-fatihah.
    haah, pengajaran kat eme montel ni.
    kalau nak makan, ikut sedap tekak jea. hehe !

    btw, haii. salam sahabat (:

    ReplyDelete
  11. emeliena
    @
    aduhai..
    lain kali baca betul2 ye..
    jangan lompat2
    hehhe..

    ReplyDelete
  12. heheh..al-fatihah utk muslim je..yg mati tue india..

    tue la org zaman skang byk duk mgadap laptop je..xde exercise mana..mknn plk byk blemak..tue mudah dpt byk penyakit..huhu

    ReplyDelete
  13. al fatihah
    byk faktor..
    entah la
    ada arwah kawan sorang tu
    masalah paru2..
    pun meninggal juga

    ReplyDelete
  14. serangan jantung mang x kenal tua muda kan
    kadg2 org tu x taw pon die ade penyakit jntg..
    mang kene dok berjage la selalu
    jaga mkn
    jaga senam sume kan
    aihhh..takut2..

    ReplyDelete
  15. apa la al-fatihah pulak si ameliana..org india tu...ish...

    ReplyDelete
  16. huh...terbelog pun al-fatihah gak ke..adoi..kantoi baca sekerat..huhu

    ReplyDelete
  17. kak mimi..
    @
    tak pe...saya pi blog depa pun buat gitu jugak..jeling ja lepas tu komen..eeekek

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …