Tuesday, 27 December 2011

MUDA2 DAH KENA SERANGAN JANTUNG

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua..
ada jiran mati semalam..
anak lelaki india kat sebelah umah aku.
umur nya dalam 20 lebih kot.
kena serangan jantung kat
cyber cafe dekat dengan rumah aku ni la..

Mayatnye masih ada dalam rumah tu..
kesian jugak la kat mak dan adik2 dia
sebab anak lelaki dia tu la
tempat depa bergantung.
ayahnya dah lama tak de.

Tambah2 pulak adik dia 2 orang
masih bersekolah..
cemana la depa nak mulakan seisi persekolaha
nanti kan??

Anak lelaki dia ni badan besar..
agaknya pasal tu kot
kena serangan jantung..
walaupun masih muda..

Adik2 sekalian..
walaupun masih muda tapi
makan dan cara hidup kita biarlah sihat ye..
jangan lupa bersenam..

sekian..

18 comments:

  1. selamat pagi kak diana.. :)
    yup.. orang2 muda skang banyak yg dah ade penyakit..
    cam my cousin sendiri.. bru umor 14 taun dah ade darah tinggi..
    myb sbb bdn die besar kot..

    same2 jg pemakanan...

    ReplyDelete
  2. selamat pagi,zaman sekarang darah tinggi tak kenal muda ke tua..kena jaga makan dari kanak2 lagi..

    ReplyDelete
  3. Kena jaga makan dan kesihatan ni, takut plak nanti adik yang kena. huuuuu~

    ReplyDelete
  4. LEmah jantung bkn ssbb badan yg besar. Badan kecik pun berisiko. Antara sbb risiko tinggi; terlalu push badan bekerja. Di samping tabiat makan dan lifestyle.

    =(

    ReplyDelete
  5. kesiannya dia... memang kena jaga pemakanan. ada yg kecik dah kena kencing manis.

    ReplyDelete
  6. Alahai..kesiannya semoga ada
    yang datang membantu mereka nanti..

    kak ati ni pun tgh berdiet :)

    ReplyDelete
  7. baik kak..akak ku ingat pesanan mu itu..skang ni susah nak cari makanan berkhasiat.semuanya campuran!

    ReplyDelete
  8. tu lah kan kak.kalo skrg ni muda2 dh kena sakit jantung kn.

    ReplyDelete
  9. morning kak...hehe..zaman skunk muda2 pun dah dpt penyakti cam orang tua..isk..isk...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. kesian kat family dia.
    al-fatihah.
    haah, pengajaran kat eme montel ni.
    kalau nak makan, ikut sedap tekak jea. hehe !

    btw, haii. salam sahabat (:

    ReplyDelete
  11. emeliena
    @
    aduhai..
    lain kali baca betul2 ye..
    jangan lompat2
    hehhe..

    ReplyDelete
  12. heheh..al-fatihah utk muslim je..yg mati tue india..

    tue la org zaman skang byk duk mgadap laptop je..xde exercise mana..mknn plk byk blemak..tue mudah dpt byk penyakit..huhu

    ReplyDelete
  13. al fatihah
    byk faktor..
    entah la
    ada arwah kawan sorang tu
    masalah paru2..
    pun meninggal juga

    ReplyDelete
  14. serangan jantung mang x kenal tua muda kan
    kadg2 org tu x taw pon die ade penyakit jntg..
    mang kene dok berjage la selalu
    jaga mkn
    jaga senam sume kan
    aihhh..takut2..

    ReplyDelete
  15. apa la al-fatihah pulak si ameliana..org india tu...ish...

    ReplyDelete
  16. huh...terbelog pun al-fatihah gak ke..adoi..kantoi baca sekerat..huhu

    ReplyDelete
  17. kak mimi..
    @
    tak pe...saya pi blog depa pun buat gitu jugak..jeling ja lepas tu komen..eeekek

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();