Skip to main content

MAKNA HADIAH DARI SIDIA

Assalamualaikum...



selamat malam..siapa tak suka dapat hadiah??semua orang suka kan..tambah2 yang beri hadiah tu ialah sidia yang terlalu istimewa dihati kita.Setiap hadiah yang diberikan ternyata mempunya makna dalam perhubungan.

1-tiket percutian untuk berdua.
-dia ingin meluangkan masa bersama kita.tapi pastikan korang dah kawen k..untungnya siapa yang dapat hadiah macam ni..:)

2-buku yang disertakan dengan tandatangan penulis.
-sidia betul2 peka dengan minat dan hobi kita.

3-kasut dengan jenama terkenal
ramai perempuan sukakan kasut.:pada yang buat koleksi.tapi jika korang mendapat hadiah kasut yang berjenama itu bermakna sidia ingin mencuri hati korang.jadi awas ye kalau kekasih korang dapat hadiah kasut berjenama dari rakan nya..:P

4-baju tidur yang seksi.
ops!!hati2..hadiah begini pastinya dari sidia yang ingin berhubungan intim dengan kita.kalau suami yang bagi jangan malu2 untuk menerimanya...heheh

5-perhiasan
jika dia pertama kali memberikan hadiah perhiasan pada kita itu bermakna perasaan nya ikhlas pada kita.dan dia betul2 serius..:)

6-barang elektrik
nampaknya dia sudah memikirkan tentang masa depan untuk bersama kita..tahniah!

sekian..

Comments

  1. kalau dia bagi cicak mati cmne? T_T

    ReplyDelete
  2. heeee
    sy ase..semua mende ni tlh kawan roomate sy dpt dulu kecuali yg pakaian mlm tu..hehe
    mang betol2 sidia seyes dlm hubungan tu
    heeeeee

    ReplyDelete
  3. baju yg bukan baju tidur? ataupun makanan?

    ReplyDelete
  4. antara 6 kat ats tu selalu je dpt no4...kui3

    ReplyDelete
  5. lom pernah dapat hadiah lagi ni..

    link tu dah bagi kat shout..hehe

    ReplyDelete
  6. semua hadiah best....
    tapi kalau sidia hadiahkan doa....
    emmmmm.... lagi best....!
    sebab yg semua tu boleh dibeli sendiri....

    ReplyDelete
  7. no 4 tu sis bahaya buat budak remaja..hehee

    ReplyDelete
  8. untunglah pasangan suke bg hadiah.rara ni.kena tgu buffday.

    ReplyDelete
  9. Ada antaranya dah diterima..heheee

    ReplyDelete
  10. Ada antaranya dah diterima..heheee

    ReplyDelete
  11. hehe..
    bagi hadiah ada makna tu

    ReplyDelete
  12. si dia bagi duit utk cari barang cantikkan rupa...huhuhu

    ReplyDelete
  13. yang barang letrik tu sekali pakej untuk maksud "belajar laa guna"..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  14. bila dia bagi benda kesukaan kita mesti dia hormati apa yang kita suka kan :P

    ReplyDelete
  15. tp 1 pon mcm kt ats tu yg penah dpt waaaaaaaaa

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …