Tuesday, 20 December 2011

MAKAN GUNA TANGAN KIRI??EIII....UWEKKKK!!

Assalamualaikum...

selamat tengahari semua...
dah makan ka???
jom cerita pasal makan nak tak???

korang pernah makan makanan yang pelik???
tak terkejut sebab memang banyak makanan
yang pelik2..
tapi pernah jumpa tak orang makan
dengan cara yang pelik..

percaya tak ada orang yang makan dengan tangan kiri.
bukan makan suap dengan sudu tau..
tapi suap dengan tangan..
menjijik kan...

dia ni kidal..
sampaikan makan pun dengan tangan kiri.
jadi pernahla ada yang tanya dia
"habis tu ko cebok guna tangan kanan ke?"
dan dia jawab "ya"

aduhai..
pelik kan..
sepupu aku pun kidal jugak..
tapi bila bab cebok dan makan
dia tau la nak guna tangan mana.
aku rasa orang lain pun macam tu jugak kan??

jadi kalau kita ada anak yang
kidal tu kena la pandai2 ajar dia
bab makan dan cebok ni ye..
biar dia tau tak kira la kidal ke apa
makan tetap kena guna tangan kanan
dan cebok kena guna tangan kiri..


sekian..

22 comments:

  1. ayie tgn kidal juga tpy thu bezaan lg.. hohoh

    ReplyDelete
  2. makan tetap tangan kanan
    haha

    ReplyDelete
  3. korek hidung guna tangan kiri ok kan,,,,hehe

    ReplyDelete
  4. aah la..peliknyaa..huuu..kalo guna sudu xpela gak kan..:)

    ps : rsnya apam tu tahan 2-3 hari juga la kak kalo letak kat luar..:)

    ReplyDelete
  5. JR punya 2 org anak kidal, tulis guna tangan kiri, tapi bab makan dan cebok mereka jadi tak kidal, mereka tahu tangan mana nak guna..

    ReplyDelete
  6. benda camni kena lentur dr kanak2 lagi. Penah ada anak buah yg guna tangan kidal..sampai makan pun mau kidal..tapi hari2 mak dia dok tepuk tgn bila guna kiri..alhamdulilah..dah tau beza tangan makan ngan tgn cebok :)

    ReplyDelete
  7. boleh je makan guna tangan kanan, cuma ego diri yg tak nak ubah. abg kandung kak liza kidal juga, makan tangan kanan. pantang mak kak liza makan guna tangan kiri...

    ReplyDelete
  8. siapakah orang yang menterbalikkan fitrah tangan kanan dan kiri tu kak?eee..peliknya..terbalik punya olang..hehe

    ReplyDelete
  9. tak pernah lak jumpa org cenggitu..unik

    ReplyDelete
  10. hehe masa kecik2 sebelum reti makan guna tangan kanan, fa makan guna sudu.

    ReplyDelete
  11. anak saya aqil kidal, dan mmg lama juga nak ajar dia makan guna tangan kanan, sbb kadang2 dia tersasul juga guna tangan kiri..huhu

    ReplyDelete
  12. adik saya kidal . kalau gune sudu mesti pakai kiri . nasib gune tangan tak gune kiri jugak . haha

    ReplyDelete
  13. sy ada kazen yg kidal..ms kecik2 dia mmg susah nk beza guna tgn kanan and kiri..dia belasah je ikut keselesaan dia..haha tp dh bsr ni alhamdulillah la xde la dia cebok tgn kanan..mkn tgn kiri..still normal..hihi~

    ReplyDelete
  14. abg sulong kak ati kidal gak
    tapi takle makan pakai tgn kiri

    ReplyDelete
  15. Ada dah penjelasan saintifik kenapa makan kena guna tangan kanan dan kenapa istinjak guna tangan kiri. :-)
    Terdapat enzim yg khas untuk makanan kat tangan kanan manakala kat tangan kiri lak ada enzim yang boleh meneutralkan bakteria masa bersuci.

    ReplyDelete
  16. Kalau guna tangan kiri utk makan kita yg dok sebelah rasa tak lalu :)

    ReplyDelete
  17. Erk.mish pn kidal.tp bab nulis je la.len sume nrmal kot.

    ReplyDelete
  18. erk...tak dapat saya bayangkan camamana rupanya...hehehe..kalau sy kenal mesti sy tak share makanan dengan dia..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  19. dulu masa adik kite kecik lagi, hampir nak kidal. tp abah paksa jugak tulis makan pakai tgn kanan. dah tak jadi kidal dah sekarang. :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();