Skip to main content

MAISARA::pinjam duit

Assalamualaikum..

kalau dia nampak gambar ni masuk blog kompem ngamuk.
dia cukup tak suka orang tengok gamba dia yang tak elok..heheh

Selamat petang..
sambil2 tengok tv..
tiba2...

Maisara:ibu..pinjam duit sikit..

Ibu:nak buat apa??

maisara:nak beli helmet barbie..

Ibu:kalau ibu bagi pinjam bila nak bayar??

Maisara:secepat mungkin..

Ibu:secepat mungkin tu bila??

Maisara:raya nanti la..

mak aih..raya nanti baru nak bayar.
mentang2 la raya je dia dapat duit pun..
jenuh aku nak nunggu dia
bayar hutang..
kalau raya cina tak pe jugak..

sekian...

Comments

  1. charge la late interest...haha

    ReplyDelete
  2. Tak payah bayar la bu..
    belanja :)

    ReplyDelete
  3. kekekek
    aloo mama
    ite kan anak mama
    kire bagi teruss la
    hehehehehe :p

    ReplyDelete
  4. ekekek cer tanye raya tahun bila ?? ekekek konperm dia cakap raya tahun bila tuu x tahu layie .. :))

    ReplyDelete
  5. nk beli helmet barbie siap minta pinjam duit tu..
    p/s:jangan bg maisara jumpa entry ni..hehee

    ReplyDelete
  6. hehe lawak la anak akk ni ;p

    comel je hehe

    ReplyDelete
  7. hehe, seronok kan boleh communicate dengan anak ni..

    ReplyDelete
  8. cian maisara nak beli helmet barbie pun nak kena pinjam duit tu..kikiki..ada2 jelah maisara ni..berkenan pulak nk buat menantu..ngeeeee

    ReplyDelete
  9. Kekekekeke. Luculah maisara, siap main pinjam duit lagi. Adik dulu minta je kat parent, tapi mereka tak kasih. Lagi kesian~ hahahaha.

    ReplyDelete
  10. kecik2 dah pandai nak pinjam duit..he..he..

    ReplyDelete
  11. g raya umah apek la maisara..dpt ang pow lebat skit..

    ReplyDelete
  12. hahaa...kelakar betul maisara kan..

    ReplyDelete
  13. dia nak bt apa beli helmet barbie? hahaha..mcm2

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …