Skip to main content

MAISARA::pinjam duit

Assalamualaikum..

kalau dia nampak gambar ni masuk blog kompem ngamuk.
dia cukup tak suka orang tengok gamba dia yang tak elok..heheh

Selamat petang..
sambil2 tengok tv..
tiba2...

Maisara:ibu..pinjam duit sikit..

Ibu:nak buat apa??

maisara:nak beli helmet barbie..

Ibu:kalau ibu bagi pinjam bila nak bayar??

Maisara:secepat mungkin..

Ibu:secepat mungkin tu bila??

Maisara:raya nanti la..

mak aih..raya nanti baru nak bayar.
mentang2 la raya je dia dapat duit pun..
jenuh aku nak nunggu dia
bayar hutang..
kalau raya cina tak pe jugak..

sekian...

Comments

  1. charge la late interest...haha

    ReplyDelete
  2. Tak payah bayar la bu..
    belanja :)

    ReplyDelete
  3. kekekek
    aloo mama
    ite kan anak mama
    kire bagi teruss la
    hehehehehe :p

    ReplyDelete
  4. ekekek cer tanye raya tahun bila ?? ekekek konperm dia cakap raya tahun bila tuu x tahu layie .. :))

    ReplyDelete
  5. nk beli helmet barbie siap minta pinjam duit tu..
    p/s:jangan bg maisara jumpa entry ni..hehee

    ReplyDelete
  6. hehe lawak la anak akk ni ;p

    comel je hehe

    ReplyDelete
  7. hehe, seronok kan boleh communicate dengan anak ni..

    ReplyDelete
  8. cian maisara nak beli helmet barbie pun nak kena pinjam duit tu..kikiki..ada2 jelah maisara ni..berkenan pulak nk buat menantu..ngeeeee

    ReplyDelete
  9. Kekekekeke. Luculah maisara, siap main pinjam duit lagi. Adik dulu minta je kat parent, tapi mereka tak kasih. Lagi kesian~ hahahaha.

    ReplyDelete
  10. kecik2 dah pandai nak pinjam duit..he..he..

    ReplyDelete
  11. g raya umah apek la maisara..dpt ang pow lebat skit..

    ReplyDelete
  12. hahaa...kelakar betul maisara kan..

    ReplyDelete
  13. dia nak bt apa beli helmet barbie? hahaha..mcm2

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …