Skip to main content

MAISARA:: cinta

Assalamualaikum...


ni masa umur awal 3 tahun tak salah


tadi maisara tiba2 je
bawak pen dan buku satu..

maisara:ayah..tolong tulis sekejap..

Ayah:nak tulis apa ni??

Maisara:tulis "cinta"

Ibu dan ayah:ha?????

Maisara:tulis cinta....

Ayah pun tulis la perkataan cinta kat buku tu..CINTA..

Maisara:bukan tulis macam ni..

Ayah:macam tu la tulis cinta.nak tulis macam mana lagi??

Maisara:tulis la yang "bergelut-gelut"

Ibu:apa??begelut??begelut macam mana?

Maisara:macam ni...(sambil buat aksi melintuk liuk..heheh)

Ayah:O...ayah tau...macam ni ka??

maisara:ye....macam ni la..hahahah..terima kasih ayah.

tulisan sambung tu
dikatanya bergelut-gelut???
aih..apa2 je la maisara..
ayah je yang boleh paham dia..heheheh

sekian..

(entry malam tadi..:p)

Comments

  1. yes..1st komen..hahaha...tulisan sambung2 memang cantek..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. "Gelut" kalau dlm dailek utara bermaksud buat kerja dengan cepat, kalau "bergelut-gelut" entahlah...

    Tajuk entri terbaru di blog JR: "Isteri Boleh Hamil Jika Sentuh Janggut Suami?"

    ReplyDelete
  3. hoho... tulisan bergelut2.... boleh tambah kat microsoft word...hehehe

    ReplyDelete
  4. tulisan smbng.. hehe ayie akan bt tulisan smbng apabila certain kuliah shje.. kalo lect tu rushinglh.. huhu

    ReplyDelete
  5. bergelut2? mcm tulisan bergaduh je nak bergelut2. hahaha... eh eh eh.. motif soh tulis cinta? hehehe

    ReplyDelete
  6. ooo..itu italic maisara..hehe..chubby jugak pipi maisara ni kak..hihi

    ReplyDelete
  7. bergelut gelut. hahaha tak pernah dengar

    ReplyDelete
  8. hahaha.. tlisan brsambung rupenye..

    ReplyDelete
  9. tulisan bergelut2...haha...ada2 je maisara ni..hee~

    ReplyDelete
  10. owh, tu ka mksud gelut2 dia, hukk...

    ReplyDelete
  11. macam lah maisara ni..ade je perkataan baru dia

    ReplyDelete
  12. hahaha. comel je maisara ni, bergelut-gelut.

    ReplyDelete
  13. Haaa.COMEL :) budak2 mmg kiut miut ^____^

    ReplyDelete
  14. hehe pandai 3k .. maisara ni ;)

    ReplyDelete
  15. haha...ayat bergelut yer maisara...
    comel la maisara nih...

    ReplyDelete
  16. Kak, komen2 akak kemarin dan hari ni kat blog myra selalu masuk SPAM..
    nape ye?

    ReplyDelete
  17. tulisan bergelut2? hahaha... lawak!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …